pulverheksa Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Kjøpte med meg en pakke villris på veien hjem i dag, tenkte å lage den som tilbehør til middagen. MEN i en bok jeg har står det at den har en koketid etter bløting på 25 min, og uten på ca det dobbelte. Har ikke lagd villris selv tidligere og er virkelig i stuss. Hvordan koker dere villris?
Gjest allium Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg bløtlegger ikke, og ja, det tar vel 40-50 minutter. Men det er veldig godt.
Gjest Sille Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 På vanlig måte, bare noe lengere tid. Tror jeg har brukt rundt 40 min., hvis jeg ikke husker feil. Men smak deg frem, du
Gjest piaf Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Snautt 35 min uten bløtlegging (smak deg frem). Jeg pleier å blande villris og brun basmatiris - de blir ferdigkokt samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Takk for svar jenter, satser på villris en dag senere i uka.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg pleier å blande med vanlig ris jeg, og ta noe mindre vann. Deretter koke vanlig tid. Mulig ikke villrisen er ferdig, men det kjennes sånn ut! blir godt, og slipper å vente lenger enn vanlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå