Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal kjøpe ny stekepanne til hytta. Vi har propan ovn så trenger en stekapanne som fungerer greit på dette. Vil ikke ha teflonpanne da denne ikke tåler høye temperaturer. Noen som vil anbefalle en panne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jernpanne? Har ikke konkrete anbefaliner, men en slik panne fungerte utmerket da jeg bodde i utlandet og hadde gassovn. Viktig at bunnen er tykk.

Skrevet

Trodde det var motsatt jeg da, at en skulle ha tynn bunn når en skulle koke på propan. Hvorfor tykk eventuelt?

Skrevet

Tror alle typer panner skal fungere på gass. Men fordelen med ei tynn panne på gassbluss er at du får mye bedre kontroll på varmen! Spesielt når du skal skru varmen ned er dette en fordel. Ei tykk jernpanne fortsetter jo å steke en evighet etter at du har tatt den av varmen. Ei tykk jernpanne holder også mye bedre på fasongen, men en bulkete bunn gjør visstnok ingenting når du koker på gass.

Du kan forresten få belagte panner som tåler høy varme. Høyang har et belegg som heter Ceratec på noen av pannene sine, og dette skal visstnok tåle inntil 1500 grader varme og stålredskap! Ikke trenger det koste all verden heller, jeg kjøpte nylig et sett med 2 kjeler og en stekepanne på Obs til 600,-, og de hadde løse stekepanner av samme type til en rimelig penge også. Kan ikke uttale meg om holdbarheten siden jeg nettopp har kjøpt dem, men foreløpig er jeg storfornøyd! De kan tilogmed vaskes i oppvaskmaskinen! (Sannsynligvis ikke aktuelt på hytta, men... )

Skrevet

Jeg hadde jernstekepanne på hytta før, men byttet for 6 mnd siden til teflonstekepanne. Den fungerer kjempefint, og den er fortsatt like fin. Stekepannen jeg kjøpte lå på rundt 400 kr.

Skrevet

Høyang sin "nye" panne, matador har et spesielt belegg (ceratec) som skal tåle opp til 1500 grader, men som slipplettbelegg er ikke denne like bra som de vanlige titanpannene... er bedre belegg enn jernpanne sånn sett.. men krever altså mer fett enn en med bare titan.

den er litt tykk i bunnen.. men ikke noe problem å bruke på gass/propan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...