Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Utrolig. www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137874
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Moren virket jo noe spesiell i måten hun har presentert saken for media, og har tidligere vært innkalt til barnevernet pga måten hun behandlet sønnen sin på (iflg. vg) Det kan kanskje være et fatalt utfall av en fødselsdepresjon. Hun var ung og alene med barnet... Kanskje det ble for mye for henne? Og når kjæresten er frikjent på alle punkter - blir hun tiltalt for drapet da? Det var jo bare de to som var til stede, og barnet døde av stump vold. Uansett, om hun er skyldig eller ikke, så er det ufattelig trist at et nydelig lite barn måtte dø...
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Moren virket jo noe spesiell i måten hun har presentert saken for media, og har tidligere vært innkalt til barnevernet pga måten hun behandlet sønnen sin på (iflg. vg) Det kan kanskje være et fatalt utfall av en fødselsdepresjon. Hun var ung og alene med barnet... Kanskje det ble for mye for henne? Og når kjæresten er frikjent på alle punkter - blir hun tiltalt for drapet da? Det var jo bare de to som var til stede, og barnet døde av stump vold. Uansett, om hun er skyldig eller ikke, så er det ufattelig trist at et nydelig lite barn måtte dø... ← Nettopp, dette er et kjempeinteressant spørsmål. Men svaret er nok nei. Men det er overveiende sannsynlig at det er en av de to som har drept gutten, likevel går begge fri. Jeg tenner et lys for Bayron i kveld, om det ikke oppnås rettferdighet for ham, så skal iallfall lys brennes i hans minne.
Karamba Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Uff, dette er en helt forferdelig sak..! Får håpe at den som er skyldig blir dømt!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Uff, dette er en helt forferdelig sak..! Får håpe at den som er skyldig blir dømt! ← Jeg skulle ønske verden var så rettferdig, men det er den ikke. Både mor og hennes kjæreste var til stede, men hvem som står bak drapet vet ingen, sidne ingen av dem innrømmer skyld. Han er frikjent, hun har aldri vært tiltalt. Men siden hun visste at kjæresten hadde mishandlet sønnen hennes to-tre ganger før, så vil jeg mene at hun uansett er medskyldig. Hun burde ha passet på barnet sitt. Hun sviktet. Forhåpentligvis var det det verste hun gjorde. Men noen drepte Bayron. Ingen kan dømmes. Jeg brenner enda et lys for den lille. Minnet skal leve selv om rettferdigheten ikke skjer fyldest.
Far til 2 Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg er redd det foregår langt mer voldelig barnemishandling enn det som kommer frem i mediene. En "ørefikk"eller et " klapp" i ansiktet kan fort bli et slag når ingen ser det. Og "risting" av en baby kan få ALVORLIGE ! konsekvenser for barnet. Det er i det minste et fremskritt at myndighetene ikke legger vekk slike saker like lett som tidligere. Det tragiske er at det har gått altfor langt alerede.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Jeg er redd det foregår langt mer voldelig barnemishandling enn det som kommer frem i mediene. En "ørefikk"eller et " klapp" i ansiktet kan fort bli et slag når ingen ser det. Og "risting" av en baby kan få ALVORLIGE ! konsekvenser for barnet. Det er i det minste et fremskritt at myndighetene ikke legger vekk slike saker like lett som tidligere. Det tragiske er at det har gått altfor langt alerede. ← Det er ikke helt riktig, de henlegger slik de alltid har gjort. Men riksadvokaten har beordret at fem saker skal gjenopptas, fordi det er hevet over enhver tvil at et barnedrap har funnet sted, men de har ikke visst hvem de skulle tiltale. Det er klart det skjer mishandling hver eneste dag et eller annet sted i landet, og mørketallene er nok store. Det finnes ikke noe verre enn å mishandle barn. Og det er helt for jævlig at man kan drepe et lite barn og slippe unna med det, fordi det ofte er to foreldre i familien, og om begge skylder på hverandre så kan ikke politiet tiltalte noen, hvis de ikke har klare bevis for HVEM av de to som har gjort det. STILL BEGGE FOR RETTEN? men vi kan heller ikke ta sjansen på at en person blir uskyldig dømt. Så begge går fri og barnet har tapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå