Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt 2 ting via Ebay og beløpet er trukket fra min konto via Paypal. Varene har ikke kommet og jeg har nå meldt det inn til Ebay og ble da henvist videre til Paypal. Noen som vet hva som skjer videre nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kjøpte du det og hvor blir varene sendt fra? Kan ta litt tid...

Skrevet

Du må åpne en klage via PayPal. Husker ikke nøyaktig hvor, men det er en disputtkonsoll ett eller annet sted på siden.

Men vær obs på at avhengig av hva du har kjøpt, hvor det blir sent fra og hvordan det blir sent, så kan det lett ta over en mnd før varene når fram. Varer kan også bli liggende ganske lenge i tollen når de ankommer Norge.

Skrevet

Varer man bestiller på ebay, kan ofte ta 2-3mnd..

Det kommer ann på hva man har betalt i porto.

Skrevet

Det er litt over 1 mnd siden jeg bestilte. Jeg fikk melding fra selger om at hun sendte varene med en gang, men så hadde hun fått de i retur med ufullstendig adresse. Vi dobbeltsjekket adressen min, som stemte med det hun hadde, og så sendte hun det på nytt.

Om jeg nå skal få refundert pengene mine fra paypal, setter de da pengene inn på min konto igjen?

Skrevet

Hvis PayPal dømmer i din favør, så får du pengene kreditert til din PP konto.

Skrevet

Ellers er ikke en mnd noe særlig lenge, spesielt ikke om det har blitt liggende i tollen.

Skrevet

Syntes du kan vente litt lenger, du har jo tilogmed fått en forklaring på hva som har hendt...

Skrevet
Hvis PayPal dømmer i din favør, så får du pengene kreditert til din PP konto.

Kan jeg så overføre pengene fra PP til min bankkonto igjen?

Skrevet
Syntes du kan vente litt lenger, du har jo tilogmed fått en forklaring på hva som har hendt...

Ja, er vel kanskje litt vel utålmodig...men jeg sendte selger mail uten å få noe svar og da var jeg redd jeg var blitt lurt... skeptisk... det er første gang jeg handler på ebay...

Skrevet
Ja, er vel kanskje litt vel utålmodig...men jeg sendte selger mail uten å få noe svar og da var jeg redd jeg var blitt lurt... skeptisk... det er første gang jeg handler på ebay...

Betalte du med PayPal? Så lenge du holder deg innenfor fristen til å klage hos dem, så er du trygg. Forøvrig kan jeg anbefale forumene på Ebay, kanskje spesielt Buyer forumet. Der er det mange hyggelige folk som kan råde deg dersom du lurer på noe relatert til Ebay eller transaksjoner du er inne i. Jeg har fått masse hjelp der.

Skrevet

^Og ang mail, har du sjekket både "my messages" i Ebay og din egen mail (inkl. spamfolder)? Det er ofte at mailer kan legge seg blant spammen.

Skrevet

Jeg har opplevd at pakker har ligget i tollen i flere uker, selv om det er pakker som har verdi under 200 kr.

Prøv og send en mail til, til selger, så kan du klage hvis du ikke får svar da.

Vet ikke hvor lenge det er siden du sendte den, men hun kan jo være bortreist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...