Gå til innhold

2005-BRUDER

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var jeg som skrev det over!!

Jeg glemte at jeg var på Mannen sin bruker på pcn... :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, skjønte hva du mente :D

Men om jeg har noe godt råd er vel verre. Vet jo ikke helt hva du føler for disse to vennenne. Men synes det er veldig bra at du ikke glemmer venner selv om de ikke bor i nærheten lenger! Det er altfor lett å gjøre.

Du kan jo løse "problemet" ved å enten ha begge som forlovere, eller begge som faddere?

Skrevet

Heisann! :vinke:

jeg vet om flere som ikke har klart å velge mellom venner som forlovere. De har hatt begge to. Kan ikke tenke meg noe bedre enn å sitte mellom mine to beste venner i kirken jeg. (Nå blir det jo kanskje ikke kirke på meg da, men...) Eller rett og slett løse det på den måten at du og mannen sitter sammen foran alteret og at forloverne sitter på sidene. Da blir det ikke noe flytting og sånt noe, men gjør det noe da? Da kan du i alle fall ha begge to til forlovere... Lurer kanskje på om jeg skal gjøre det sånn. Jeg sliter selv med å velge mellom min beste venninne gjennom skoletiden og min søster som jeg tilbringer nesten alle fristunder sammen med. Har litt lyst til å ha min søster ved siden av meg, men på en måte så vet jeg jo at hun vil være der uansett... Vi får se...

Uansett så har jeg nå sett på stoff til kjolen(e) og jeg gleder meg noe så utrolig masse! Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket stoff jeg skal ha på korsettet, men det blir nok noe gyldent med noe broderier tenker jeg. Ganske så dyrt også faktisk... :roll: Men det blir nok billigere enn mellom 15000-24000 som er kjoler jeg har sett på i samme stil. Det er FOR dyrt.

Så morsomt at det begynner å komme datoer på timeplanen da. Jeg føler jeg har gjort så masse. Kommer sikkert av at det snart er 6 mnd siden han fridde og at vi har pratet masse om det siden vi ble sammen. Må ta det litt i etapper. Men nå har venninnen min som skal sy litt lyst å komme igang sånn at vi blir ferdig uten stress. Synes det er litt sprøtt, men må jo følge henne da...

:-? Jaja, vi får smøre oss med tålmodighet og kose oss med planlegging. Dette blir GØY!! :kul:

klem fra

Magnhild

Skrevet

Takk for ord, begge to!

Det hadde vært en lettvint løsning å velge begge to, eller søsteren min (noe jeg har tenkt på for at ingen skal bli såret...), men nå går det opp for meg at den eneste grunnen til at jeg "ikke klarer å velge", er fordi jeg gruer meg til å fortelle venninne2 at jeg velger venninne1. Altså har jeg bestemt meg...tror jeg!

Det ER venninne1 jeg vil ha ved min side :D Dessuten vet jeg ikke om jeg har lyst til å ha to forlovere... for det finnes også (her hører jeg for meg skummel musikk mens det leses...tjihi) en venninne3, og da blir ihvertfall HUN helt utenfor! :(

Nei, det må bli 1!

Venter ikke at dere skal hjelpe meg; jeg bare forteller :wink:

Har hatt en skikkelig surfedag idag, og det jeg har kost meg mest med er http://shop.christiane.no/ , for der har de priser på kjoler! Endelig får jeg litt innsikt i dette også! Og så så billig Ronald Joyce-kjolene er... Passer for de som har en enkel, men elegant, stil, synes jeg. Kanskje det er meg?

Har så lyst til å prøve masse kjoler, men skal holde meg unna ihverfall ett år til. Jeg vil ikke bli lei, og jeg vil ikke finne en kjole som plutselig ikke finnes året etter... Og jeg kan hverfall ikke kjøpe nå, pga stil og vekt (nå er jeg veldig tynn, og har litt lyst til å gå opp 3-4 kilo!)

Regner med at Christiane ikke er så forskjellig fra andre salonger når det gjelder pris og sånt!? Det finnes ikke Christiane i Trondheim...

Kanskje jeg kan skrive mer senere, jeg, så dette ikke blr så langdrygt...

Lillen (gleder meg til 2005! Jippii!)

Skrevet

skulle nesten laget såpeserie av dette!! hehe :ler2:

(men skjønner at det ikke kan være like lett å velge!)

Skrevet

Men vi har da god tid, har vi ikke?

Lykke til så lenge (munter musikk) :D

Gjest Afrodite
Skrevet

Tjihi - det er faktisk litt deilig å höre at det ikke BARE er meg som har forlover-problemer.. :oops:

Jeg har en venninne fra jeg var 3 år, som jeg alltid har villet hatt, og en som jeg mötte i en aldre av 13. Venninne 1 (la oss kalle henne v1) har jeg ikke hatt så mye kontakt med de siste årene, men det er jo fordi jeg har värt utenlands. v2 heller ikke så mye, men lettere - fordi hun er del av min venninnegjeng fra vgs... v1 har jeg alltid fölt meg veldig näre til, og jeg har fortalt alt til henne, mens v2 og jeg er litt mer forskjellige, men jeg er jo selvfölgelig VELDIG glad i henne som min venn.. hm. så var det sånn at da jeg sa at mannen hadde fridd for 8 mnd siden), så bröt v2 ut: "Jeg blir forlover, ikke sant?"... hun var så glad på mine vegne, og så klar for oppgaven... :-? og det föltes som det var en selvfölge for henne. Problemet ender ikke der - hva hvis jeg tar begge to... - de kjenner hverandre ikke så godt.. og når de engang hilste på hverandre - så gikk de ikke så godt overens heller.. hm. Hva med planlegging, tale, utdrikningslag.. usj!

Jeg tror nesten jeg må velge begge to! Men jeg har faktisk värt inne på tanken å velge söstrene mine også, for å slippe problmeet...

Men jeg har jo heldigvis litt tid å tenke på det!

Lillen - go for nr. 1!

:briller: og 20 grader! solen smiler! :lol:

Skrevet

Ser ut som det er noen som har større problemer enn meg, ja! :-? Jeg hadde enten valgt begge, eller søstre, Afrodite... For det er jo forferdelig å velge v1 når v2 har regnet med oppgaven! (selv om det ikke er din feil...)!

Dette kan også ligne på en såpeopera... Skulle NESTEN ønske at livet var en såpeopera; for da hadde vi jo bodd i herskapshus og hatt penger til bryllup så det rekker... :hoho:

I det siste har jeg tenkt mye på hvor kjipt det er å ha spart opp titusener av kroner for å bruke på bryllup; uten å prioritere kjøp av leilighet først! Jeg tror nok ikke vi har sjans til å få lån uten startkapital i hvertfall... Men etter bryllup har Mannen begynt å jobbe, så det kan vel være litt lettere da!

Så HVIS jeg blir gravid, må vi ta med oss alle sakene våre og flytte inn i enda et leieforhold (for det er ikke stort nok til tre der vi bor nå...) :(

Hmmm... Noen som er gla idag? Det er jeg også, altså, det bare synes ikke så godt...

:D :D :D Der kanskje?

Gjest Afrodite
Skrevet

Ja, her velger man å gifte seg fordi man ELSKER hverandre, og så er det så mange ting som dukker opp. Alt og alle skal det tas hensyn til! Det er ikke så lett, nei... :roll:

Vi regner faktisk med å tjene opp til 200000 innen hjemkomst og det er jo en bra startkapital... men så går det vel rundt 50000 til bryllup (mor go far vil väre med å spleise), og så skal man på bryllupsreise og leve - og det går aaaaaltfor fort...

Man skulle spart penger gjennom hele livet - men det tenkte man ikke på da man var små... :cry:

PISSREGN i dag, dere.

:briller:

Skrevet

Synes det er ganske deilig å være så langt unna bryllupet på en måte...

Ingen bekymringer er kommet enda. Foreløpig er det kun morsomt og gleder og drømmer :enig:

Skrevet

Kjære kommende bruder!

Jeg driver brudebutikk og møter svært mange brudepar. Jeg gir dere herved ett godt råd: SLAPP AV!! Stasen med bryllupsforberedelsene er jo månedene før, og det må jo bli kjedelig når dere har alt klart over 2 ÅR før den store dagen??? Det er lov å drømme, men likevel... Husk også at trendene forandrer seg fort, den kjolen eller det bryllupet du ser for deg nå, er kanskje ikke det du ønsker deg om to år...

Hilsen Gerd

Skrevet

:D Jeg mener nå vi har bare fordeler med å være tidlig ute! Unntatt ventetiden, da... Så jeg synes forrige innlegg ødela tråden vår litt her (men alle har jo lov til å si sin mening), og det er MIN mening!

Skrevet

Vi kunne forresten aldri ha giftet oss bare ett år etter at vi har bestemt oss for bryllup... Det har vi ikke råd til; vi trenger all denne tiden til sparing!

Og hvem klarer vel å holde seg unna brudekjolegalleri og planlegging når de vet dato for bryllup??

"Ja, vi skal gifte oss om to år, men jeg putter det i glemmeboka for en stund, så slipper jeg å tenke på det...!" Sånn klarer ikke jeg å tenke! :lol:

Lillen og Mannen trenger tid!

Skrevet

trenger tid vi også. ikke minst for å spare! holder nok ikke med et år. Ikke at vi skal ha så stort og ekstragavant bryllup, men penger brukes allikevel.

Gjest Afrodite
Skrevet

.. ja, også PLANLEGGER vi jo ikke ALT nå heller! :D

Vi bare "snuser" og småplanlegger - alt kommer likevel ikke til å stå klart "i tide" - mye som skal gjöres - dessuten er det deilig å snakke om og tenke på og fundere over og... :enig:

jippi!!!! jeg har fri en mnd fra jobben og kommer hjem!! :D :D (hm.. uten mannen da... :cry: ) - og da skal jeg finne kirke, lokale, bla bla (hm.. pluss pröve litt brudekjoler da... - har nemlig funnet en veldig billig og bra sydame her nede - og da er det godt å vite HVA som kler meg.. )

Gleder meg til å stå på ski!!!!! :hoppe:

yuhuuu!!! :briller:

Skrevet

*lister meg til å få oss opp listen igjen. Husk vi skal være her i noen år...*

Klem magnhild

Gjest Afrodite
Skrevet

OJ!!! Magnhild har funnet en tiger!! :hoppe:

Den var supertöff!!! :wink:

Klem :briller:

(hm.. bare noen dager igjen til avreise...)

• 2 uker senere...
Skrevet

Lillen opprettholder tråden, men har ikke så mye hun skulle ha sagt... :oops: :lol:

Skrevet

Koser du deg hjemme da Afrodite?

Gjort noen bryllupsting??

Har noen av dere andre gjort noe slikt?

Jeg har kun sett i blader og på nettet etter hva slags kjoler jeg liker, og tenkt litt på lokaler og kirke. Men jeg har ikke gjort noe annet, besøkt noen steder fysisk.

Men det er vel på tide for alvor å tenke på kirke. Er vel ganske lang ventetid på noen av de...??

-Aricept-

Skrevet

Det jeg har tenkt mest på for tiden, som har med bryllup å gjøre, er pengene... I min familie er det ikke vanlig å bruke masse penger på sånt (og med masse, mener de noen titusener); mere vandt til spleiselag o.l.

Så jeg har fortsatt et dilemma der... Vi har jo ikke egen leilighet ennå, vi, men vi vil helst ikke vente så mye lenger enn 2005 til vi gifter oss heller! :-? Men jeg driver fortsatt å kutter ned på budsjettet, da... dessuten har vi et slags "worst case" budsjett, der kjolen koster 10000, enda jeg har tenkt å leie...og fotograf koster 5000 (noe vi ikke har anelse om prisen til), men skal prøve å spørre de fotografene jeg kjenner; hvis jeg fortsatt har kontakt med de i 2005, og få det til en litt lavere pris! 8)

Jeg har virkelig ikke peiling på priser på f eks kirke, blomster, lokale, drikkevarer, frisør (vennetjeneste/salong?), manikyr kanskje? osv

Har tenkt litt på det med brudebukett. Akkurat den er noe av det minst viktige for meg, så jeg har tenkt meg alternativet å gå oppover kirkegulvet med en enkel rød rose, som jeg gir til Mannen eller Pappa når jeg kommer opp!? :-? :P

Høres dette helteit ut? Skal brudebuketten symbolisere noe spesielt? :oops:

Tankene mine får dere! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...