Gå til innhold

Hvit langhåret katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg har vert hos dyrebeskyttelsen og fått med meg hjem en hvit langåret pusekatt :) ca 6mnd.

Har foresten aldri sett en så snill og rolig og kosete katt, så utrolig søt.

Det jeg ikke helt hadde tenkt over, var at det ble masse hvite hår over alt etter den :grine:

Den er som sagt så snill og søt, men den ligger jo bare å sover/slapper av hele tiden. (har nettop vært forkjølet) Er dette normalt?

Kan det være for at den kansje er døv, at den er bare i sin "egen verden"?

Håpte at den skulle bli en god venn og lekekamerat til den pusen vi har fra før :) ca 6mnd den også.

Det kan jovære at det er en overgang siden den er på en ny plass og at den har vært syk?

Klarer ikke helt å bestemme oss om vi skal behplde den, eller få en annen heller.

Med tanke på kattehår o.s.v.

Vet heller ikke om vi har hjerte til å dra tilbake med den heller for den er jo sååå søt og perfekt på alle andre områder..

Noen gode råd mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en hvit døv katt. Den skrek mye da den var liten dersom jeg ikke hele tiden var innenfor synsfeltet. Den insisterte på å ligge i halsgropen min å sove. Forsøkte jeg å flytte den vekk av frykt for å ligge den ihjel så bæljet den til den fant tilbake til plassen sin, i halsgropen min. Da jeg flyttet og min mor overtok den, hun hadde katt fra før, da fulgte den med på alt den andre katten gjorde. Ble det ropt til mat så var den hakk i hel. De finner seg fort til rette. Hvite kattehår fjerner du med en limrulle.

Lykke til med nytt familiemedlem. :)

Skrevet

Hvis den har blå øyne, så er det en sjanse for at den er døv. Dette kan du kanskje sjekke hos dyrlegen? (ikke om den har blå øyne, men om den er døv. ;))

Ei venninne av meg hadde en hvit katt, og hun hadde også hvite hår overalt! Hvis du nettopp har fått den, så er den kanskje ikke blitt skikkelig husvant enda. I tillegg er katter generelt veldig forskjellige, kanskje din bare er "lat"? ;)

Skrevet

Jeg har hatt helt hvit katt ( og han var hverken døv eller blind.. ;) ). Det kan jo være overgangen til nytt hjem som er litt vanskelig for en liten pus? Den katten jeg har nå flyttet inn for noen år siden. De to første årene var han knapt til å være i hus med, nå er han verdens roligste kosepus.

Skrevet

Jeg har hvit langhåret katt, og den er heller ikke døv eller blind. ;) Det er uansett rart at dyrebeskyttelsen utleverer en kattunge uten å ha sjekket om den er døv? Jeg ville ringt og spurt fordi å utlevere en handikappet katt er faktisk noe de ikke bør gjøre uten å informere eiere!

Kattehår er egentlig ikke noe problem, såfremt du ikke har mye svarte klær.:) Kjøp limrulle på H&M, de fungerer utmerket til fjerning av hår. Om den er utekatt eller innekatt vil avgjøre hvor mye den røyter. Generelt røyter innekatter mer enn utekatter.

Og et siste tips, er den utekatt er det VELDIG lurt å trene på å bade kattungen nå.;)

Skrevet

Stakkars katt, den har allerede blitt kastet ut av hjemmet sitt en gang og havnet på kattehjem. Så blir den returnert av de nye eierne pga fargen på pelsen?

Må si at hvis det er avgjørende hvilken farge katten er, er dere kanskje ikke klar for å få katt i det hele tatt?

Skrevet

Hår blir det overalt uansett når man har katt, så det synes jeg ikke er noen grunn til å bytte den ut. De hvite hårene synes bare bedre mot svart bakgrunn, så kjøp en klesbørste og støvsug stua oftere, dersom det plager deg.

Skrevet

Har vært hos dyrlegen i kveld, den er visst enda forkjølet og har litt betennelse i ene øyet. Så vi skal gi den medisiner og håper den blir i litt bedre form og leken etterhvert :)

Har også vært å kjøpt en god kam, så vi kan greie henne ofte, og den skal jo få være ute etterhvert så det vil jo også hjelpe på :)

Så får vi se.. Alt vi har er jo svart, både klær og møbler så satser på hushjelp i steden for å returnere katten :ler:

Skrevet

Har en svart og hvit katt, og så klart har vi mye hår overalt. Men kunne aldri tenke meg å byttet henne ut fordi om. Alle katter mister jo hår, bare at desse viser mer. Og det kommer jo også ann på årstidene. Om vinteren nå blir det mye mindre hår og om våren mister hun mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...