Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Kom til å tenke på hvordan det er hos andre når det gjelder festing/drikking og/eller byen og samtidig nybakte foreldre. Hos oss, har jeg ikke drukket siden jeg fant ut at jeg var gravid og fortsatt ikke rørt alkohol. Holder jo meg unna alkohol fordi jeg ammer. Jeg har ikke vært på fest/byen siden fødselen heller. Tulla vår er nå 4 måneder, og jeg synes det er koseligere å være hjemme med tulla vår enn en bytur på kvelden/natta i helgene. Mannen min derimot har festet og vært på byen 2 ganger etter fødselen. Jeg lurer da på hvordan det er hos dere?
kitty Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Hos oss har det roet seg betraktelig for begge parter. Tror første gangen jeg drakk alkohol (sånn litt større mengder enn et glass vin eller en øl) var når poden var ca 9 mnd. Var vel ute en gang eller to før der men var da sjåfør. Poden var alltfor avhengig av puppen og jeg fant ut at det bare ble stress å skulle nekte ham amming fordi jeg hadde drukket. Mannen har vel vært ute et par ganger og det syns jeg er helt OK. Men av og til så får man jo behov for å ta seg en skikkelig fest, men erfaringen etterpå er at det blir så uendelig tøft dagen derpå (vi har få å spørre om overnatting for poden) når vi må opp til normaltid og leke og ordne med frokost ol. Så det har vel stoppet seg litt der også. Syns forøvrig at så lenge du ikke føler noen behov så er jo ikke barnet eldre enn 4 mnd og trenger deg masse enda så du trenger ikke stresse og føle at du må gå ut.. Kos deg
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Da mitt lille gull var 5 uker gammel var jeg ute med venninner og drakk vin en kveld. Jeg hadde veldig behov for å komme meg ut blant folk en liten stund, drakk moderate mengder og holdt meg i nærheten av hjemmet. Pappa og lille gull hadde hatt det aldeles strålende, og pappa var veldig fornøyd med å få være alene med ham. Hadde pumpet melk, så han spiste og var fornøyd. Var viktig for meg at han tok flaske i tillegg til pupp, så vi hadde rutine på at pappa ga flaske stort sett hver kveld de første mnd så han var vant til det. Pappa synes også det var viktig, og han følte han fikk spesielt god kontakt med gullet helt fra starten av. Anbefaler det jeg da!
Gjest Glam Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Skulle jeg gjort dette på ny tror jeg at jeg ville satsa på totalavhold. Å kunne være 100% til stede hele tiden. Alltid. Ikke fordi det er nødvendig, men fordi det ikke ville være så om å gjøre å få mest mulig "gøy" ut av de "oasene" som "frikveldene" ble. Har etterhvert også lært meg at det faktisk går an å være på fester og på by'n uten å drikke alkohol, bare man klarer å sortere ut det som handler om rus. For rus er viktigere for oss ikke-misbrukere enn vi tror det er. Synes ikke engang de minimale kostnadene som følger med svært begrensa forbruk er rimelige iforhold til det jeg slipper når jeg ikke drikker alkohol. Har nå unger i begynnelsen av tenåra og drikker minimalt, aldri hjemme, og merker at det faktisk påvirker holdningen mine unger har til alkohol i forhold til andre ungers interesse for rus. Tror ikke ungdomstida trenger å være så oppblanda med spy og bondeanger som den er for stadig flere.
BayliZ Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Jenta er nå 1 år og jeg har vært ute 3 ganger siden hun ble født. En gang sikkelig på tur, de to andre gangene kjørte jeg. Mannen har vært ute en del nå det siste halv året, men at det har gått ned betraktelig er ingen løgn, men jeg ønsker ikke å ha det noe oftere heller. Savner ho for mye jeg hehe også vil jeg gjerne være i form dagen etter så jeg orker å være sammen med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå