lillen Skrevet 7. mars 2003 #61 Skrevet 7. mars 2003 ...og en annen ting; hvor får dere tak i de søte tigerne deres, Magnhild og Aricept?? Jeg vil også ha noe annet der... :oops:
magnhild Skrevet 7. mars 2003 #62 Skrevet 7. mars 2003 hei lillen! Sånne bilder får du om du laster ned søte bilder fra nettet. Og setter det som avatar på profilen din. Nå du skal laste ned fra nettet så finner du en søt ting, trykker på høyre museknott, går på lagre bilde som, så gir du den et navn på et sted du finner igjen! Så går du inn på profil og finner igjen bildet som avatar. Tror ikke dette ble så bra forklart, men du kan jo sende meg en pm og så skal jeg prøve å forklare det bedre... Ellers når det gjelder bryllup så er det ikke det som stpr i hodet på meg for tiden!! Klem fra Magnhild med knert i magen!!
Edie Skrevet 8. mars 2003 #63 Skrevet 8. mars 2003 Siden jeg var litt sent ujte, sier jeg det her også. GRATULERER MED KNERTEN MAGNHILD! kjempekoselig. Og lillen; er ikke sikker på om brudebuketten symboliserer noe, men synes ideen din var veldig søt jeg. Er det sånn du vil gjøre det, så gjør det! Synes bare det er tøft jeg at man ikke følger ALLE tradisjoner som liksom følger med et bryllup. Det er jo vår dag, ikke sant? Så la oss gjøre det til vår dag!
Gjest Afrodite Skrevet 9. mars 2003 #64 Skrevet 9. mars 2003 GRATTIS MED BARNET; MAGNHILD!!!! Åååååh - så koselig!!!! har du fått termindato ennå? fortell fortell!!!!! så spennende!! jaja dere, her er jeg - hjemme i oslo. huff, savner kjærsten min såååååååå mye, for han er jo bare best... :cry: men det er samtidig så mye å glede seg over her hjemme. venninner, familie, NORSK mat (for ikke å snakke om NORSKE kaker), søte nieser å leke med, hyttetur, litt fylleturer (har jo ikke gjort det på år og dag), kafeer, snø og ski... pluss å jobbe som vikar på en skole hvor jeg trives superbra! ennå har jeg ikke kommet til "utsjekking" av bryllupsgreier, men jeg har bare vært her i 6 dager da... og det har vært TRAVLE dager, men jeg skal ta noen turer ut til neste uke... tjihi gleder meg.. Lillen - enig med Magnhild (med knert i magen) - syns ideen din var veldig søt - fint å gjøre noe annerledes. Jeg satt faktisk tenkte i dag på kanskje IKKE å ha kristent bryllup.. jeg er ikke så veldig religiøs, og han er jo gresk ortodox, men jeg tror nok noen besteforeldre ville ha reagert kraftig på det. men jeg syntes bare det hørtes så fryktelig fint ut den "ekteskapsløftene" som var borgerlige og å gifte seg i naturen.... men vi får se.. masse å tenke på og tusenvis av inntrykk. nå skal jeg ringe til min elskede! hei og hopp-magnhild med baby er topp!! :D klem
lillen Skrevet 9. mars 2003 #65 Skrevet 9. mars 2003 Er det gresk-ortodoks dere skal gifte dere først eller? (Afrodite) Da jeg var i Oslo, så jeg "mitt store fete greske bryllup"... Er det noe tilnærmet sånn i virkeligheten også? Mye mat, mye drikking og mye folk, og mye tradisjoner!? Jeg har ikke helt skjønt det der med de "kransene" på hodet under seremonien ennå? Vet du noe om det, Afrodite? Hvis dere er enige, så kan dere jo ha borgelig bryllup... Dere har jo allerede hatt ett "religiøst" bryllup da, eller?! Vi er heller ikke kristne, men har tenkt å gifte oss i kirken likevel (som mange andre). Først var jeg helt mot det, og Mannen var veldig for det... Jeg forsto ikke helt hvordan dette skulle gå, når vi var så uenige, men så forandret det seg da pappa giftet seg i kirken i 2001 (selv om hverken han eller kona er medlemmer i statskirken). Jeg syntes det var en veldig fin seremoni, og ombestemte meg; er det greit for pappa, så er det greit for meg også :oops: (høres i grunnen veldig teit ut, men jeg følte det sånn, fordi vi har ganske likt syn på mye, eller no sånt; vanskelig å forklare det der!). Jeg har aldri likt kirka no særlig, og alt gudeprekinga (ikke ment som kritikk mot kristne; bare mitt syn), så vi kommer nok til å be om minst mulig av det... Jeg synes forrestn nå at kirkelig bryllup legger en fin ramme rundt (og så velger jeg å overse det faktum at det er guds hus...sorry). Borgelig bryllup, kan også være veldig spesielt, bare det ikke foregår på et kontor med to vitner... Tror dette ble nok jeg; skulle egentlig bare skrive at jeg synes borgelig er like greit som noe annet! Lillen PS: Hurra for knerten!
lillen Skrevet 9. mars 2003 #66 Skrevet 9. mars 2003 Aricept; Takk for støtte og svar, når det gjelder rosen min! Ja, det er vår dag Det må alle huske! (også Afrodite, når hun skal velge seremoni...)
Gjest Afrodite Skrevet 9. mars 2003 #67 Skrevet 9. mars 2003 åh hei og hopp! jeg har ikke bestemt noe ang. kirke/borgerlig vielse ennå. har jo ikke luftet det for sambo - og han bør jo faktisk være med å bestemme.. (tjihii) men hvis man er krsiten - så kan jeg egentlig ikke tenke meg noe vakrerer - å giftes i naturen, som Gud har skapt..? :-? vi skal ha vårt første bryllup i noreg (kirke/natur..??) og det andre på kreta noen måneder senere. :blunke: Og har dere sett "MY BIG FAT GREEK WEDDING" - så forstår dere store deler av hva/hvem jeg gifter meg med. helt rett med masse folk (vi har ca 500-1000) masse mat masse dans og masse masse masse annet - og seff - tradisjoner... og det er virkelig sånn - ALT stammer fra Hellas (akkurat det kan til tider være slitsomt..) huff - det er så rart å være hjemme - så mye gøy skjer rundt meg, men det er så vondt å savne kjærsten min.. og det er dyre telefonsamtaler... vel, nå skal jeg på kafe snart... klem - og ha det best så lenge!!!!!!
Edie Skrevet 9. mars 2003 #68 Skrevet 9. mars 2003 Ingen av oss heller er særlig kristne, men velger å gifte oss i kirken allikevel. Det er liksom en ramme som skal være der, konservativt og kjedelig.... mulig, men det er det jeg alltid har sett for meg. Vil at pappa skal føre meg opp kirkegulvet og så skal drømmemannen vente på meg der oppe :oops: Sambo synes egentlig det var akkurat det samme hvor vi giftet oss. For hans del kunne vi gått ned på tinghuset i morgen, og giftet oss. I hans ord: det er ikke det å gifte meg jeg har så lyst til, det er det å være gift med deg. Være mann og kone og høre sammen. Veldig søte ord forsåvidt, men så kommer denne romantiske jentesida av meg fram... bryllup, hvit kjole, bryllupskaker, gaver osv osv....
lillen Skrevet 9. mars 2003 #69 Skrevet 9. mars 2003 Ja, alle kunne selvsagt bare giftet seg i tinghuset, for det er jo ikke bryllupsdagen som er viktigst! Men... Mannen min blir helt gira når vi prater om og planlegger bryllupet, og så skal alt være så ordentlig! Det er vel fordi han kommer fra en litt mer "velstående" og tradisjonell familie enn meg. Mamma synes ingenting om bryllup, og hadde vel selv foretrukket om vi gjorde det lite og intimt... Men hun er samtidig veldig glad for at jeg står på mine egne ben (og tramper litt ) når det gjelder bryllupet vårt, og ikke lar meg påvirke av henne (hun VET hun er sær). "Og så i kirka da!!" Gleder meg sånn til pappa skal følge meg opp til prinsen min! Oi, jeg kom på nå at jeg ikke har fortalt han det ennå :oops: Vi treffes ikke så ofte, for han bor på østlandet, men jeg elsker han like masse forde... Når man gifter seg gresk-ortodoks; har man sløret foran ansiktet da? Har egentlig lyst til å ha det selv, men det er vel ikke så vanlig; og jeg vil ikke være for sær heller!? :oops: Eller...?! Sambo'n din er søt, Aricept; han sier de riktige ordene... Og mener de sikkert også :blunke: :D Afrodite; hvor lenge skal du være borte fra kjærstn din, da? En mnd? Men det må være deilig, som du sier, å spise god norsk mat og kaker, og godter(?)! Tiden går sikkert fortere enn du tror, skal du se! Jeg har forresten funnet en brudekjole jeg liker... På www.christiane.no på online shop der! Ronald Joyce, 50087. Den er veldig enkel, men veldig pen. Jeg vet ikke ennå hva som er stilen min; og jeg trodde jeg ville ha noe litt mer "spesielt" enn denne, men se på prisen :D :D 11464 er også litt fin, synes jeg. Merket er generelt billig, og jeg velger kanskje "second best" hvis prisforskjellen er stor... Det må jeg bare innrømme, men vi får se hvor mange penger vi har! Og så finnes sikkert ikke akkurat denne kjolen om to år! :-?
lillen Skrevet 9. mars 2003 #71 Skrevet 9. mars 2003 Selvfølgelig, Mzfire! Velkommen Fortell litt, da vel!
Gjest Afrodite Skrevet 10. mars 2003 #72 Skrevet 10. mars 2003 Hejsan hoppsan! Join the club, Mz Fire - bare kos at vi er flere! :D Ved gresk-ortodoks vielse er det ingen nødvendigheter med slør foran ansiktet (ihvertfall ikke nå) - men denne "ringen" over hodet, må man ha - men hvis jeg skal svare på hvorfor det, så vet jeg ikke nok om det heller... eller jeg husker ikke. Er ikke kristen, men jeg har jo alltid drømt om stort kirkebryllup jeg også, men just nu for første gang har jeg begynt å tenke på dette å gifte seg ute... men vi får se vi får se... skal ta meg en tur i kirken snart og "sjekke ut" litt.. Aricept - det var sååå søtt av Mannen din da - det bra er jo at "det æ'kke så fali for han", for da kan jo du velge.. tjihi.. Lillen - flotte kjoler du har sett på -enkelt, stilfullt og lekkert - og dessuten tror jeg "gamle kolleksjoner" er billigere enn nye... (men, uansett vent med å kjøpe - moten og hva du vil ha kan være forandret til 2005..) Jeg skulle først være en uke, så ble det to, og så bestemte jeg en måned (slik at jeg kunne jobbe litt og tjene litt cash..), og nå er det skjedd noe tull med flydato... og det er blitt hele fem uker!!!!!!!! :cry: Nå må jeg løpe, er alltid stressa...(og dere? ser dere temptation island?) klem klem
lillen Skrevet 10. mars 2003 #73 Skrevet 10. mars 2003 Jeg driver fremdeles på med "bare se, men ikke røre (kjøpe)", når det gjelder brudekjoler, og kommer til å holde det mottoet hvertfall frem til sommer 2004... Men DA er det lov, synes jeg! :D Var ikke så mye mer jeg skulle si, bare kjeder meg litt :-? Lillen
Edie Skrevet 10. mars 2003 #74 Skrevet 10. mars 2003 Velkommen Mz Fire! Bare hyggelig med flere! Og ja, jeg vet sambo er søt....hehe... kanskje ikke helt objektiv heller jeg da...
Edie Skrevet 10. mars 2003 #75 Skrevet 10. mars 2003 Glemte også å si lillen, veldig pene kjoler du har sett på. Liker det enkle, rene og klassiske. Og scrabbis med ny avatar!
Edie Skrevet 11. mars 2003 #77 Skrevet 11. mars 2003 Har ikke planlagt noe konkret enda vi heller.. Bare gøy å snoke! Sambo er 24 år, og jeg er 21 år.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2003 #78 Skrevet 11. mars 2003 jeg blir trolig en januar 2006 brud, jeg.. er 23 og har sambo på 28 drøyer planlegginga "litt".. det er jo over 2,5 år til.. vi snakkes mer når det nærmer seg.. må skaffe meg nic til da også..
lillen Skrevet 11. mars 2003 #79 Skrevet 11. mars 2003 Greit å være her inne å prate med andre, som heller ikke har dårlig tid! :D Vi er 22! Hva med dere da?
Linsi Skrevet 11. mars 2003 #80 Skrevet 11. mars 2003 Oj, dere er jammen flinke til å holde tråden oppe. Nå er jeg endelig ferdig med eksamen, og har derfor ikke tenkt bryllup på en stund. Men nå hodet igjen klart for bryllupstanker altså :D Sambo er forøvrig 23 og jeg er 22.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå