Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Skal ønske meg kaffetrakter til jul. Har sett på den testen hvor Moccamaster og Melitta kom godt ut. Og så var det en til, som jeg ikke husker navnet på. Har mest lyst på Melitta. Er det noen som har den? Og hva med alle de som ikke nådde fram i testen, noen som er fornøyde med dem? Sånn som Braun, Phillips osv... Gikk innom Elprice i dag og så en annen variant fra Melitta, den så stilig ut, men hakke peiling om den er bra. Den fra testen hadde de ikke inne. Litt risky å bestille uten å ha sett den på ordentlig...
Tabris Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg vil anbefale Moccamaster. Vi har den selv. Den er kanskje noe dyrere, men så er det også et kvalitetsprodukt.
Fakse Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 MoccaMaster vinner tester igjen og igjen, og de varer i flere tiår om du behandler den pent. Absolutt verd pengene, og definitivt den beste kaffen.
ashera Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Skulle jeg ha hatt trakter, måtte det bli MoccaMaster. Ellers er jeg presskannemenneske. Men hvorfor i huleste gjør de ikke noe med designen på den maskinen?????
Gjest Catwoman Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Men hvorfor i huleste gjør de ikke noe med designen på den maskinen????? veldig enig. Har en kaffetrakter som er pen å se på - men det er stort sett alt og. Har lyst på en ny som er bra. Men den Moccamaster'n er liksom så veldig lite lekker da - og klumpete og stygg
Nella Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 http://www.kaffe.no/traktertest/130405/res...r.htm#godkjente Her er resultatene fra forrige test norsk kaffeinformasjon hadde. Ny test er blir utført nå og resultater legges ut 9. nov står det. Ville fulgt med på resultatet av den testen. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...DMAAAEOfOI03xiL http://www.kaffe.no/traktertest/130405/Sev...%20Nouvelle.htm Her er bilde av de andre trakteren som kom godt ut i sist test sammen med moccamaster. Men som sagt over. Moccamaster lager god kaffe. Og det er lett å få deler til den stort sett.
suzie Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Vi har Moccamaster med termokanne, og den er vi superfornøyd med. Ser den ikke har forandret seg siden vi kjøpte den for noen år siden - men syns den ser helt grei ut. Stor fordel at den er så kjapp.
Eliza Doalot Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Vi har Moccamaster, og er veldig fornøyd. Tar med en liten advarsel på kjøpet: Hvis du velger Moccamaster, ikke gå for den med termokanna. Den holder ekstremt dårlig på varmen.
pellegrino Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Moccamaster, helt klart. Når det gjelder design kan du få den i flere farger, men pass på de hvite. Hører at de kan bli lettere misfarget grunnet varmebehandlingen.
suzie Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Vi har Moccamaster, og er veldig fornøyd. Tar med en liten advarsel på kjøpet: Hvis du velger Moccamaster, ikke gå for den med termokanna. Den holder ekstremt dårlig på varmen. ← Vi har den men har ikke den erfaringen. Synes termokanna fungerer helt utmerket. (Jeg heller alltid kaffen over på termokanne uansett når den er ferdig, for jeg synes kaffen blir så fort sur ellers...)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 http://www.kaffe.no/traktertest/130405/res...r.htm#godkjente Her er resultatene fra forrige test norsk kaffeinformasjon hadde. Ny test er blir utført nå og resultater legges ut 9. nov står det. Ville fulgt med på resultatet av den testen. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...DMAAAEOfOI03xiL http://www.kaffe.no/traktertest/130405/Sev...%20Nouvelle.htm Her er bilde av de andre trakteren som kom godt ut i sist test sammen med moccamaster. Men som sagt over. Moccamaster lager god kaffe. Og det er lett å få deler til den stort sett. ← ja, den her her fin, Severin Caprice Nouvelle. men den har jeg ikke sett noen steder. får kanskje sende importøren en mail. innbiller meg at det er et dyrt merke?!
Eliza Doalot Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Vi har den men har ikke den erfaringen. Synes termokanna fungerer helt utmerket. (Jeg heller alltid kaffen over på termokanne uansett når den er ferdig, for jeg synes kaffen blir så fort sur ellers...) ← Jeg har ikke den selv,men mamma har, og hun angrer på at hun ikke kjøpte den vanlige typen. HUn mener kaffen blir fortere kald på den termokanna enn på vanlige termokanner. Dessuten blir jo kaffen kald med en gang, dersom man ikke setter korken på kanna med en gang den er ferdig, imotsetning til en vanlig kaffekolbe med varme under. Jeg har som sagt ikke den typen selv, men det er sikkert smak og behag.
Gjest Catwoman Skrevet 7. november 2006 #13 Skrevet 7. november 2006 Tar med en liten advarsel på kjøpet: Hvis du velger Moccamaster, ikke gå for den med termokanna. Den holder ekstremt dårlig på varmen. Termokanna må varmes opp først - den er jo laget av stål - og det er kaldt. Ha kokende varmt vann i først, og så trakter du kaffe i den.
Mistyen Skrevet 7. november 2006 #15 Skrevet 7. november 2006 Jeg er også veldig fornøyd med min MoccaMaster.
suzie Skrevet 7. november 2006 #16 Skrevet 7. november 2006 Termokanna må varmes opp først - den er jo laget av stål - og det er kaldt. Ha kokende varmt vann i først, og så trakter du kaffe i den. ← Det gjør jeg alltid ja, skyller den i varmt vann fra springen. Sikkert derfor jeg aldri har opplevd at ikke kaffen er varm. Er som nevnt superfornøyd. Syns den er så praktisk.
pellegrino Skrevet 8. november 2006 #17 Skrevet 8. november 2006 Det gjør jeg alltid ja, skyller den i varmt vann fra springen. Sikkert derfor jeg aldri har opplevd at ikke kaffen er varm. ← Jeg har det for meg at dette ble prøvd ut i et forbrukerprogram som testet ståltermoser. Der prøvde de hvor lenge de forskjellige ståltermosene holdt på varmen. Testen gikk bl.a. ut på om det var noen forskjell på "varmeholdet" om man først varmet opp termosene eller ei. Det vil si: Først varmet opp termosen, hadde i den varme væsken, ventet en viss tid (en time? fire tmer? husker ikke!), og målte temperaturen på væsken. Deretter gjorde de det samme med en lik termos som ikke var blitt varmet opp på forhånd. Konklusjonen var, så vidt jeg husker, at det ikke var noen temperaturforskjell på vannet hvis man sammenlignet den "varme" termosen og den "kalde" termosen. Ut fra dette skulle det ikke ha noe å si for termokanna om den blir varmet opp på forhånd eller ei. Vil tro at det derfor er smak og behag, og ikke minst vanen, som avgjør om en syns at kaffen er for kald. Er det noen som har fått med seg den siste testen av kaffetraktere på tv? Tror det var en test som ble vist i går. Holder uansett fortsatt en knapp på moccamaster!
mowgli Skrevet 8. november 2006 #18 Skrevet 8. november 2006 Tror det skal være test på Tv2-hjelper deg imorgen
Gjest Catwoman Skrevet 9. november 2006 #19 Skrevet 9. november 2006 Vi har kjøpt oss ny kaffetrakter nå. Det ble en Moccamaster, sølvfarget. Har aldri likt designet på den, og var egentlig litt usikker, men når jeg fikk den hjem på benken her så synes jeg det faktisk ble fint. Dessuten blir kaffen god og mye varmere enn på den vi hadde før. Så hittil er jeg kjempefornøyd.
Havfrua Skrevet 9. november 2006 #20 Skrevet 9. november 2006 Vi har også Moccamaster og er kjempefornøyde med den. Blir spennende å se TV2 hjelper deg i kveld, ny kaffetraktertest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå