Gjest Afrodite Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Er det noen 2005-bruder her? De fleste her er 2003 og 2004 eller har allerede giftet seg.. ogsaa har jeg faatt bryllupskramper allerede naa! Det kjennes som det er fryktelig lenge til! Da vi satt dato, maatte jeg straks finne ut litt om bruderiet, og kom inn hit, og naa er jeg nesten avhengig. Men det er vel ok, for det virker som det er flere enn meg.. Gleder meg til aa fortelle familie og venner det! Det gjoer vi i slutten av april! Klem C (med 20 varmegrader......)
lillen Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 Her er jeg! :D Du er den eneste andre jeg har sett her, som skal gifte seg i 2005, men...kanskje det er noen flere som trenger å komme ut av skapet? Jeg er også litt avhengig nå, så jeg angrer litt på at jeg begynte så tidlig, for hvordan skal dette ende?! Men det kan jo også hende at våre bryllup blir extra braa, for vi suger jo inn alt av info og råd i to år fremover, så noe godt kommer det vel ut av dette også... Vi kan ikke gifte oss før, pga budsjettet! Vi er studenter, så ting tar tid! Men men, tror ikke dette er direkte usundt :-? Vi får se! Tror det blir helmax! Gleder meg så til det nærmer seg, for da blir det ikke så fjernt å planlegge! Lillen
Linsi Skrevet 31. januar 2003 #3 Skrevet 31. januar 2003 Endelig andre som skal gifte seg i 2005 :D Vi har ikke satt noen dato enda, men vet det blir sommeren 2005. Her er det ingen planlegging enda, men siden vi er studenter, må vi snart begynne å spare.
magnhild Skrevet 31. januar 2003 #4 Skrevet 31. januar 2003 :D :D :D :D ENDELIG noen som meg!! Vi har hatt datoen i 6 mnd nå og jeg holder på å bli sprø. Vi gifter oss 20.05.2005 (tøff dato!!). Det er en fredag og så skal vi ha festen hele helgen til ende!! Grunnen til denne datoen er at vi må spare. En student og en førskolelærer gir ikke mye inntekt. Og så er det fødselsdagen til min avdøde 'svigermor'. Da blir hun på en måte med oss... ÅH så moro at vi er flere!!! Jeg har hatt bryllupsdilla nå i algri så lang tid og er klar med masse. Det er så gøy!!! Har ikke kjøpt noe eller noe sånt enda, men brudekjoler er prøvd... :oops: Klarte ikke vente! Men vi har noen roller klare, som forlovere og kjøgemeister og takk for matentaler... Og brudekjolesyerske siden jeg skal ha hjemmelaget kjole... JIPPI!!! Vi må keep in touch jenter! klemmer fra Magnhild
Gjest Afrodite Skrevet 31. januar 2003 #5 Skrevet 31. januar 2003 Hei jenter!! Dette er bra!! Nå ramler alle skap-brudene ut! Det kommer sikkert flere! Vi venter til 2005 av 3 grunner: God tid til planlegging behöver vi når vi planlegger dette fra Kypros, Sös skal gifte seg 2004, da ville ikke jeg det, og for at vi sannsynligvis kommer til Norge i 2005!! Ehem.. Magnhild! Kjolepröving allerede! Vel, jeg kan ikke si jeg ikke har värt inne på tanken.. har seff sett på kjolegalleriet... og drömt meg langt bort, men ikke prövd ennå. Men jeg forstår du blir gal av å ha ventet i enda 6 mnd mer enn oss!!! Lillen & Linsi: jeg tror dette kommer til å ende råååbra. Man kan selvsagt bli lei når man er tidlig ute, men på den annen side kan vi planlegge alt mer nöye og til punkt og prikke!! Og det virker jo som de som planlegger i et år i forveien har problemer med bestilling av lokale/kirke så det er lurt å väre tidlig ute, tror jeg! Ting som skal bestilles venter jeg med, men ting som vi önsker, og det å se på forskjellige ideer er jo bra! Nå blir det jo mest meg som skal planlegge dette, da sambo må ta seg mer av bryllupet på Kreta.. vi må nemlig ha to stk. Jeg vil gifte meg i Norge (snufs) og han vil ha et ekte tradisjonelt kretisk bryllup, og det syns jeg höres spennende ut.. men det blir dyrt. Regner med ca 100000 i Norge, og på Kreta kommer det antakelig 500-1000 gjester (helt sant)... (men på Kreta er det vanlig at gjesten gir pengegaver til brudeparet, og slik sparer vi jo inn endel utgifter..hehe.) Nei, lange innlegg er slitsomme å lese. Nå slutter jeg. Velkommen i klubben alle som vil!! (ellevill) Klem C
Linsi Skrevet 31. januar 2003 #6 Skrevet 31. januar 2003 Vi skulle egentlig giftet oss i 2004. Men så har det kommet opp noe, så vi kommer til å være fra hverandre store deler av neste høst og vinter:-( Da er det litt dumt og planlegge bryllup fra hverandre... Derfor venter vi til året etter, kan planlegge sammen, får bedre tid til å spare, og kommer oss styrket ut av litt tid fra hverandre. (prøver å se positivt på det :-? )
magnhild Skrevet 31. januar 2003 #7 Skrevet 31. januar 2003 ÅÅÅHH tenk å få TO bryllup da! Og så et med SÅ mange gjester. Jeg lurer jo da på hvor i all verden alle disse menneskene kommer fra, men det er vel noen 'regler' på hvem som skal komme og sånt noe. Me det hørtes utrolig spennende å ha kretisk bryllup. FOrtell mer da vel!!! Elsker virkelig å bli kjent med andre trasdisjoner!!! Og til mitt forsvar; brudekjoleprøving allerede er av den grunn at jeg har en venninne som skal sy den for meg, og hun trenger litt tid. Så jeg måtte ut og se hva som passet og var fint og alt sånt noe. Jeg mp tenke farger, stoffer, mønster, stropper, bånd, størrelse, underskjørt osv. Og når jeg da i tillegg skal ha to kjoler så blir det masse for meg... Men jeg gleder meg!!! klem Magnhild
Gjest Afrodite Skrevet 31. januar 2003 #8 Skrevet 31. januar 2003 Til Linsi: Jeg tror det er skikkelig lurt at dere har bryllup i 2005, selv om jeg forstaar at du hadde gledet deg til 2004. Det er naa ennaa mere tid aa spare penger, og enda mer tid for planleggingen - hvilket er kjempegoey!!! :enig_animasjon: Det blir ikke lett aa vaere borte fra hverandre, men stoerst av alt er jo kjaerligheten: saa det holder nok! Jeg og min kjaere bodde med superlangdistanse sammenhengende i 5 hele mnd etter ca 8 mnd aa ha vaert sammen, og det var toeft, og det ble dyrt med telefonregninger, men desto bedre aa se hverandre igjen!! Og det er alltid skjoent aa vite at man bestaar "borte fra hverandre-proeven"... Til Magnhild: Jeg forstaar godt hvorfor du er paa kjoleproeving... Du har all grunn til det! Saa spennende at venninden din skal sy! Egentlig mener jeg at alle bruder som vet de skal gifte seg eller har satt en dato, kan proeve kjole om det saa er 6 mnd eller 3 aar frem i tid til bryllupet! Det synet maa man kose seg med, nyte, og det er deilig aa sveve!! Jaaa.. det er rart dette med saa mange gjester i bryllupet. Det tradisjon, og saa har det fra gammelt av noe med aa "sikre brudeparet" aa gjoere. Man faar jo dekket endel kostnader. Hvor i all verden alle disse menneskene kommer fra har jeg ogsaa lurt paa, og saa tenkte jeg at det blir litt "upersonlig". Man inviterer rett og slett alle man kjenner, baade brud, brudgom, foreldrene, og soesken av brudeparet... og det blir jo en del... Da kommer gjestene med pengegaver, mens brudeparet staar paa et podie og har en mottakelse og tar imot, og smiler til alle blitzene. (dette kan vaere forferdelig slitsomt, da det kan vare i fler timer). Og alle faar faarsyne seg av maten som finnes ( og i Hellas er det aldri en rett, det er tusen smaaretter), og saa er det bouzouki og dans, og alle skal danse med bruden.. jeg faar vel soerge for aa ha lave sko.... og det er fest med raki, ouzo, hjemmelaget vin og det hele til langt paa natt. Og gjester kan komme og gaa litt som de vil, men de naermste hundre er alltid der hele tiden. De har ikke saann snufsebryllup med masse taler som vi er vant med, saa jeg tror det blir en heidundrande fest! Men det er masse ulike tradisjoner med dans, + at i kirken er det mange fine ting som hender! Saa jeg gleder meg veldig til det. Jeg ville ha et norsk bryllup med taler, og brudevals og alt som vi er vant med, men synes ogsaa at dette er kjempespennende!! Og to bryllup er vel og bra!!! Uff. dette ble enda lengre. naa slutter jeg. Ha det. Klem C (20 varmegrader....mmmm)
lillen Skrevet 4. februar 2003 #9 Skrevet 4. februar 2003 Nå må ikke dette temaet forsvinne helt! (Det er egentlig derfor jeg skriver, for å oppdatere det litt)! Jeg har egentlig ikke så mye på hjertet, bortsett fra lykke til videre i planleggingen, jenter (og guttene, da!)! JEG GLEDER MEG! Lillen
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #10 Skrevet 4. februar 2003 hei lillen!! Så bra du skrev inn litt her... jeg tenkte på det selv forrige dagen,men syns det var litt pinlig å skrive etter meg selv igjen.. og jeg laget tross alt siden.... men det er viktig at vi "stick together" vi som har laaaaaang tid igjen, som ikke kan vente.. jeg tripper når jeg tenker på det... Åååååh. eg gleder meg!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D klem C
lillen Skrevet 4. februar 2003 #11 Skrevet 4. februar 2003 Ja, og det gjelder å tenke positivt på at vi har så lang tid igjen...Vi har goood tid til planleggingen, og vi forhaster oss heller ikke, så sjansen for kalde føtter tror jeg er mindre, ettersom vi kan tenke på dette i 2 hele år!! Leste nettopp om de språklige problemene dine med bordplasseringen, og det må jeg si blir et puslespill! Men det viktigste er ikke tradisjonell plassering, men at gjestene trives, synes nå jeg! Jeg orker ikke å tenke på plasseringen helt ennå, for mye kan jo skje i familieforhold. Vi har begge skildte foreldre... Vet ikke helt hvor de forskjellige skal sitte. Jeg vil sitte sammen med pappa, men han er nygift, og jeg er ikke så begeistret for henne! I tillegg har jeg så mange søsken, og jeg vet ikke om vi skal ha hestesko eller E eller noe annet! Uff, nå lot jeg meg selv tenke på dette likevel, så nå må jeg slutte!! :evil: Gleder oss! Lillen
magnhild Skrevet 4. februar 2003 #12 Skrevet 4. februar 2003 :D Hei jenter! Ser dere har gjort det jeg prøvde på, men så ble siden oppgrader og stengt og sånt mens jeg skrev og så fikk jeg ikke legge det inn... :-? Men det jeg tenke er jo at dere må jo ha noen tanker da! Vi har mange tanker, men så har jeg jo visst dette litt lenge også. Men litt snn om hvilke type kjole dere har lyst på, hvilken type bryllup dere vil ha, hvor mange gjester, hvor dere vil ha det, tema osv. Dette begynte vi å snakke om sånn helt med en gang. Og jeg synes det er utrolig morsomt! Vi skal ha helgebryllup som går fra fredag, med vielse og hele lørdag med fest og sosilt samvær. Og så vil jeg ha en kjole i råsilke, men ikke hvit. Den skal være i en varm rødfarge og beige/offwhite. Men så skal jeg jo ha to forskjellige også, så de blir nok bra! Eller så har vi planer om å lage alt til bryllppet selv. Både av økonomiske grunner, men også fordi det gjør det litt spessielt. Skal lage invitasjoner av hjemmelaget papir, bordkort av små einerskiver med navnet på, tema hadde vi tenkt at måtte bli vår. Vi skal være på fjellet i slutten av mai og da er jo naturen så utrolig nydelig rundt oss. så vi tenkte å bruke blomsten forglemmegei som et slags tema. Jeg synes den er så søt... Ellers så er det ikke så lett å vite enda. Vet jo ikke noe om hvor mye penger vi har til den tiden, men håper det er nok uansett. Men vi må som dere sier 'stick together' fremover. Og ikke la temaet bli borte! HIHI, dette er GØY!!! Klem fra Magnhild
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #13 Skrevet 4. februar 2003 spirrevipp... her er jeg igjen. Det var jammen godt at du også kom, Magnhild. Hvor er det blitt av Linsi? Og alle de andre 2005-skap-brudene... ? Så flott det høres ut alt du skriver om bryllupet deres!! Tema om vår eller forglemmegei er superfint! Forglemmegei likte jeg best + for det er jo liksom litt symbolsk også da... Også skal dere ha det en hel helg.. Kjempespennende! Blir dere mange gjester? Skal dere ha det på hytte eller hotell eller hvordan oppå fjellet da? Hva med kjolen? Skal du ha den på hele helgen? Så flott det høres ut med rød og offwhitekjole - en nydelig kombinasjon + og noe helt annet enn det tradisjonelle?!! Og så passer det jo veldig med rødt i flotte, friske vårfarger! Jeg har ikke bestemt alt sånt enda. det som er ganske deilig er at jeg kan snakke og skrive om det så mye jeg vil, for kjærsten forstår ikke såååå mye norsk enda. han holder på å lære seg. Jeg tror nok jeg ender opp med hvit kjole, selv om jeg har sett mange flotte kombinasjonsfarger.. men den blir ikke kritthvit. enten offwhite, eller liknende sølvhvit. Som dronningen hadde på signeferden. :D Tror jeg. Jeg har en enorm familie, og med min familie, mine venner, pluss pluss så er det ca 50 pax. Så kommer hans i tillegg, da kommer vi til å be rundt 30-40. Men jeg tror likevel at ikke alle vil komme til Norge. De vet vi skal gifte oss på Kreta (3 mnd senere) og venter kanskje til det.. Det er så vanskelig... :o I Norge blir det vanlig lørdagsbryllup, og jeg leter etter lokale. Funnet masse fint, og når jeg kommer hjem en tur til neste år, kan jeg begynne å tenke på å booke - skal rundt å se. På Kreta blir det full fest med bouzouki og dans og tzatsiki og knuste tallerker og glass... gleder meg skikkelig til det også. Heldigvis skal vi i søsteren hans sitt bryllup nå i august, så jeg kan "lære" meg litt mer... Man blir ikke bare klok på å bli fortalt.. uff. dårlig uvane med å skrive for langt. fra meg.
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #14 Skrevet 4. februar 2003 ÇÁÁÁLLLOOOOOOOOO!! Jeg er blitt avhengig av dette!! :oops: Det er så mange ting å tenke på iforhold til et bryllup, og da er det faktisk superdeilig at vi har gooood tid, og at vi får med så mange gode tips og råd allerede nå. Jeg sitter faktisk og driver litt med gjesteliste og bordplass nå.. og det er ikke så lett - men jeg er helt enig at det er viktigere at gjestene trives.. så tenker jeg at det ikke er så bra om alle "de der greske" sitter på en side, og alle de norske på en. Må prøve med litt integrering.. men da kanskje det blir litt stille til bords, eller glass som velter, når man prøver å gestikulere og forklare hva man mener med hendene... Hørtes jo ut som du har litt av et puslespill foran deg du også da lillen. Men føler du at pappa absolutt MÅ sitte ved siden av sin nye kone? For du kan jo ha han ved siden av deg, og hun kan sitte et annet sted.. Og når det gjelder søskenene så behøver du faktisk ikke ha de på "hovedbordet", (dvs ser ikke ut som du får plass), og jeg tror ikke de blir fornærmet for det... Kanskje en E er bra - for da har du mange av de du er glad i i nærheten av deg? Men du behøver jo ikke bestemme det nå. vi har jo masser av tid! Klem
Edie Skrevet 5. februar 2003 #15 Skrevet 5. februar 2003 Heisann! Jeg slenger meg på Vi skal gifte oss 16.07.05. Det er lenge til, men gleder meg! Grunnen til at vi venter er at jeg er student enda, ferdig om sommeren 2004. Da har vi ett år til å spare på og begynne planleggingen på ordentlig. Det er godt å høre at det er flere som er ute i god tid! Selv om jeg ikke har prøvd noen kjoler enda da men det har blitt litt titting på bilder da... Gratulerer til dere andre med å ha funnet drømmemannen! Det er herlig, ikke sant?
Linsi Skrevet 5. februar 2003 #16 Skrevet 5. februar 2003 Her er jeg! Så mye dere har tenkt på allerede. Begynner å føle vi har dårlig tid jeg... (noe vi ikke akkurat har) Men vi kan kanskje sette en dato i hvertfall snart. Da blir det litt mer håndfast. Vi får prøve å holde tråden oppe:-)
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #17 Skrevet 6. februar 2003 tid er det i alle fall nok av.. Vi skal ikke i ilden før desember 2005.. då det er jo nesten 3 år til.. skal virkelig holde meg i skinnet.. får ikke lov til å planlegge noe som helst konkret før om 1 1/2 år.. bare suge opp inspirasjon og ideer.. (og kanskje kjøpe noen småting.. )
magnhild Skrevet 6. februar 2003 #18 Skrevet 6. februar 2003 Heihei! Vi har begynt å tenke på sted å ha festen vi som et aternativ til det dyre prosjektet på fjellet. Så vi lurte kanskje på å ha det på Akvariet i Bergen. Noen som synes det er teit? Det er jo litt spesielt da, og rammen blir jo da ikke fjell, men sjø. Åh, dette er så vanskelig! Poenget er vel at vi vil ha et bryllup som ikke blir glemt med det første. Noe som er så spesielt at de fleste vil kunne si 'og husker dere det bryllupet som Magnhild og mannen hadde'? Altså ikke et A4 bryllup. Men det vil vel koste en del tenker jeg... Det er derfor vi tanker på å ta det her i byn likevel, for da blir det lettere å få det til, enklere plnlegging og mest ssnsynlig billigere også. Men det vet vi jo ikke noe om enda... Vi får se hva vi finner ut. En ting som er litt sprøtt er at jeg, i motsetning til Aricept, så vl jeg være ferdig med hovedfaget og studier generelt akkurat rundt bryllupsdatoen. Regner med at jeg skal opp til eksmen og oppgaveinnlevering og sånt noe i mai/juni -05, og vi har satt datoen for bryllupet til 20.05.2005. (tøff dato!) Så det blir nok travlet ja. Derfor så vil jeg så gjerne være ferdig med MASSE før den tid. Sånn at jeg bare kan delegere oppgaver før jeg drar på universitet... Det er i alle fall håpet... Men nå skriver jeg alt for masse igjen, men kan dere ikke komme meg litt tilbkemelding på hva dere tenker ng Akvariet. Legger ut en link også sånn at dere kan se på hvordan det blir... http://www.bkms.no/temabok/sider/Akvariet.html om vi gjør det der, så blir nk feiringen mest sansynlig i Rotunden hvor alle fiskene er... Hadde vært litt stilig... Jaja, vi får prates! Klem fra Magnhild
lillen Skrevet 6. februar 2003 #19 Skrevet 6. februar 2003 Vil bare si; Fantastisk ramme rundt bryllupet! (akvariet) Jeg vil også ha et spesielt bryllup, som folk kan snakke om etterpå, og som gjør foreldrene våre "stolte"! Men det er vel noe alle ønsker!? Jeg er sikker på at å ha det "i" akvariet vil bli sett på som spesielt og originalt, ja! Lillen
Gjest Afrodite Skrevet 6. februar 2003 #20 Skrevet 6. februar 2003 ÅÅÅÅHHHH!! Hurra hei og hopp (fra reveenka) Her var det kommet mange meld siden sist jeg var her - igår. kult at det kommer flere. :D :D Synes det höres kjempeflott ut med akvariet jeg, Magnhild - har värt der flere ganger, og det er sååå koselig - tror det virkelig setter en fin rammerundt det - og jeg syntes både meny 1 og meny2 hörtes sånn ut at jeg fikk helt vann i tennene!!! Vi har også begynt å tenke på lokale, men det er jo litt også fordi jeg sitter litt "fast" hernede... jeg må jo be om endel hjelp hjemmefra. jeg må jo kjöpe, fixe, se, ordne alt enten et år för bryllupet (da jeg er i norge), eller 2 uker för (neste gang jeg er i norge), og föler det er litt kaos-hektisk. :x Vi også önsker et bryllup som alle husker, og bl.a at vi gifter oss 2 steder, på så forskjellige måter, tror jeg vil få alle normenn og kretere å huske det leeenge! Men husk også da jenter, at det ikke bare er rammen rundt osm er med på å skape dette, men innholdet - hva legger dere i det! Dessuten tror jeg man vil huske bryllup likevel jeg! ÅÅÅÅÅHHH - så morsomt at vi er så mange - er det noen som har funnet sin "drömmekjole enda"? tjihihiihiiiii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå