Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger synspunkter.

Jeg har en venninne som går på byen ofte-hver eneste gang har hun en ny sex partner. Hun har hatt sex med så mange at jeg ikke har tall på det. Snakket med henne litt om det-men det virker ikke som om hun bryr seg i det hele tatt-hun liker det livet.

Jeg merker det går rykter om henne, vil beskytte henne-men samtidig er jo hun voksen og må ta egne valg...

Så, hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi samme venninne? :ler:

Jeg har sluttet å beskytte henne. Orker ikke når det er det livet hun vil ha.

Gjest Blondie65
Skrevet
Trenger synspunkter.

Jeg har en venninne som går på byen ofte-hver eneste gang har hun en ny sex partner. Hun har  hatt sex med så mange at jeg ikke har tall på det. Snakket med henne litt om det-men det virker ikke som om hun bryr seg i det hele tatt-hun liker det livet.

Jeg merker det går rykter om henne, vil beskytte henne-men samtidig er jo hun voksen og må ta egne valg...

Så, hva gjør man?

Skal vi prøve å snu litt på flisen:

Jeg har en kompis som går på byen ofte - hver eneste gang har han en ny sex partner. Han har hatt sex med så mange at jeg ikke har tall på det. Snakket med han litt om det - men det virker ikke som om han bryr seg i det hele tatt - han liker det livet.

Merker du at det går rykter om han, ja så er det vel det at han er en flott kar som virkelig har sjans der han ønsker det?

- - -

Hvorfor bryr du deg om venninnen din sitt liv? Hvorfor forsvarer du henne ikke? Hvorfor er det galt at en jente har sex med ny partner ofte, men de mennene som gjør det samme er helt i orden? DET synes jeg du skal svare de som sprer rykter om henne, istedenfor å nøre oppunder.

Jeg forutsetter selvsagt at jenten har vett nok til å beskytte seg mot sykdommer og graviditet.

Skrevet
Skal vi prøve å snu litt på flisen:

Jeg har en kompis som går på byen ofte - hver eneste gang har han en ny sex partner. Han har  hatt sex med så mange at jeg ikke har tall på det. Snakket med han litt om det - men det virker ikke som om han bryr seg i det hele tatt - han liker det livet.

Merker du at det går rykter om han, ja så er det vel det at han er en flott kar som virkelig har sjans der han ønsker det?

- - -

Hvorfor bryr du deg om venninnen din sitt liv? Hvorfor forsvarer du henne ikke? Hvorfor er det galt at en jente har sex med ny partner ofte, men de mennene som gjør det samme er helt i orden? DET synes jeg du skal svare de som sprer rykter om henne, istedenfor å nøre oppunder.

Jeg forutsetter selvsagt at jenten har vett nok til å beskytte seg mot sykdommer og graviditet.

Jeg nører ikke oppunder.

Jeg vet det er urettferdig som bare det - og beskytter henne, men samtidig så er det nå slik en gang at fordommer eksisterer-og at det er pent lite jeg alene får gjort noe med det!

Og nei, det er ikke snakk om beskyttelse en gang-selv om jeg påpeker det ofte!

Gjest Gjesten
Skrevet

Koffor bry seg? Hennar liv, hennar valg. Om ho ikkje bryr seg om rykta, kvifor skal du bry deg? Og den einaste måten å få slutt på dette med rykter er jo å ikkje bry seg, og berre flire det vekk om nåken skal preike.

Gjest Gjest_KL_*
Skrevet

Jeg synes du skal slutte å henge deg opp i din venninnes sexliv, det er privat, og hun må få gjøre som hun vil. Og disse ryktene - hva med dem? Er det du eller venninnen din som bryr seg? Er du redd noen skal tenke at du også er promiskuøs? Nei, voks opp! Slutt å bry deg om hva andre gjør og hva atter andre måtte tenke om det.

Skrevet
Jeg synes du skal slutte å henge deg opp i din venninnes sexliv, det er privat, og hun må få gjøre som hun vil. Og disse ryktene - hva med dem? Er det du eller venninnen din som bryr seg? Er du redd noen skal tenke at du også er promiskuøs? Nei, voks opp! Slutt å bry deg om hva andre gjør og hva atter andre måtte tenke om det.

Jeg bryr meg om veninnen min og det er ikke noe gale i det skal jeg si deg.

Blir jo bekymret når hun blir med fremmede hjem, ingen har gjerne hørt fra henne og ikke beskytter seg.

Sa det jo tidligere, hun er voksen-har ansvar for eget liv men avog til må man faktisk gi en liten lyd ;)

Dessuten så skal man bry seg om andre-ikke minst veninnen sine.

Gjest Blondie65
Skrevet

Når det gjelder beskyttelse mot sykdom og graviditet er jeg enig.

Jeg vet ingenting om din eller hennes alder. At du er bekymret for venninnen din er positivt. Men du blander sammen sunn og normal bekymring for om hun vet hva hun gjør med dyneløft og hvor mange partnere hun har hatt. Det har verken du eller noen andre noe med. DER er det du skal forsvare henne overfor de som lager rykter.

Når det gjelder hennes manglende beskyttelse så får du forære henne et par brosjyrer om kjønnsykdommer sammen med en pakke kondomer. I en litt humoristisk tone ...

Skrevet

La oss si en dame har hatt over 600 partnere -ingenting å bekymre seg for?

Skrevet

som de andre sier her, så er det en ting å være bekymret for at hun ikke beskytter seg, og dersom hun blir borte uten at det er naturlig (tenker da ikke om at hun ikke sier ifra hvem hun blir med hjem og hvor de drar, for det har dere ikke noe med om hun ikke ønsker at du skal vite det), men hvor mange hun har seg med og hva folk tenker om det, DET er en greie jeg ikke forstår.

ja folk snakker, bryr HUN seg?

om hun bryr seg, og klager sin nød til deg over alle som er ekle med henne, så skjønner jeg at du finner det litt vanskelig, men er det du som plages mest med ryktet hennes, så slutt å hør på det! kommer noen med noe pjatt, svar dem greit med at hvem og hvor mange hun har sex med har verken du eller de andre noe som helst med!

det med at hun ikke beskytter seg.. vel, du kan jo faktisk kjøpe en pakke kondomer til henne, overlevere den med ett glis og si noe som "du vet jeg bekymrer meg for deg vennen ;) "

Gjest Gjesten
Skrevet

Nei, ikkje om ho gjer det frivillig og ikkje spreier sjukdomar/ får avkom i aust og vest. Det er ikkje noko vi utanfor har noko med, det tilhøyrer privatlivet, nett som når du har sex. Eg bryr meg ikkje, det er ikkje min business.

Skrevet

hvorfor skulle noen ha noe med det å gjøre? spesiellt om man ikke er den som skal være sammen med henne?

skal man være sammen med ei dame som har hatt mange seksualpartnere og ikke har noen problemer med det selv, så får partneren ta sitt valg; om han synes det er greit pga at hun er verd å være sammen med for hvem hun er og ikke hvem hun har hatt seg med, eller om man har såpass problemer med det at man ikke fikser det, og det er fair nok, da lar man være.

men alle de som ikke har noe med vedkommende å gjøre, har ingenting å bekymre seg for nei.

har man så kjedelige liv at man er nødt til å grave i andres?

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Snakk med henne om prevasnjon. Antall partnere må hun finne ut av selv. Jeg har venninner som har ligget mye rundt, veldig mye. I dag er de etablerte og har barn, stasjonsvogn og hytte på fjellet. Det blir mennesker av folk som har mange partnere også.

Endret av Bellatrix
Gjest Gjesten
Skrevet

Eg anser ikkje menneskeverdet som målbart i antal partnarar...

Skrevet
Eg anser ikkje menneskeverdet som målbart i antal partnarar...

Ikke kom her og si at det gjør noe med ett menneske å pule rundt helt ukritisk? Man blir kynisk og likegyldig av det.

Selv liker jeg menn som kan si nei og ikke kaster seg over det første som byr seg frem. :forvirret:

Gjest Gjesten
Skrevet

Personleg har eg hatt rel få partnerar, men eg er temmeleg kynisk og etter kvart likegyldig uansett. Har vener som har hatt maaange partnerar og som likevel trur på kjærleik og alt det der. Har ikkje noko med partnerane å gjere noko av delene, har med heilt andre aspekt i livet. Mange med mange partnerar skil sex fordi ein er kåt og sex av kjærleik. Det går på ulike syn på sex å gjere, ikkje automatisk assosiert med kynisme og likegyldighet. Og i alle fall ikkje grunn til å snakke om menneskeverd! No må de bruke håve og ikkje blande begrepa!

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg ville også vært bekymra hvis venninna mi ble med tilfeldige menn hjem etter byen og hadde sex uten beskyttelse ofte, det er jo ikke helt trygt, på flere måter.

Skrevet

Vær heller stolt over veninnen din. Det er slettes ikke alle kvinner som TØR slikt, i frykt for rykter og beskyldninger og fordommer.

Hvis menn kan pule rundt kan da kvinner det og. :)

Skrevet
Snakk med henne om prevasnjon. Antall partnere må hun finne ut av selv. Jeg har venninner som har ligget mye rundt, veldig mye. I dag er de etablerte og har barn, stasjonsvogn og hytte på fjellet. Det blir mennesker av folk som har mange partnere også.

Men de er altså ikke mennesker så lenge de puler rundt?

Skrevet

Jeg respekterer ikke mennesker som puler rundt - uansett om det er menn eller kvinner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...