Gå til innhold

Pusle-jobb hjemmefra på kveldstid

Prinsesse-vil-ikke

Anbefalte innlegg

Hei driftige jenter!

Jeg føler jeg har så mye ledig fritid som jeg ønsker å bruke på noe! Jeg jobber 8-16 i dag, men etter jobb og trening har jeg fortsatt mye fritid og overskudd igjen som jeg føler jeg bør bruke på noe mer fornuftig enn å se på tv osv.... (husarbeide er da også unnagjort!)

Er det noen som vet om det finnes noe pusle-jobb man kan jobbe med hjemmefra på kveldene? Og da mener jeg ikke telefonselger, det orker jeg ikke. Men om det er noe jobbing som kan bli gjort hjemmefra og som jeg kan styre arbeidsmengden på selv? Også må man jo tjene penger på det da... :) Vet det er mange krav, men jeg føler jeg sløser bort så mye tid på ettermiddag/kveld ved å bare ligge foran tv-en...

Og siden jeg har tiden, energien, overskuddet og lysten så må det da finnes noe...?

På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av Prinsesse-vil-ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har tenkt tanken, det eneste som stopper meg er bare min kreativitet altså... Er ikke så veldig flink til sånne ting er jeg redd. Men jeg er tålmodig da - så andre ting som da kan være en mulighet??

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta et høyskole eller universtitetsfag? Lære deg et nytt språk eller oppgradere kunnskapene du allerede har innenfor et felt? Litt utdannelse har aldri skadet noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for et luksusproblem :) Men alvorlig - fjernundervisning, kveldskurs el.l. høres fantastisk ut. Personlig ville jeg prioritert et nytt fremmedspråk eller kurs som kan inngå i en grad i høyskole-/universitetssystemet.

Av inntektsbringende arbeid er det vel skriving, direktesalg og sånn som er lettest å "pusle med" hjemme på kveldstid.

Og om du ikke er flink med håndarbeid så er det vel bare å bruke all fritiden på å lære og øve?? Kjempestor kilde til hobbyglede, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også litt interessert i.

Jeg ønsker en inntektsbringende jobb på kveldstid. Når man er vant til tunge studier og jobb, får man plutselig mye fritid med en vanlig 8-16 jobb. Jeg har begynt å trene igjen, men likevel kunne jeg tenkt meg en kveldsjobb og gjerne en jeg kan gjøre hjemmefra. Det blir mye tv-titting nå. Jeg har ikke lyst på en hobby, men en eller annen fleksibel type jobb :)

Ønsker ikke mer studier med det første.

Litt fremover tiden (et år fra nå?) vurderer jeg å ta noen jus fag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mye penger å tjene, kanskje, men det går an å starte et enkeltpersonsforetak, finne varer og produkter man har kjennskap til eller interesse for og drive nettbutikk, f eks. Da blri det litt pusling med å behandle ordre, bestille ting, pakke og sende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan strikke/sy/hekle/lage smykker for salg?

Det er en ide, også er det jo veldig avslappende, og du kan i tillegg se på TV, lytte på musikk o.l.

Men ikke forvent den helt store fortjenesten... :sjenert:

Eksempel:

Et par labber tar ca 8 - 12 (??) timer å strikke.

Garnet koster ca 50 (??) kr.

Hvor mye er folk villig til å betale for et par hjemmestrikkede sokker?

Hva har du igjen pr. time?

...Men hyggen og kosen har du igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke direkte hjemmefra jobber.

Men å melde seg som støttekontakt for kommunen er jo en mulighet. Men da må en jo binde seg til litt fast vil jeg tro.

Et annet alternativ er jo home party. Har jo sånne ting som tupperware, perfect home og ligende. Hvis du har et nettverk til å ha partyer hos er kan du jo tjene en del på dette.

Eventuelt er jo å melde seg som vikar på en bolig for psykisk utviklingshemmede for eksempel. Da svarer du jo bare ja eller nei etter som det passer. Jeg gjorde det når jeg studerte. Var bedre at jeg kom litt sent enn at de ikke fikk noen på en kveldsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homeparty er en grei ting.

Anbefaler da å selge barneklær (Lingom og blåbær). Da er det to sesonger o året, og dine faste kunder tar derfor to møter i året. Barn trenger nye klær hele tiden (i motsetning til Tupperware, hvor skapene blir fulle).

Etter møtet hjemme hos kunden, så sender du inn bestilling elektronisk. Deretter er alt arbeidet kundens jobb (hun henter pakken i oppkrav på posten og deler ut klærne til sine venninner). Hos Tupperware må du hente selv, pakke i poser og kjøre ut til kunden. I tillegg til at du må ta imot pengene.

Begge deler medfører at du må føre regnskap osv. Men da lærer man jo noe nytt.

Og man får erfaring med salg, presentasjon, markedsføring og regnskap. Samt produktkunnskap. I tillegg til at man treffer mange hyggelige mennesker.

Og man styrer arbeidstiden selv. (Møte midt på dagen med en barselgruppe, eller om kvelden til venninner med ost og vin) Etterhvert så selger klærne nærmest seg selv, siden det ofte er den samme gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fritid

he-he...min drømmeverden...

Hvis du har penger nok - motivasjonen er kjedsomhet mer enn fattigdom, da anbefaler jeg deg frivillig arbeid. Enten i humanitære organisasjoner eller innen idrett eller....vi andre som er dødsslitne og aldri har fritid, det er vi som alltid sier ja til alle de som spør oss om vi vil bidra som trenere, ledere, oppmenn, kasserer, sekretær og alt det andre frivillige gjør.

Beklager om jeg ikke svarer på det du egentlig spør om - men hadde flere som deg svart ja/tatt noen slike frivillige oppgaver, hadde flere som meg ikke blitt så sliten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...