Aquila Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Lurer på om det er andre der ute som av og til blir oppgitt over at samboer blir sur fordi du ikke vil på nachspiel - men heller vil at h*n skal bli med hjem? Hos oss ender det av og til med krangling og at begge går hjem eller på fest.... De gangene jeg har gått hjem alene har det skjedd at min samboer ikke er hjemme før mellom 07 - 14.00 neste dag - og da er jeg sur. Da har han enten sovnet av på festen eller sittet oppe til 10 og drukket og ergo sover bort hele neste dag. Jeg går alltid hjem når han vil ettersom jeg setter pris på å få sove, samt legge meg med min kjære - men de gangene jeg tar initiativet og sier at jeg vil hjem er jeg alltid dum og kjedelig... og må gå hjem alene eller med en pottesur mann... Blir så irritert! Hva gjør dere?
Gjest niomi Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Vi gjør det vi har lyst til. Vil han på nachspiel og jeg hjem, drar jeg hjem alene og vise versa. Og vil han på fest og ikke jeg, drar han på fest alene og vise versa. Er da virkelig ikke noe å lage problemer av...
Ciara Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hvordan skulle du ønske at dere hadde det? At han ble med deg hjem når du var trøtt, eller at han gikk videre på nachspiel uten å klage over at du drar hjem? Jeg skjønner godt at du synes det er irriterende at du blir sett på som kjedelig når du vil hjem. Er man trøtt, så er man trøtt, men det er tydeligvis vanskelig for din festglade samboer å akseptere Jeg synes han må få lov til å gå på nachspiel, da. Mao: Du må få gå hjem og legge deg, og han må få gå på nachspiel uten at noen av dere klager på hverandre. Så får jeg håpe det ikke er fest og nachspiel så ofte at det går ut over deres kvelder sammen
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Jeg hadde heller stillt meg spørsmålet: Hvorfor vill han alltid gå på nachspill? For det er det som det virker er det vanlige, og det bør ikke være normen i et forhold der alt er som det skal være!
Aquila Skrevet 6. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2006 Joda, det er jo slik jeg helst vil være - og det er jo ikke hver gang vi må gjøre det samme. Jeg kan gå hjem å legge meg, og det gjør jeg også dersom nachspielet er kjedelig eller dersom jeg bare er trett. Men det har vel med dagen dette skjer på å gjøre også - skrev ikke det tidligere. Jeg synes liksom at når han vet jeg er sliten og trenger støtte - så burde det ikke være en for stor oppofring for han å bli med hjem og ikke dra på nachspiel en gang... sukk! Festglade er vi jo begge to, var ute til tidlig morgen begge dager denne helga. Og han sovna på nachspielet på lørdagen etter vi hadde vært der i 20min!!! Men jeg tror dere har litt rett i at jeg kanskje oppfører meg litt teit, tror at inni meg ligger angsten for at han ikke skal komme hjem (ettersom har skjedd et par ganger og de resterende gangene han har sovnet på fest har jeg vært der og fått han hjem...) - og dersom jeg våkner kl 08.00 og ingen er kommet hjem får jeg ikke sove igjen. - og kommer han hjem kl 14.00 er jeg pottesur... Vil jo ikke være sur megge - men sånne lange fester kan han vel ta seg når jeg er borte - og heller bruke søndagen f.eks til å hjelpe litt til i huset, med matlaging eller blir med ut en tur... sukk. Takk for innspill - av og til trenger man litt klaps og ris for ikke å bestandig skylde på motparten - som jeg vet er lett å gjøre, jeg vet også at jeg kan være streng...-men så er jo han egoistisk som f... også da (enebarn...). Lykken må jo være at jeg ikke trenger bekymre meg for utroskap ettersom lillegutt mister evnen til å reise seg allerede etter 3 øl....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå