Lola83 Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Vurderer og kjøpe meg kaffemaskin til kjøkkenet. Har sett på en til 12 000, den så helt grei ut. Jeg vil ikke ha en som bare lager expresso liksom.. Jeg vil ha vanlig kaffe, latte, americano osv.. Ps. Jeg lurer ikke på hva dere synes om kaffemaskiner, jeg ønsker kun svar fra folk med brukserfaring fra de. Jeg har prøvd de osv., hørt med andre som har de..men er greit og høre litt rundt om kring synes jeg. Siden kaffe går under velvære for meg, satte jeg det her.. Flytt den gjerne.
Nemesis Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Ja denne bør jo flyttes, men skulle bare svare på den før den stikker av... Vet ikke om du vet det fra før av, men espresso er utgangspunktet til alle de andre kaffesortene som mocca, cappucino,latte osv.. Det er hvor mye melk osv som er i som skiller de forskjellige..
Lola83 Skrevet 6. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2006 Ja denne bør jo flyttes, men skulle bare svare på den før den stikker av... Vet ikke om du vet det fra før av, men espresso er utgangspunktet til alle de andre kaffesortene som mocca, cappucino,latte osv.. Det er hvor mye melk osv som er i som skiller de forskjellige.. ← Jaha ja..men er jo fordel om det er melkeskummer o.l på den...
Nemesis Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 ja såklart! Men alle espressomaskiner som jeg har sett har det. Men så at du skrev at du også ville ha vanlig kaffi, så da vet jeg ikke om det er melkeskummer til, men ville når tro det viss det gikk an å lage espresso med den
Lola83 Skrevet 6. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2006 Ok, hehe.. Er helt grønn på dette jeg..ender vel opp med noe dyrt skrot, hehe..
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Trenger jo ikke en til 12000 hvis det er bare kaffien du skal ha.... det som skiller de dyre fra de billige er design/merke og kapasitet. Men mindre du skal lage en bråte med kopper og skumme mye melk av gangen duger de greie til 1500kr+ klassen.
Nemesis Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Så lenge den har 15bahr (har noe med trykket i espressomaskinen å gjøre) Så kan vel det meste duge?! Spørs jo også hvor mye du kommer til å bruke den
Lola83 Skrevet 6. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2006 Ja, skal jo ikke lage kaffe til en hel hær, det er mest bare for meg selv om morgenen og sånt
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Så lenge den har 15bahr (har noe med trykket i espressomaskinen å gjøre) Så kan vel det meste duge?! Spørs jo også hvor mye du kommer til å bruke den ← hvor har du 15bar fra? jeg har ikke peiling på hvilket trykk vannet har, men hvis du kaffe kan jo du også lage i sånne espressokokere som du setter på komfyren, de koster ikke mer enn kanskje 250kr. melk kan jo du varme i microen
Zest Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Litt feil forum kanskje, men vi har en espressomaskin fra Nespresso som jeg er superfornøyd med. Kan lage espresso, vanlig kaffe og steame melk som er det vi trenger. I tillegg er den superenkel å bruke og rengjøre i forhold til tradisjonelle espressomaskiner. Ulempen er at du er bundet til å kjøpe kaffekapsler fra nespresso, som må bestilles enten på nett eller tlf, men det er ikke noe problem synes jeg. Tror vi betalte ca 4500 for vår.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Vi har denne kaffemaskinen fra Gaggenau, og er superfornøyde! Det koster en liten formue (tror vi betalte 16.000,- for den), men hadde du først tenkt å bruke mye penger og god kaffe er viktig for deg, hadde jeg i alle fall vurdert den. Dett er en innebyggingsmodell, så vet ikke om det er aktuelt, men jeg skryter litt av den likevel. Hele maskinen kan trekkes ut (som en stor skuff) og bak der finner du vannbeholder, beholder for kaffebønner, plass til å sette espressokoppene dine, ekstra kaffe osv. Den renser seg selv, varmes veldig raskt opp, er veldig lett å tømme for kaffe og holde ren, har melkeskummer og kan lage to espresso eller to vanlige kopper kafe om gangen (men det går kjapt, så det er ikke problem om man skal lage mange). Vi har tidligere hatt en benkmodell fra DeLonghi som het Cafè Treviso, og den var helt ubrukelig. Grei kaffe, men så mye søl og styr at den bare ble et irritasjonsmoment. Brukte veldig lang tid på å varmes opp. Min mann har Nespresso-maskin på jobben, og de er veldig fornøyd med den, men den har ikke melkeskummer. Gaggenau-maskinen kan bla testes ut hos Expo Nova i Bygdøy Alle. (De er veldig hyggelige der). Nespresso-maskiner har jeg sett på Glasmagasinet på Stortorvet.
Gjest niomi Skrevet 7. november 2006 #13 Skrevet 7. november 2006 (endret) Vi har denne fra Isomac. http://www.isomac-belgie.com/venus.jpg Passe stor på benken, og den lager nyyyyyydelig kaffe. Jeg ville heller kjøpt en slik maskin, som også har fått gode kritikker, til 7-8.000 og så brukt 3.000 på en god kvern, enn en maskin til 12.000 for så å måtte kjøpe ferdigkvernet kaffe, fordi man ikke har råd til kvern. IMG-tagger fjernet ihht KGs regler. Mie (mod). Endret 7. november 2006 av Mie
Gjest Kaffekjærringa Skrevet 7. november 2006 #15 Skrevet 7. november 2006 Denne har vi, og vi er veldig fornøyde! Den har visstnok vært best i andre tester et par ganger også! Prisen er ikke avskrekkende heller, men vi har investert i ekstra tilbehør i skikkelig kvalitet ved siden av også. Skulle gjerne ha invitert deg hit på prøvesmaking og testing, men jeg er nok litt sjenert! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå