Gjest Jon Are Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Det forundrer meg at folk er så overfladiske. Jeg har snakket med en rekke mennesker som aldri engang har tenkt på å skrive en liten refleksjon over dagen. Dette er så til de grader naturlig for meg. Vi opplever hendelser som setter et fotavtrykk i sinnet,du har tanker som bør skrives ned. Hvorfor tenker ikke folk over dagene som går? "Alle disse dagene som kom og gikk ikke visste jeg at de var selve livet..." Med hilsen fra Jon Are
Gjest Hedda Gabler Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Hvorfor vil du at andre skal være som deg?
Odny Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Jeg gjorde det før a-planen min ble stjelt på Grunerløkka, men kun i stikkordsform. Da jeg var ungdom (er ennå ung men...) skrev jeg dagbøker og jeg har de ennå, men nå har jeg ikke tid. Jeg er blitt mer av den typen som skriver huskelapper for å legge fra meg alt jeg må før jeg legger meg om kvelden.
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Det forundrer meg at folk er så overfladiske. Jeg har snakket med en rekke mennesker som aldri engang har tenkt på å skrive en liten refleksjon over dagen. Dette er så til de grader naturlig for meg. Vi opplever hendelser som setter et fotavtrykk i sinnet,du har tanker som bør skrives ned. Hvorfor tenker ikke folk over dagene som går? "Alle disse dagene som kom og gikk ikke visste jeg at de var selve livet..." Med hilsen fra Jon Are ← Det forundrer meg at folk som har så mye tid til å reflektere skriftlig er så overfladiske at de ikke respekterer at andre kanskje ikke har like mye tid fordi de har mye på programmet. Jeg antar dessuten at det finnes folk som faktisk tenker over dagene som går uten at de av den grunn på død og liv må skrive (om) det. Løsningen er dog åpenbar, hvis du reflekterer litt: Registrer deg som KG-bruker, og lag din egen refleksjonsdagbok her inne. Kanskje du klarer å påvirke noen da...
Malama Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Meget mulig å refkeltere over dagen uten å skrive refleksjonsnotater for hver dag vel? Og muuuuuligens mulig å respektere at ikke alle andre er som deg?
Gjest Miloine Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Jeg snakker daglig om dagens hendelser til samboeren min, og han med meg om sine! Av og til med venner og familie, alt ettersom!
Malama Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 DET gjør faktsik jeg også. Og jeg TENKER gjennom dem, mens jeg går, eller sitter på toget, eller ligger i senga. Noen ganger skriver jeg det ned også, men ikke i dagbokform som jeg fører regelmessig og tar vare på¨.
Ciara Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Jeg skrev dagbok en lang periode og opplevde vel at det tok himla lang tid. Det kom i veien for livet som skulle leves, for å overdrive litt Bedre å oppleve noe nytt enn å bruke masse tid på å dvele med det som allerede er opplevd. Dessuten tenker jeg jo over det jeg gjør, og jeg tror hukommelse til en viss grad øves opp ved at man ikke har så mye skrift og bilder og gå tilbake på.
Gjest Fruktfat Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 ja, jeg har en 5-års dagbok som jeg skriver i hver dag. svigermor har gjort det i over 30 år; morsomt å lese, og utrolig hvor fort man glemmer
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Jeg føler ikke noe behov for å skrive dagbok. Har prøvd flere ganger, men siden det føles veldig unaturlig for meg slutter jeg etter et par dager. Vil ikke si at jeg er overfladisk fordi jeg ikke skriver ned dagens hendelser, jeg som flere over meg, tenker på og snakker om ting jeg opplever i hverdagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå