Gå til innhold

Lekegrind

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med lekegrind- hvor tidlig begynner man med dette? Kan jo tenke meg at det er lurt å starte tidlig for å venne barnet til det. Har dere alle hatt dette? Vil gjerne vite hvor nødvendig det er, og om barnet trives med det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde lekegrind til begge våre. Begynte å la de ligge der fra de var ca 3-4 mnd, korte perioder om gangen, for å venne de til det. Poenget med å ha lekegrind for vår del, var at vi kunne være trygge for ungene når vi ikke var i rommet selv. Satte dem oppi når jeg skulle på do, henge ut klær osv. Ellers var lekegrinda lite i bruk her i huset.

Skrevet (endret)

Begynte å bruke den når hun var litt over tre måneder, for ca en måned siden, og hun elsker å være oppi der. Liker seg bedre der enn på gulvet faktisk. Der har hun alle lekene sine, og etter hvert nå klarer hun å flytte bittelitt på seg og strekke seg så hun får tak i ting rundt seg enda bedre, og de forsvinner jo ikke for veggene i lekegrinda stopper dem.

Hun kan ligge oppi der i en time i slengen og styre med forskjellige leker, "synger" og gurgler og ler for seg selv. Og så sover hun kanskje en liten lur midt oppe i det hele hvis hun merker hun er trøtt.

Edit:

Bilde av sovende baby i lekegrinda

Endret av Grooo
Skrevet

Har hørt om unger som ikke har villet ligge i lekegrinda fordi den ble introdusert for seint. Vi kjøpte nylig lekegrind og sønnen vår har nå begynt å ligge litt i den uten protester (han er 5 mnd). Jeg tror det viktigste er at ungene har vært i den før de blir ordentlig mobile.

Om du trenger det må du jo vurdere, men jeg ser for meg at vår kommer til å bli brukt når sønnen begynner å krabbe og mannen skal ta seg en dusj e.l.

Skrevet

Hvis man til tider har det litt gulvkaldt/det trekker er jo lekegrind genialt for da kommer de litt opp fra gulvet. Det finnes også mange lekegrinder der man kan heve bunnen i starten så det ikke blir så langt for mamma og pappa å bøye seg ned til babyenø.

Skrevet

Vesla er 7, 5 mnd og det er nok for sent, dessverre. Vi har bare prøvd i ei reiseseng, da, så det kan hende det hadde vært noe annet med ei ordentlig lekegrind. Men det virker som om hele konseptet er vanskelig å fordøye :tristbla:

Nå går det bare såvidt mens jeg smører meg mat eller noe...

Fru NItha

Skrevet

Har brukt lekegrind til begge mine gutter.

Har gjort det som vane å legge dem ned der istedet for på gulvet for at babyen skulle venne seg til den. Når de ble større var det supert å vite hvor de var...

Lekegrind er kjempegreit helt til en begynner å bruke den som en diger "leke/rote/kleskasse"...

Da er det påtide å ta den bort...:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...