Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 2 år har plutselig fått det for seg at skorper ikke er noe godt!

Han har spist det i mange måneder uten problemer, men nå spytter han dem ut hvis han får litt skorpe i munnen.

Helst spiser han skivene bare inn til skorpene og legger resten fra seg før han ber om mer..

Er det greit å la han fortsette med dette, eller bør jeg sette foten ned.. i så fall hvordan gjør man det? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjer her i huset også - det spises inn til skorpene, men ikke mer. I barnehagen derimot spises alt, men jeg tror skorpene blir spist til sltt når det ikke er mer brødskive igjen. Enn så lenge har ikke vi gjort noe med dette siden deler av brødet blir kastet fordi det har blitt tørt. Da synes jeg at det er bedre at mer "innmat" blir spist enn å tvinge ned skorpene. Tror barna er litt små ennå til å bli for bortskjemte med at de bare spiser det beste.

Hilsen Lille meg

Skrevet

vi har en 4 åring som nekter å spise skorper... pga en medisinsk årsak har legen sagt at h*n vil føle brekningsfornemmelser fortere enn andre... så jeg har ikke "truet" det i h*n. men, på mange brød er skorpene ikke harde i hele tatt?!?!? de burde da kunne spises?!?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg tror det er enklest å være konsekvent fra barna er små. Jeg har en nevø på 6 år som ennå ikke spiser skorpene sine, noe som også er litt smittsomt. Når vi besøker dem/ har dem på besøk vil heller ikke min treåring spise skorper. Men jeg er ganske streng på at han må spise opp hele skiva inkl. skorper før han får ny skive. Noen ganger hadde han sikkert spist mer viss han slapp å spise skorpene, f.eks. når vi spiser sammen med denne fetteren hans, men han sulter ikke akkurat av den grunn.

Skrevet

ikke lett dette. men jeg ville nok også "truet" til å spise opp skorpene, hadde ikke legen sagt som hun sa....

Gjest Gjest_snippa_*
Skrevet

Min erfaring er at dette er noe som kommer og går, plutselig vil de ikke ha skorpe selv om de har spist det hele tiden siden. Jeg har ikke orket å bråke med det og har latt skorpene være på skivene som vanlig og plutselig har de begynt å spise skorper igjen.

Jeg husker en bekjent som hadde et barn som aldri spiste skorpene sine, barnet spiste alt inni og lot skorpen være igjen som en ring. Hun ble lei av det og til slutt skjærte hun av skorpene siden barnet absolutt ikke ville spise dem, men barnet tenkte ikke over det og spiste brødet på sin vanlig måte - lot det være igjen en ring av brød istedet for en ring av skorpe. :ler: Hun sluttet å skjære av skorpene etter det, og ungen begynte med tiden å spise hele brødskiven.

Skrevet

I barnehagen hos oss prøver vi få alle til å spise skorpene,ikke mange som gjør det..de gjør som dere over her har skrevet,spiser inn til skorpene og legger de fra seg. Noen begynner å få tenner og synes det faktisk er vanskelig å spise de! kan være vondt å.. mens andre gidder bare ikke,eller skorpene kan være litt seige og vanskelige og spise..d vi gjør da..er å dele skorpene i småbiter..da går de ned! :)

Skrevet

Med andre ord er det vanlig? :)

tror jeg skal slappe litt av med det fremover jeg... han vil vel med tiden begynne igjen.

Hvis jeg sier at han ikke får mer uten å spise opp skorpen, får jeg kontant tilbake "fædii, mett"... så da ender han jo med å spise mindre... hehe..

Ikke lett det der...

viktigste er vel at de får i seg mat kanskje...

Gjest en som spiste brødskorpen i barn
Skrevet

Jeg husker da jeg gikk i barnehagen var det mange barn som IKKE spiste skorpen. Jeg syntes rett og slett det var litt teit.

Skrevet

Prøv å gi han skorper,skjær de opp i småbiter.. ta litt prim/leverpostei eller hva d måtte være på de små bitene..går de ned da? om han ikke vil ha,så er d jo bedre å gi han litt mer brød uten skorper..viktigste er vel at han spiser?.. d må du jo se an,om han ik har spist nesten noe liksom..

men viktig å stå ved ditt og,og ikke bare gi han nytt brød om han ik vil ha skorpene!..

sånn vi gjør i bhagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...