Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arrrg! Jeg irriterer meg sånn over alle som bruker dette uttrykket feil! Det betyr ikke "ikke misforstå meg", men at det er flere måter å misforstå det man nettopp sa, og at det skal forstås på den riktige av disse måtene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kråkebolle
Skrevet

Jeg lover å bruke :ironi: neste gang jeg bruker utrykket.

Fra mine tastefingre er det nemlig alltid ironisk ment. ;)

Skrevet
Arrrg! Jeg irriterer meg sånn over alle som bruker dette uttrykket feil! Det betyr ikke "ikke misforstå meg", men at det er flere måter å misforstå det man nettopp sa, og at det skal forstås på den riktige av disse måtene.

"Det er positivt feil. " (sagt med politikerstemme) :grine::sur:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Og jeg irriterer meg over hele uttrykket. Jeg skjønner hva det betyr, samtidig som jeg ikke skjønner det. Syns det en rar ting å si. Man vil vel at folk skal forstå det man sier, i stedenfor å misforstå det på en alternativ måte? Nei, syns det er mystisk.

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Det er akkurat det som gjør det så morsomt å bruke noen ganger. :ler:

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Hva med "Stille spørsmålstegn ved", forresten?

Skrevet

Utrykket er jo egentlig "forstå meg rett", men så ble det populært å si "misforstå meg rett" i stedet, for å være litt "morsom", og så har det blitt så vanlig at alle tror at det er slik uttrykket skal være. Og det er jo bare irriterende!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Og jeg irriterer meg over hele uttrykket. Jeg skjønner hva det betyr, samtidig som jeg ikke skjønner det. Syns det en rar ting å si. Man vil vel at folk skal forstå det man sier, i stedenfor å misforstå det på en alternativ måte? Nei, syns det er mystisk.

Enig. Teit uttrykk.

Skrevet

Jeg liker det. :sjarmor:

Skrevet
Føkk åff  :sjarmor:

Jeg liker deg. :sjarmor:

Skrevet
Hva med "Stille spørsmålstegn ved", forresten?

Det heter vel egentlig "å stille spørsmål ved" eller "å sette spørsmålstegn ved"?

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Det heter i hvert fall ikke å "stille spørsmålstegn ved".

Jeg liker ingen av de to andre alternativene. Jeg spør heller.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg har sansen for det uttrykket, det sier mye, på en litt snedig måte. ;)

Skrevet
Jeg har sansen for det uttrykket, det sier mye, på en litt snedig måte.  ;)

Hva da, for eksempel?

Gjest Alf Kaida
Skrevet

Floskler er gjennomgående irriterende; tujis eksempel er en floskel som betyr null, niks og nada - og som folk dermed legger ulik betydning i. På den annen side er det av og til gøy å leke med dem, fordi man da kan vise opptil flere andre mulige betydninger i det meningsløse.Misfoster meg rett.

Inkurie eleison.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...