Gjest Frustrert Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Hva gjør man når man har glemt krypteringsnøkkelen til det trådløse nettverket? Har to pc`er hjemme, den ene er koblet til, den andre får opp at den har begrenset eller ingen tilgang. Den kommer på nett med ledning. Er det et sted man kan få denne krypteringsnøkkelen? Eller må man lage ny? Pg hvordan i alle verdens dager gjør man det?
sEnsAtion Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 (endret) (Neida...) Da resetter du routeren. Det skal være en knapp på boksen eller et lite hull som du stikker noe tynt inn i for å resette tilbake til fabrikkoppsettet. Endret: Finner du ikke det som jeg nevnte, så bør du finne bruksanvisningen. Etter det logger du deg på som da du kjøpte den og lager en ny nøkkel. Lykke til! Endret 6. november 2006 av sEnsAtion
Gjest Frustrert Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hehe, lov å le Godt vi har noen kloke hoder på datafronten her inne Er egentlig samboer`n som ikke husker. Han hadde pc`n med på jobben for at datadama der skulle legge inn et jobprogram. Da han kom hjem kom han ikke på nett her. Datadama ante ikke hva hun skulle gjøre for å fikse det. Kunnskapen er stor der ja Men før jeg gjør noe, må jeg være på den sikre siden: Hvor legges krypteringsnøkkelen inn? Da må jeg vel gjøre det på min pc også, ikke bare samboer`ns? :klø:
sEnsAtion Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Forhåpentligvis er det en enkel prosess der du bare får beskjed om å legge inn nøkkelen når du logger deg på for første gang, så lagres den. Hvis ikke den lagres må du legge den inn manuelt på egenskaper til ditt nettverkskort. Jeg har ikke trådløst nettverk, så da kan det lønne seg å besøke nerdenes tempel: www.hardware.no Lykke til!
abelille Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Datadama ante ikke hva hun skulle gjøre for å fikse det. Kunnskapen er stor der ja ← Ja for "datadama" har alle passord i verden og tilgang til alle trådløse nettverk fra kontoret slik at det er bare å koble i vei... Greit at nøkkelen ikke burde forsvunnet når man legger inn et program, men jeg har veldig vanskelig for å tro at det var det som gjorde at nøkkelen forsvant! Dersom du husker passordet på routeren kan du logge deg inn der og stille inn nytt passord. dersom du heller ikke husker passordet til routeren, må du resette den, og så logge deg inn og sette den opp på nytt. Du finner bruksanvisning fra produsenten på nettet (lurt å gjøre før du begynner...). Siden dere ikke husker nøkkelen, må dere vel regne med at dere lager et nytt passord, og da må du i så fall legge inn nøkkelen på begge maskinene på nytt. Ellers er det jo veldig typisk at man har standardpassord og bruker det, så dersom dere har noen "faste" passord, prøv å bruke dem. Dersom du ikke får opp boks for å skrive passord i, gå inn på egenskaper for trådløse nettverk, velg det nettverket som er deres og trykk egenskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå