Edie Skrevet 6. februar 2003 #21 Skrevet 6. februar 2003 Magnhild, jeg synes den ideen med akvariet er skikkelig kult. Det er gøy å ha en litt annerledes ramme rundt bryllupet enn "alle" andre. Det så veldig koselig ut der, og da har du jo allerede temaet lagt opp når det gjelder farger og dekorasjon! Vi har tenkt på å ha det i en gammel hovedgård like i nærheten av der jeg bodde før. (fortsatt i Oslo) Det er veldig romantisk der, med en fin bjørkeallé opp til huset, og med en stor hage. Ulempen er at det er jo litt gammelt, så det er litt slitt innvendig. Men det har absolutt sin sjarm. Men vi får se..God tid. Men det er jo ikke såå mange fine plasser her inne i Oslo, når det gjelder selskapslokaler.. Av de jeg kjenner som har giftet seg her har enten hatt det på et eldresenter eller en kantine.. Forsåvidt mye bedre enn det høres ut som, men allikevel... Noe drømmekjole har jeg ikke funnet enda nei, Afrodite. Men titting er det da blitt litt av :blunke: Og det er gøy, men vanskelig. Ikke lett å finne drømmekjole. Kan hende jeg er litt kresen da..
lillen Skrevet 6. februar 2003 #22 Skrevet 6. februar 2003 Jeg tenker nok ikke så mye på lokalet selv, når det gjelder det spesielle og originale... Vil nok skaffe det lokalet som er rimligst; og nok plass, med mulighet for å "sette opp" egen bar, og muligens med eget kjøkken. Har ikke lett etter plass ennå, og regner med at vi venter en stund med akkurat det! Enig Afrodite; det er vel innholdet som teller mest, absolutt! Og det er der jeg har tenkt å finne meg litt originalitet!! :D Men Magnhild; ideen din er fortsatt flott! Vi hadde nok hatt selskap på et spennende og originalt sted vi også, hvis bryllup ikke hadde handlet så mye om lommeboka... Jeg har lagret mange bilder av kjoler fra nettet på maskinen vår. Vil finne min stil... Det er utrolig mange fine kjoler å se på. Men hva skjer hvis vi finner drømmekjolen nå, og den f x er 2002-modell; er det noe mulighet for å få tak i den om to år da? Tror det er litt farlig å finne drømmekjolen pga dette... :-? Men ingenting man kan gjøre med det! Plutselig er den der bare, rett foran deg på pc-skjermen! Kan du sende litt sol hit opp til oss, Afrodite?? Jeg vil ha sommer!! Lillen
Gjest Afrodite Skrevet 7. februar 2003 #23 Skrevet 7. februar 2003 Heeei!!! mmm.. her var det nyyydelig sol og 23 grader idag. men for mye vind til strandvær... hører dere blåser bort der oppe i nord? Jeg har funnet mange drømmekjoler, men ikke seriøst tenkt på å kjøpe noen enda.. som du sier, Lillen, det er ikke sikkert at den modellen er tilgjengelig akkurat da. Dessuten kan både stil og hva jeg ønsker meg forandres innen den tid! Så jeg smugtitter bare foreløpig på kjoleguidene.. det er jo såå mye lekkert! Jeg hjalp en klient idag ang noe til Maldivene... og da begynte jeg allerede drømme om bryllupsreise... det er jo så mange lekre steder.. forloveden vil gjerne at vi skal dra en hel mnd - men det kan jo bli vel dyrt.. 2 uker er jo 50000(!!!!) bare det.. (Nå er jo jeg i en noe heldig situasjon som kan dra på "personalreise" en gang i året for MEGET billig penge. spm er bare om vi ønsker dra på noen av de destinasjoner som vi kan tilby...) :D Magnhild - jeg synes du skal GO FOR IT med akvariet - det er kjempebra! Forresten - har dere begynt å tenke på om dere ksal ha tema i bryllupet? Hva innebærer dette egentlig? Nå er det x-files!
lillen Skrevet 8. februar 2003 #24 Skrevet 8. februar 2003 Har egentlig ikke tenkt på noe "tema" enda, og vet heller ikke hva det innebærer... Derfor har jeg heller ingen forslag, annet enn ei i forumet (husker ikke navnet, 2004-brud) som skal ha svaner. Sikkert som dekorasjoner, og de skulle også la ringene være inspirert av dette... Men vi finner nok på noe i tide, hvis det er aktuelt Hvis elsklingen skulle ha bestemt det, så ville det sikkert blitt fotball Derfor tror jeg nok at jeg må komme med forslagene, så får han bestemme utifra det... Vi skal forresten danse brude-"vals" til Liverpool's You'll never walk alone! Melodien er fantastisk (synes vi) og teksten passer veldig bra. Nå er ikke den en vals; men vals kan jeg heller ikke danse (må kanskje ta kurs før bryllup), så det blir vel noe som kan ligne litt på en vals... Hvis jeg hadde vært der du er, Afrodite, så hadde jeg vel gått på stranda forde om det var litt vind, men det er vel fordi jeg SAVNER SOMMERN SÅÅ MYE! (dessuten blir det bare to år igjen når sommern kommer... :D ) Du blir bortsemt av å bo der! Nemlig! :oops: Ha det fint i varmegradene, ihvertfall... Vi har også varmegrader idag faktisk, hele 5!! Men imorgen blåser vi nok bort med stiv kuling, hvis jeg ikke tar helt feil. Det passer bra, for jeg skal være inne hele dagen Lillen
Gjest Afrodite Skrevet 9. februar 2003 #25 Skrevet 9. februar 2003 Jeg vet ikke hva det innebærer at man har tema-bryllup. Skal det være et tema gjennom hele bryllupet, eller i dekorasjoner eller skal det nevnes i talene eller ??? Syns det høres litt merkelig ut. Men det er nok bare for at jeg ikke forstår hva det ER. :o :o Jeg elsker å danse - og han danser jo mye gresk, det er kult, og det blir det nok av i Kreta-bryllupet. Vi har faktisk litt vals-øving nå, (Jeg må virkelig undersøke om den liverpool-sangen, han er også fan av Liverpool i engelsk forball) og så prøver jeg febrilsk på å få ham med på SALZA. Det er tøft! Han har absolutt anlegg, for rytmen sitter knall! Sitter og sikler over gode kaker og nydelige buketter og nydelige kjoler og bprdkort og bprdpynt og invitasjoner og.. men det er jo bare litt innimellom, passer på at jeg ikke blir lei av det! :D mmm. det lukter nybakt brød. klem
Tosca Skrevet 9. februar 2003 #26 Skrevet 9. februar 2003 Det er jeg som skal ha svaner som tema. Vi har bestilt gifteringene som vi har tegnet selv (med svaner på), vi skal ellers ha svaner på bordkort, sanghefter og bryllupskaken. Det er iallefall det som er bestemt på dette tidspunktet. Vi valgte svaner fordi det er et synbol på trofasthet. Svaner velger livsledsager for resten av livet. Det passer bra, ikke sant? Sambo foreslo Ferarri-tema. Men det ble fort nedstemt. Han er fullstendig Formel 1 frelst, men det får holde at han har på Ferarri T-skjorten hver gang det er løp.
lillen Skrevet 11. februar 2003 #27 Skrevet 11. februar 2003 En gledelig nyhet til MEG! Jeg og sambo har lenge diskutert graviditet, og jeg har alltid vært den med størst entusiasme. Han vil selvfølgelig også ha barn, men han vurderte å vente. Jeg fikk inntrykk av at vi da måtte vente helt til etter bryllup om to og et halvt år... :-? Men i går, var det han som tok det opp; "når skal VI ha baby?" Og nå har han virkelig bestemt seg for at vi kan jo prøve!! :D Så det gjør vi nå (jeg har sluttet på pillen)... Håper da selvfølgelig at det ikke tar mer enn ett år... Sånn at vi kan fortsette med 2005-planleggingen! Jeg vil ikke ha mamma-kjole i bryllupet... Sånn rent økonomisk vet vi ingenting ennå, men foreløpig fortsetter vi å spare til bryllup, så får vi se hva som skjer med økonomien, hvis vi evt skulle bli gravid... Vi prøver
magnhild Skrevet 11. februar 2003 #28 Skrevet 11. februar 2003 vi og er prøvere!! Så Lillen, ta en tur inn på graviditetsdaboksidene og lag deg en dagbok. Der er det utolig lett å følge med på deg selv. Som vanlig er i dagbøker, men her får du mange venner også. Noen som er innom og gir deg oppmuntrende ord eller trøster, alt etter hva som trengs... Mannen og jeg har funnet ut at vi skal prøve å bli gravid frem til april/mai neste år. Da vil vi ha en liten en på ca 4-5 mnd til bryllupet. Så derfor gir vi oss da... Vil heller ikke være gravid brud... Men vi får håpe da vettu! Men ta deg en tur inn du Lillen, og se på hva vi har skrevet så langt, det er faktisk virkelig koselig, og ikke minst deilig å ha et sted å få ut følelser! Klem Magnhild
meta Skrevet 12. februar 2003 #29 Skrevet 12. februar 2003 Bare må si at jeg syns det høres utrolig flott og spesielt ut å holde bryllupsfesten i Akvariet. Det er nesten så jeg skulle ønske at våre invitasjoner ikke var sendt ut og at vi kunne ombestemme oss... Lykke til alle 2005 bruder (og alle andre bruder for den saks skyld )
Edie Skrevet 12. februar 2003 #30 Skrevet 12. februar 2003 Hei igjen! Til dere to prøvere, lykke til! Skal personlig vente med barn av praktiske årsaker...fortsatt student.. Men min svigerinne ligger på fødestua i dette øyeblikk, så jeg skal nok kose meg med å være tante så lenge Koselig det også!
Gjest Afrodite Skrevet 13. februar 2003 #31 Skrevet 13. februar 2003 Hei jenter!! Så koselig at dere pröver å bli gravide!! Det er jo den störste glede man kan ha i livet - å få barn. Sösteren min fikk en liten jente for snart ett år siden, og hun er verdens skjönneste - barn er fantastiske! Gleder meg også til å bli mamma en gang i tiden, men vi har funnet ut at vi vil vente. For det förste er det helt umulig å ha barn i min jobb (nei, jeg er ikke noe typisk karriere-menneske - jeg elsker barn), for det andre vil vi väre i Norge når vi får barn, for det tredje har vi ganske ökonomiske åsikter her nede, og pröver å samle opp en god startkapital för vi kommer "hjem". (Dessuten tror jeg ikke det hadde blitt populärt blant hans familie, å få barn för vi gifter oss...) :D Sambo önsker at vi får barn ASAP, men jeg vil vente litt lenger. Det blir vel et år etter bryllupet, hvis alt går etter planen....!! Gratulerer til dere begge, prövere! :D Det viktigste er at dere föler dere rede til å få barn! Jeg er glad på deres vegne! Og så til Turi: Visste ikke at svaner var symbol på trofasthet, men det var et kjempefint tema! og nå har jeg lärt mer om hva det innebärer også! (Helt enig at Ferrari var et ikke-tema...) Klem
Gjest Afrodite Skrevet 13. februar 2003 #32 Skrevet 13. februar 2003 P.S. Det sprutet ned i går her, og i dag plasker det. i morgen er de meldt grått. Så skal solen smile igjen.. Jeg trengte vel det, begynte å bli litt "varm" nå...
magnhild Skrevet 13. februar 2003 #33 Skrevet 13. februar 2003 :evil: Åååhhh jeg klarer ALDRI å bestemme meg for hva jeg vil og hvor jeg vil feire bryllupet! GR!!! Det blir nok litt dyrt å ha ny leil, en mikromagnhild og feire stort bryllup samtidig, så vi håper å få gjort unna litt bestemming og ha noe spesifikt å spare til når vi kommer så langt. Men jeg klarer uansett ikke å bestemme meg. På jobben til pappa, som ligger på Nordnes, så får vi låne den store fine kantinen helt gratis. Vi kan ha med egen mat, egen drikke og alt det. Det blir jo mye billigere. Spesielt når vi har egen kokk!! Ganske kult egentlig! Så det er jo et forslag. Må bare si at det er veldig fin kantine, ikke sånn som man, i alle fall jeg tenker når jeg hører ordet kantine. Den har dansegulv og scene og ar utsikt ut over Vågen og den er rett og slett fin. Men, det er fortsatt kantine og den er ikke så veldig spesiell altså... Akvariet er spesielt! Der vil jeg. Tør ikke ringe etter priser. Regner med at de er alt for dyre. Dessuten så begynte jeg å tenke på å ha vielsen i Lysekloster Kapell. Tror det er dritstilig. Og fest der te. Da er det jo allerede ganske spesielt og da kan vi jo kanskje ha middagen på jobben til pappa... Hm... Vet ikke jeg! Sorry, men dette blir bare masete og rotete, men jeg er så utrolig forvirret og klarer rett og slett ikke å bestemme meg!! Takk og lov for at det er leeeeeeenge til!!! Og tema; nei det har vi ikke begynt på enda en gang. Vi lurte på at det skulle være forglemmegei, og jeg tror det blir det. (Ok, jeg har begynt på det da...) Jeg blir sprø! Nei, nå er det på tide å jobbe med studier og ikke tenke på barn, bryllup og leilighet, men heller studier!! Ja! Afrodite; Hvilken jobb har du siden det er umulig å ha barn i den? Jeg bare lurer! Dessuten så fortjener dere å få litt regn dere også!!! Men da får vi holde på med å drømme da jenter! Klem fra Magnhild (som holder på å gå ut av sitt gode skinn for tiden)
lillen Skrevet 13. februar 2003 #34 Skrevet 13. februar 2003 Hei igjen! Bra dere jenter er flink med å holde tråden her... Magnhild : Hvis du sparer tusener, noe du sikkert gjør, så foreslår jeg at du går for spesiell vielse + kantine, hvis det blir knapt med penger. Penger er jo ikke alt (vanskelig å tro på når man holder på med bryllupsplanlegging!)! Det er jo heller ikke lokalet som Bestemmer hvor spesielt dere får det, dessuten hørtes kantina flott ut, den også! Det er massevis av andre ting som kan gjøre dagen(e) spesielle! Dere får se, da vettu, hvordan økonomien blir når mikromagnhild kommer... Tror du får en god del penger fra lånekassen! :D Afrodite : Skulle ønske jeg var på Kypros likevel jeg, selv om det regner, for regnet er vel også varmt!? Jeg også er nysgjerrig på jobben din! Har dere planer om å flytte hit etter bryllupet? ASAP, hva betyr det? :oops: Klems
Gjest Afrodite Skrevet 17. februar 2003 #35 Skrevet 17. februar 2003 HEI!! :D Ååh, så mye man "går glipp" av, når man er "borte" en helg! Vi har solgt deler av dataen hjemme, (sambo vil oppgradere), så jeg er bare her på jobben! :cry: Hihi.. solen skinner igjen.. men det er ganske kaldt - jeg går fortsatt med ulltröya til farmor inntil kroppen (dvs ca 10-15 g). ASAP: As Soon As Possible (hm.. glemmer at dette er fagspråk) :D Jeg jobber som reiseleder/guide. På vinteren her er det veldig stille, men sommertid er masse jobb og hektisk, flyplass flere ganger i uken maaaange svette timer (i 48 grader), velkomstmöter, ukemöter, hotellmöter, service (man er ALLTID på jobb), hente ditt og datt, skrive rapporter, sykehusbesök (alltid en eller annen syk gjest)... Jeg elsker virkelig jobben min, selv om det til tider er dritt! Men det kan man ikke komme utenom i noen jobb! Nå må jeg löpe! Klem
Edie Skrevet 17. februar 2003 #36 Skrevet 17. februar 2003 Afrodite; jobben din høres veldig deilig ut. I alle fall utenom sesongen.... Varmt og deilig. Frister i alle fall veldig her jeg sitter med -15 grader på utsida... Gøy at denne tråden blir holdt "i live". Må bare fortelle at jeg ble tante 12.februar! Verdens nydeligste lille jente!!! Det er bra at tanter har lov å skjemme bort litt...
lillen Skrevet 18. februar 2003 #37 Skrevet 18. februar 2003 Gratulerer, tante Aricept! Magnhild (og andre som er interessert); Mannen min har sagt det til sine foreldre nå, og de var veldig positive. Mannen sa Juni-05, så vi er vel litt nærmere en dato. Føler ikke at jeg trenger no mer enn mnd foreløpig, for å planlegge ting og tang! Foreldrene hans nevnte ikke penge-støtte foreløpig, bare spurte hvor mye vi hadde tenkt å bruke... Den som ikke vet det av foreldrene nå, er pappa, men jeg skal besøke han i vinterferien i uke 9, så da får han nok vite det... Det er ikke så lenge siden han giftet seg selv! Det er sol her også, tenk! (jeg er bare ikke så sikker på om den har begynt å varme ennå... Den varmer mot vinduet, men ute er det minus, tror jeg...
Edie Skrevet 18. februar 2003 #38 Skrevet 18. februar 2003 Takk :smile: Vi har datoen klar, 16.juli 2005. Og foreldre og svigerforeldre vet det. Hele familien vet det vel, og venner. Vi har ikke pratet om penger enda, eller altså hvem som skal betale hva. Vi regner med å betale mesteparten selv, men tror da vi får litt hjelp fra foreldre på begge sider.
Edie Skrevet 18. februar 2003 #39 Skrevet 18. februar 2003 En ting jeg lurer på forresten; Vet dere hvem dere skal ha som forlover? Har dere spurt enda? Når er det vanlig å gjøre det? Jeg vet veldig godt hvem jeg skal ha som forlover, og hun vet det vel egentlig hun også. Har prata om det flere ganger, før jeg ble forlovet. Skal liksom være hverandres forlovere. Har en "hovedforlover", offisiell på en måte, og to andre som skal hjelpe til.... Men har da ikke spurt ordentlig enda. Når gjør man sånt? Er det noe regel, er det totalt opp til meg? Ikke at det haster da.. hehe... synes det er litt tidlig. Regner med at reaksjonen jeg ville fått på at jeg allerede nå tenker på bryllupet hadde vært noe á la:
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2003 #40 Skrevet 18. februar 2003 Vet ikke om det er noen regler for det, jeg, men det bryr jeg katta i! Jeg har vel sånn omtrent bestemt meg, men gruer meg til å spørre, for da blir det offesielt for andre venninner også. Hun jeg har tenkt å spørre, har i hele skolegangen min vært min beste venninne. Selv om det ikke var VI som var mest sammen de siste årene på videregående, og nå i det siste (hun bor i en annen by), har vi alltid visst at vi er hverandres! En annen venninne, som jeg har kjent akkurat like lenge som den første, er hun jeg tilbringer mest tid med av alle nå (hun bor her!), og jeg vet ikke om hun blir såret! Men hun har jo alltid vært bevisst på mitt forhold til hun første... Hun første, som jeg har tenkt å spørre, er gravid, og har akkurat spurt meg om jeg vil være fadder! Så det blir vel henne, men skal hun være fadder for en fremtidig spire hos meg mon tro? Hun blir vel det også, da, og det synes jeg er urettferdig overfor min andre venninne; at hun ikke blir valgt til noen av delene... Dette ble litt mye rot! Noen som forsto noe av det jeg skrev? :oops: Heldigvis har jeg god tid å tenke på dette! Det har vi vel alle!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå