Gå til innhold

Rier

Burpen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det normalt å ikke ha noe særlig pauser/pauser i det hele tatt mellom riene?

Jeg trodde i hvert fall at det var normalt at det var sånn det ble nærmere og nærmer pressriene. Riene varte i hvert fall lengre og lengre, og pausene mellom ble kortere og kortere til de omtrent var fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg følte som om noen hadde satt startkabler til kroppen min, eller sånn hjertestarter.. riene kom tett hele tiden og jeg følte jeg ikke hadde kontroll over kroppen, ble til at jeg sippet og spydde om hverandre orket ikke mat eller drikke. Men nå hadde jeg vært våken i over to døgn og ble satt i gang, vet ikke om det har noe å si. Følte iallefall at jeg ikke kunne puste meg igjennom.. håper ting blir litt anneledes denne gangen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i hvert fall at det var normalt at det var sånn det ble nærmere og nærmer pressriene. Riene varte i hvert fall lengre og lengre, og pausene mellom ble kortere og kortere til de omtrent var fraværende.

Er sikkert logisk at det blir mindre og mindre pauser når riene blir lengere og lengere. De stjeler kanskje pausetiden, på en måte...

Tusen takk, alle sammen,- Burpen tror nå at rier er vondt! :ler:

...men jeg tar fortsatt imot flere erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var veene desidert det verste, og selve det og presse henne ut var helt greit, var jo vondt det og, men i forhold til veene var det rene ferien.

Jeg fikk ekstremt vonde veer som det ikke var noe pause mellom, jeg trodde faktisk jeg skulle dø, så vondt var det og jeg gikk inn og ut av bevisthet.

Til og med jordmor sa etterpå at min fødsel var helt for jævlig.

Men nå er jo takk og pris ikke dette normalt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mzluze i.i

Nå har jeg ikke allverdens erfaring med rier, men dog....

For meg begynte moroa med litt murring følelse i magen, et døgns tid etter at vannet gikk. Litt sånn "hm...mensen..??" følelse. Som etter et par timer gikk over i..."jøss....men det her er da ikke vondt??!! dette kan jeg ta på strak arm"... som etter en drøy time til gikk over i veldig kvalm og veldig stram, ugg, og enda mere kvalme.

Var på rie-måler og så riene kom samtidig som jeg merket de....i et ende kjør uten de berømte pausene. Omtrent da jeg fikk en følelse av at det her fikser jeg bare ikke...de gjør for jævlig vondt. Og så kan jeg ikke beskrive mer ettersom morkaken løsnet og hastesnittet ble et faktum.

Men jeg kan si så mye....at mine ynkelige 2 cm åpning før jeg måtte snittes...de var vonde ja...veldig vonde. Men det verst var uansett kvalmen og mangelen på pauser i mellom hver rie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke beskrive hvordan det kjennes. Vondt selvsagt, men det verste var det å bli så sliten og utkjørt. Tror det er lurt å forberede seg på at det kan bli ille. Det hadde ikke jeg gjort, og det angret jeg på...

Ble lagt inn kl 13 lørdag, da var det 5 min mellom riene og de ble vondere og vondere. Kl 14.30 neste dag var han ute. Det sier seg selv at man blir sliten av å holde på sånn over lengre tid. Jeg som hadde bestemt meg for fødsel uten smertestillende - måtte visst gå tilbake på det :sjenert:

Den halvtimen de ga meg epidural for at jeg skulle få slappe litt av før pressinga, var ubeskrivelig. Har bilder av meg, jeg ser helt salig ut :ler:

Pressinga var vond, men da ser man liksom en ende på det. Holdt på i halvannen time. Og husker jeg brakk meg og brakk meg, men hadde jo nesten ikke spist, så det kom ingen ting.

Og så glemmer man det verste etterpå. Allerede nå, 4 og en halv måned etter fødsel, gleder jeg meg nesten til neste gang :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...