Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 En gang på det blide 80-tall var det en barne-tv serie som hadde et flott og velkjent pianostykke i introen. Jeg klarer ikke å komme på hva dette stykket het, og trenger hjelp. Dessverre husker jeg ikke hva serien het heller (har såvidt skummet "Kristins mimreside), men her er hva jeg kan fortelle om den: Det var en historie om noen unger på sommerferie etter hva jeg husker. Jeg husker lyden av måker. Historien var ledsaget av illustrasjoner som så ut som akvareller. Jeg tror illustrasjonene var laget av en kjent barnebok-illustrator. Mon tro om serien opprinnelig var svensk? Noen som har den ringeste anelse om hva jeg snakker om? Og det jeg altså egentlig er ute etter er dete musikk-stykket...
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Dette må vel være "Vi på Saltkråkan" av Astrid Lindgren? Men sangen vet jeg ikke hva heter, beklager
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Vi på saltkråkan var en tv-serie med ekte, levende skuespillere. Ikke en akvarell å se på noen kanter.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Kan det være Sommeren på Mirabelløya? Tror de brukte Eric Saties Gymnopedie som intro....
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Hm... Det eneste jeg tenker på når jeg leser det du skriver, er Sommeren på Mirabelløya. Men den er det neppe. Den har tegninger av Vivian Zahl Olsen, og er omtalt på Christines hjemmesider. Du har ikke noe mer å gå på? Hvor mange handlet det om? Var det gutter eller jenter? En vennegjeng eller en familie?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Oooh, mirabelløya.. Der tro jeg pinadø den satt gitt! Skal sjekke ut den musikken.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Jepp, den var det. Takker! Illustrasjonene til Zahl-Olsen minner meg om akvareller, så i mitt hode stemte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå