Gå til innhold

Ungdom i dag drikker dobbelt så mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nesteklikk.no/20061106/116202.html

Jeg mener at dette er ei dårlig utvikling, og at skadevirkningene av alkohol i samfunnet er store nok som de er i dag. Hvordan skal det bli om 10 eller 20 år?

Jeg håper jeg er en god rollemodell for alkholbruk for mine barn. Drikker ikke i lag med dem, men de vet at vi voksne kan drikke litt vin til god mat. Mine skjeldne utskeielser ellers, er de forsatt lykkelig utvitende om :sjenert: de søte små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men samtidig har debutalderen for alkohol gått opp, så det er ikke bare negativ utvikling.

Det blir dessuten litt søkt å undersøke ungdom helt opp til 20-års alderen. Klart de drikker mye ved 18-års alderen, men dette går drastisk ned etterhvert.

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Eg syns det er viktig å ha eit tydleg forhold til alkohol etter ein har fått barn. Forstår ikkje heilt dei gravide som seier dei gledar seg sååå til å ta ein skikkeleg fest etter barna er født... Eg syns at småbarnforeldre bør vise måtehald, og halde seg edru på fest, i alle fall om barna er i nærleiken.

Skrevet

Vi drakk vi og. Vi begynte rimelig tidlig, tidligere enn mange gjør i dag. Men den gang -på 80-tallet, ble man regnet som voksen når man var 18, og sorterte følgelig ikke under "ungdomsfyll". Alt var ikke bedre før. Vi, dagens 40 åringer derimot (som begynte å "smake i 13--14 års alderen) drikker mye mer enn foreldrene våre gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...