Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

det jeg fikk opp på linken var bilde av bilstol, sånn hoppegreie og tummytub.....

Så det får du tak i på barneutstyrsbutikker!!

Sånn hoppegreie hadde tantebarna mine, bruke den en del, og det var visst veldig populært!!

tror de tummytub (badebaljene...) er ganske dyre.... får jo samme effekten av en litt stor bøtte som man får til 20-30 kr....

Skrevet

Det ser ut som de som annonserer har fjernet bildet av den stolen jeg mente. Den er sikkert solgt ;)

Jeg fant denne linken i en dagbok her.

Men ved nærmere ettertanke skal vi se om vi faktisk trenger elektrisk vippe på stolen. Det er sikkert ikke nødvendig.

Skrevet

Elektrisk vippestol ervisst supert for de med kolikkbarn.

Skrevet
Elektrisk vippestol ervisst supert for de med kolikkbarn.

Ja, det er det jeg også har hørt. Vi har nettopp vært på besøk hos noen med et kolikkbarn og de hadde en sånn stor elektrisk vippestol, mer som en huske, i stua. Babyen ble rolig av å sitte i den. Den stolen jeg linket til her, men som nå er fjernet, var en elektrisk vippestol i vanlig størrelse.

Men vi kan jo vente å se om babyen vår får kolikk før vi kjøper det ;)

Skrevet (endret)

Vi har kjøpt en som ligner litt på denne

http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=820...t=bgb&pid=35747

den kostet 399 eller 499... husker ikke helt :sjenert:

Den har vibrasjon, lyd og lys.. Blir nok spennende! Hadde egentlig tenkt å kjøpe en helt vanlig type, men babybjørn var jo 799 :overrasket: og andre merker var jo også rundt 300- 400 kr.. Så da kjøpte vi en litt fancy en ;)

http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=820...3797&selcat=bgb

det er denne vi har kjøpt!

Endret av Leanne
Gjest *Just-Me*
Skrevet

Det var noen som skrev i en annen tråd om vippestol at den elektriske typen ikke var bra fordi babyen får ikke brukt muskler selv til å vippe.... Og at "duren" fra den elektriske vippingen kan føre til at barnet blir så vant til den at den trenger den duren for å sovne, eller bli rolig osv...

Men alle babyer er jo forskjellige. En arbeidskollega av meg har brukt elektrisk vippestol, og hun syntes det var KJEMPEKJEKT!!!!

Nå skal jo ikke babyen bruke vippestol så mye heller da....

Men ang. dette med kolikk barn.... vent heller å se om man får et kolikk barn eller ikke.... så kan man da finne ut hva som funker for din baby....

Skrevet
Det var noen som skrev i en annen tråd om vippestol at den elektriske typen ikke var bra fordi babyen får ikke brukt muskler selv til å vippe.... Og at "duren" fra den elektriske vippingen kan føre til at barnet blir så vant til den at den trenger den duren for å sovne, eller bli rolig osv...

Nå skal jo ikke babyen sitte i vippestolen hele dagen da. Det at babyen kan bli vant til duren for å sove er jo på samme måte som at babyer som er vant til å ha det stille rundt seg ikke får sove i et rom hvor tv'n står på. Man må venne babyen sin til å sove både inne og ute, når det er bråk og når det er stille...

Så lenge man bruker vippestolen med måte tror jeg nok det skal gå bra, uansett hvilken type man velger :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Den har vibrasjon, lyd og lys.. Blir nok spennende! Hadde egentlig tenkt å kjøpe en helt vanlig type, men babybjørn var jo 799 :overrasket:  og andre merker var jo også rundt 300- 400 kr.. Så da kjøpte vi en litt fancy en ;)

Den så jo veldig kjekk ut da!!! Men samtidig blir man jo så rådvill på hvem og hva man skal høre på. Fysioterapauter som sier sånn og sånn, og erfaringer av mødre, og de som jobber i butikken og selger utstyret osv osv....

Alt med måte må man vel bare tenke i alle sakene kansje....

Skrevet

Ja, det var en av disse vippestolene jeg mente! Og de vi var på besøk hos, som hadde kolikkbarn, hadde en sånn huske (som jeg syntes tok for mye plass). Så jeg lagrer linken under mine favoritter nå og legger saken på vent til vi ser om vi har behov for det :)

Har ellers en nydelig vippestol fra Disney med Ole Brumm, Tigergutt og Nasse Nøff som store, søte stoffbamser foran som babyen kan leke med, som favoritt som "vanlig" vippestol. Men jeg tror ikke vi trenger den helt fra starten.

Skrevet

Den har vibrasjon, lyd og lys.. Blir nok spennende! Hadde egentlig tenkt å kjøpe en helt vanlig type, men babybjørn var jo 799 :overrasket:  og andre merker var jo også rundt 300- 400 kr.. Så da kjøpte vi en litt fancy en ;)

Denne har vi også!

KJempefornøyd, gutten storkoser seg når det kommer rare lyder når han beveger beina og lekene beveger seg når han slår etter dem :)

Eneste er at den ikke er regulerbar, slik at ryggen kan legges lenger ned..... Det er noe jeg savner

Skrevet

Vi har lånt denne den er veldig stor og tar mye plass, men så populær!! Mini elsker å sitte i den mens han ser og ser på de figurene som snurrer rundt! Han følger de med øynene og er superfasinert!

Han roer seg også veldig godt i den!

Skrevet
Vi har lånt denne den er veldig stor og tar mye plass, men så populær!! Mini elsker å sitte i den mens han ser og ser på de figurene som snurrer rundt! Han følger de med øynene og er superfasinert!

Han roer seg også veldig godt i den!

Ja, den hadde de som vi var på besøk hos :)

Vi kommer til å kjøpe den hvis babyen får kolikk eller det av andre grunn blir masse våkennetter med bæring. Sambo ble ganske imponert av den og sier det ikke er noen tvil om at han investerer i en sånn dersom behovet melder seg ;)

Annonse
Skrevet

Ungen min er ikke spesielt glad i vippestolen sin, og hun er både aktiv og engasjert og liker ellers å sitte (på fanget osv). Hun er snart 4 mnd. Det er jo greit å vente med å investere i en slik stol, for å se hva man trenger. Men det er nå min mening :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...