Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal by på leilighet idag, den har takst på 2mill, og vi har et tak på 2150' kan strekke oss bittebittelitt mer enn det. Vi har veldig lyst på leiligheten.

Vi har en del egenkapital, er det smart å føre opp all egenkapitalen på budskjemaet?

(F.eks om vi byr 2 mill, at vi fører opp 500' i egenkapital og vår 1,5 i lån på budskjemaet? )

Bør vi heller føre opp mer i lån( vi kan få mer lån om vi vil), og mindre i egenkapital?

Denne fordelingen mellom lån/egenkapital er vel ikke bindende på noe slag om selger aksepterer vårt bud? Dette er jo vår privatøkonomi, og hvordan vi "stokker" på pengene.

Jeg lurte også på om det å føre opp mye egenkapital gjør at megleren skjønner at vi har en del å gå på og at han da skjønner at han kan presse oss opp i budrunden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det vil spille noen som helst rolle i forhold til hva leiligheten vil gå for. De andre budgiverne ser det jo ikke uansett...

I forhold til megler som presser på - vanskelig å si. Hvor ligger leiligheten? Ligger den i presstrøk, vil megler ha svært lite å si i budrunden, da det sikkert er flere som er interessert og kommer til å by.

Skrevet

flere som har tips? regner med megler er på tråden snart!!

Skrevet (endret)

Vi fikk tilslag på leilighet i går (hurra!), og spurte megleren om akkurat det.

Han sa at det ikke spilte noen særlig rolle. DEt som er vikrig er å føre opp bankforbindelsen, dit ringer nemlig megleren og sjekker om dere har dekning for budene deres. Megleren er bare opptatt av det, ikke hvordan dere ordner det. Så hvis dere har høy egenkapital er det viktig å opplyse om det, hvis ikke vil det jo se ut som dere ikke har dekning for budene deres.

Dette tror jeg blei veldig krøkkete skrevet, men håper du skjønner det ;)

Lykke til, det er fryktelig spennende!!

edit: orddelingsfeil.....grøss...

Endret av Eliza Doalot
Skrevet

De andre i budrunden vet jo ingenting om hvordan dere finansierer boligen. Jeg hadde bare EK da jeg kjøpte leilighet, siden jeg hadde arvet et hus. På budskjemaet førte jeg bare opp dette huset som finansiering, så regner jeg med megler sjekket opp ev panteheftelser på det.

Skrevet

Vi kan få fullfinansiering fra banken(om vi vil), så vi fører opp bankforbindelsen og lånebeløp - det vil dekke opp budene vi vil gi. Fører også opp det vi har av BSU-midler som EK.

Skrevet

Det løste seg på en måte selv... Forventet egenkapital som følge av salg av nåværende bolig er ikke å tolke som et gyldig bud før nåværende bolig faktisk er solgt. Så da førte vi opp alt på lån/bsu. Lånet blir da en såkalt "mellomfinansiering" som nedbetales når nåværende leilighet er solgt.

Budet er sendt nå!!! Kjempespent!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...