Gjest Frk. Grønn Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Normalt ligger pH-verdien i urin et sted mellom 4 og 8, men hva skjer dersom pH-verdien blir høyere eller lavere. Hva kan skje, og hva kan være grunner til økt/senket pH-verdi?
Annikken Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Dersom urinen er veldig konsentrert (at man er veldig dehydrert) vil den vel være surere... men hva som "gjør" urinen sur er jeg ikke helt sikker på.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hva kan konsekvensen av sur urin i så tilfelle være?
Annikken Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 (endret) Drukket for lite væske, sykdom som er væskefordrivende (som feber), drukket/ spist vanndrivende stoffer (som kaffe, etc.)... morgenurinen er vel også surere pga at man ikke drikker om natta... Er alt jeg klarer komme på i farta... Endret 6. november 2006 av Annikken
Gjest Frk. Grønn Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Det du nevner er vel årsaker til sur urin. Men hva med konsekvensene? Kan det gi utslag i f.eks sykdommer, infeksjoner, skader eller lignende dersom man har sur urin?
Annikken Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Ååh hahaha, sorry, ikke helt med i dag Hmm, konsekvenser... er vel ikke farlig over korte perioder, men man bør jo ha bra med væskefor kroppens skyld. Vet ikke jeg ass. Gugle?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Hehe, fort gjort! Har googlet litt, men finner ingen tilfredsstillende svar.. Men takk for hjelpen ihvertfall Noen andre som har peiling?
ashera Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Ved UVI blir det ofte anbefalt å drikke syreholdig væske som juice, fordi sur urin gjør at bakteriene ikke trives så godt. Men hva som skjer om urinen får en lavere ph enn normalt, aner jeg ikke.
ashera Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Takk for innspill, hera ← Bare hyggelig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå