Gå til innhold

Herlig med litt dyrere sengetøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid kjøpt billig sengetøy. Til dobbeldyne blir det fort dyrt. Har holdt meg til Jysk, Spar Kjøp o.l. Helt ok for sitt bruk.

Men nå har sambo kommet hjem med merke Turiform. Og for en herlig opplevelser!!! Visste ikke det var så stor forskjell. Det er så mykt å godt å legge seg, har aldri kjent lignende sengetøy. Jeg gleder meg til å legge meg og gjør det med stor fornøyelse av å ha det myke sengetøyet.

Ja til dyrt og godt sengetøy! Aldri mer Jysk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg kan love deg, at når du kjøper kvalitet så varer det mye lengre. Vi har også dobbeldyne, og har bare to sett sengetøy(Turiform), for vi vasker det ene mens vi bruker det andre. Har et nytt og ubrukt sett liggende i skapet, og tenkte å ta det i bruk når det elste av dem blir utslitt, men det har ligget der i snart to år, for begge settene er fortsatt like fine! Det første settet vi kjøpte var derimot fra Kid (husker ikke merket), og det var sjuskete etter et halvt år. Hadde også Høie, det var litt bedre, men ikke så bra som Turiform.

Skrevet

Hvor mye koster Turiform-sengetøy? Noen som har link til nettsder hvor jeg kan se design og/eller priser? Lurer på om jeg skal ønske meg noe slikt i julegave, høres utrolig deilig ut.

Skrevet

På fullpris må du regne med å betale i alle fall 7-800,- for sett til dobbeldyne men gjerne opp mot 1000,- kroner, for enkeltdyne vet jeg ikke. Har sett at bla Interiørland har tilbud ganske ofte, så da finner man det sikkert en del billigere, men jeg har ikke sjekka nærmere siden vi enda ikke har noe behov for å bytte ut det vi har.

Skrevet

Når det gjelder sengetøy lønner det seg virkelig å kjøpe kvalitet! Det eneste trekkene fra Jysk egner seg til er hyttebruk....

Skrevet
På fullpris må du regne med å betale i alle fall 7-800,- for sett til dobbeldyne men gjerne opp mot 1000,- kroner, for enkeltdyne vet jeg ikke. Har sett at bla Interiørland har tilbud ganske ofte, så da finner man det sikkert en del billigere, men jeg har ikke sjekka nærmere siden vi enda ikke har noe behov for å bytte ut det vi har.

Jeg trodde det var dyrere; jeg skal sjekke ut Interiørland. Takk :)

Skrevet

Jeg har to Lexingtonsengetøy som vi bytter mellom. De er helt nyyyydelige både å se på og ligge i, det er absolutt verd prisen med dyrt sengetøy!

Skrevet

Jeg kjøpte noe sengetøy på Black Design, det hadde kostet 500 kr settet, men var på salg. Merker at dette har bedre kvalitet enn billigsengetøyet vi ellers har, det er mer solid og mykere. Det er ellers et billig alternativ til litt kvalitet å kjøpe ubleket bomullssengetøy fra f eks IKEA, da bleke- og fargeprosessen sliter mye på bomullsfibrene. Masse mennesker blir hvert år syke (og mange dør) i bomullsindustrien - hadde det ikke vært for at vi har mange sett med sengetøy ville jeg investert i økologisk kvalitetssengetøy.

Gjest Revenka
Skrevet

Har investert i Høie Satin sengetøy og kommer ikke til å handle noe annet heretter. Det er helt fantastisk. Vil ikke ut av sengen ;)

Skrevet
Jeg har to Lexingtonsengetøy som vi bytter mellom. De er helt nyyyydelige både å se på og ligge i, det er absolutt verd prisen med dyrt sengetøy!

Vi har også sengetøy fra Lexington, samt fra Designers Guild. Kvaliteten er klart bedre enn billigere varianter.

Turiform og Høie o.l. er for meg ikke av de beste, men kanskje kvaliteten har blitt bedre de siste årene?

Skrevet
Har investert i Høie Satin sengetøy og kommer ikke til å handle noe annet heretter. Det er helt fantastisk. Vil ikke ut av sengen ;)

Hehe, tror ikke jeg kan ha sånn sengetøy. Hvordan skal jeg komme meg opp om morgenen da?!?

Gjest ElisabethH
Skrevet

hvor får man kjøpt snn kvalitetssengetøy da? F.eks. Turiform? har ikke lagt merke til det noen steder...men har ikke akkurat sett etter heller da, men nå fikk jeg jo veldig lyst til å prøve. Selv om jeg synes det var litt dyrt... :sjenert:

Skrevet

Vi har fått sengetøyet vårt gjennom Reflex Babyutstyr. Først til jenten vår. Sambo bestilte til oss også, Satin og det koster 1200 mener han å huske. Han har også bestilt Damask (det det heter?), men det venter vi på fortsatt pga lang leveringstid.

Skrevet

Hehe - vi kjøpte god seng i fjor, og om vi kjøper luksussengetøy vil vi slite enda mer med å komme ut av senga... På den annen side blir vi jo uthvilt av å sove på god madrass, så... kanskje det bare blr mer sex?

Skrevet

Enig med trådstarter. Bortsett fra at det ikke er merket i seg selv som avgjør kvaliteten, men stoffet sengetøyet er sydd i. Turiform, f.eks., syr sengetøy i ulike stoffkvaliteter. Et behagelig sengetøy bør være minst det som på engelsk heter 300 - 400 thread count (har med hvor tynne trådene i stoffet er og hvor tett det er vevd). I USA angis dette ofte på pakningen - har ikke sett det i Norge ennå.

Jeg har et par Turiform-sett, men favoritten er Lanoire - har et klassisk elfenbenshvitt sett, damaskvevd og med hullsøm. Når det kommer på. er det høytid i heimen, gitt. Lanoire kan du forresten ofte også få på tilbud hos Linen Factory. De pleier å annonsere.

Ellers har jo temaet lusksussengetøy vært oppe før på dette forumet ;) - og ja, sengetøyspromotørinnen hadde rett i at egyptisk bomull er tingen. Denne bomullstypen har lengre fibre og bedre spinnbarhet enn annen bomull, og da sier det seg selv at kvaliteten blir deretter.

Skrevet

På KID Interiør får du kjøpt Høie sitt Damask-sengetøy!

Har du først prøvd dette, vil du ikke ha noe annet!!!! :)

De koster 599,- for 200x220 dyner + 2 standard puter.

Skrevet
På KID Interiør får du kjøpt Høie sitt Damask-sengetøy!

Har du først prøvd dette, vil du ikke ha noe annet!!!! :)

Jeg har prøvd og jeg vil heller ha Turiform enn Høie sitt ;)

Skrevet
Enig med trådstarter. Bortsett fra at det ikke er merket i seg selv som avgjør kvaliteten, men stoffet sengetøyet er sydd i. Turiform, f.eks., syr sengetøy i ulike stoffkvaliteter. Et behagelig sengetøy bør være minst det som på engelsk heter 300 - 400 thread count (har med hvor tynne trådene i stoffet er og hvor tett det er vevd). I USA angis dette ofte på pakningen - har ikke sett det i Norge ennå.

Jeg har et par Turiform-sett, men favoritten er Lanoire -  har et klassisk elfenbenshvitt sett, damaskvevd og med hullsøm. Når det kommer på. er det høytid i heimen, gitt. Lanoire kan du forresten ofte også få på tilbud hos Linen Factory. De pleier å annonsere.

Ellers har jo temaet lusksussengetøy vært oppe før på dette forumet  ;) - og ja, sengetøyspromotørinnen hadde  rett i at egyptisk bomull er tingen. Denne bomullstypen har lengre fibre og bedre spinnbarhet enn annen bomull, og da sier det seg selv at kvaliteten blir deretter.

Det har du sikkert rett i, så sofistikert har jeg ikke blitt enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...