Tiit Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 http://www.nesteklikk.no/20061106/116202.html Jeg mener at dette er ei dårlig utvikling, og at skadevirkningene av alkohol i samfunnet er store nok som de er i dag. Hvordan skal det bli om 10 eller 20 år? Jeg håper jeg er en god rollemodell for alkholbruk for mine barn. Drikker ikke i lag med dem, men de vet at vi voksne kan drikke litt vin til god mat. Mine skjeldne utskeielser ellers, er de forsatt lykkelig utvitende om de søte små.
Gjest sion Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Men samtidig har debutalderen for alkohol gått opp, så det er ikke bare negativ utvikling. Det blir dessuten litt søkt å undersøke ungdom helt opp til 20-års alderen. Klart de drikker mye ved 18-års alderen, men dette går drastisk ned etterhvert.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Eg syns det er viktig å ha eit tydleg forhold til alkohol etter ein har fått barn. Forstår ikkje heilt dei gravide som seier dei gledar seg sååå til å ta ein skikkeleg fest etter barna er født... Eg syns at småbarnforeldre bør vise måtehald, og halde seg edru på fest, i alle fall om barna er i nærleiken.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Vi drakk vi og. Vi begynte rimelig tidlig, tidligere enn mange gjør i dag. Men den gang -på 80-tallet, ble man regnet som voksen når man var 18, og sorterte følgelig ikke under "ungdomsfyll". Alt var ikke bedre før. Vi, dagens 40 åringer derimot (som begynte å "smake i 13--14 års alderen) drikker mye mer enn foreldrene våre gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå