Fioletta Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Hvordan er det med lekegrind- hvor tidlig begynner man med dette? Kan jo tenke meg at det er lurt å starte tidlig for å venne barnet til det. Har dere alle hatt dette? Vil gjerne vite hvor nødvendig det er, og om barnet trives med det...
Kayli Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Vi hadde lekegrind til begge våre. Begynte å la de ligge der fra de var ca 3-4 mnd, korte perioder om gangen, for å venne de til det. Poenget med å ha lekegrind for vår del, var at vi kunne være trygge for ungene når vi ikke var i rommet selv. Satte dem oppi når jeg skulle på do, henge ut klær osv. Ellers var lekegrinda lite i bruk her i huset.
Grooo Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 (endret) Begynte å bruke den når hun var litt over tre måneder, for ca en måned siden, og hun elsker å være oppi der. Liker seg bedre der enn på gulvet faktisk. Der har hun alle lekene sine, og etter hvert nå klarer hun å flytte bittelitt på seg og strekke seg så hun får tak i ting rundt seg enda bedre, og de forsvinner jo ikke for veggene i lekegrinda stopper dem. Hun kan ligge oppi der i en time i slengen og styre med forskjellige leker, "synger" og gurgler og ler for seg selv. Og så sover hun kanskje en liten lur midt oppe i det hele hvis hun merker hun er trøtt. Edit: Bilde av sovende baby i lekegrinda Endret 6. november 2006 av Grooo
Gjest miiip Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Har hørt om unger som ikke har villet ligge i lekegrinda fordi den ble introdusert for seint. Vi kjøpte nylig lekegrind og sønnen vår har nå begynt å ligge litt i den uten protester (han er 5 mnd). Jeg tror det viktigste er at ungene har vært i den før de blir ordentlig mobile. Om du trenger det må du jo vurdere, men jeg ser for meg at vår kommer til å bli brukt når sønnen begynner å krabbe og mannen skal ta seg en dusj e.l.
Grooo Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Hvis man til tider har det litt gulvkaldt/det trekker er jo lekegrind genialt for da kommer de litt opp fra gulvet. Det finnes også mange lekegrinder der man kan heve bunnen i starten så det ikke blir så langt for mamma og pappa å bøye seg ned til babyenø.
Nitha Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Vesla er 7, 5 mnd og det er nok for sent, dessverre. Vi har bare prøvd i ei reiseseng, da, så det kan hende det hadde vært noe annet med ei ordentlig lekegrind. Men det virker som om hele konseptet er vanskelig å fordøye Nå går det bare såvidt mens jeg smører meg mat eller noe... Fru NItha
Gjest Mayamor Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Har brukt lekegrind til begge mine gutter. Har gjort det som vane å legge dem ned der istedet for på gulvet for at babyen skulle venne seg til den. Når de ble større var det supert å vite hvor de var... Lekegrind er kjempegreit helt til en begynner å bruke den som en diger "leke/rote/kleskasse"... Da er det påtide å ta den bort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå