Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig, etter to år som kjærester, skal vi ta steget å flytte sammen. Han har ikke hatt noe seriøst forhold før meg, mens jeg har prøvd samboerskap før, men med vekslende hell. Jeg håper det går bedre denne gangen. Vi tilbringer en del tid sammen på kveldstid, fordi vi driver idrett sammen. Jeg ser veldig fram til dette, men regner med at vi også kommer til å gå noen runder, spesielt fordi han trenger en del tid for seg selv.

Vi har snakket en del om våre forhåpninger og hva vi trenger, men jeg regner med at en del ting bare må gå seg til etterhvert. Hva mener dere er viktig for at et samboerskap skal fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli enige om husarbeidet med en gang! Da unngår dere mange krangler. Og vær ellers rause med hverandre.

Lykke til!

Skrevet

Som gjest skrev her. Bli enig om husarbeide og økonomi før dere flytter sammen. Det er de største kildene til irritasjon og konflikter.

*snakker dessverre av erfaring*

Skrevet

Jeg tror man fort tilpasser seg hverandre når man flytter sammen. Begge må regne med å endre visse (u)vaner for at man skal kunne eksistere under samme tak. Ellers er det viktig som de andre sier at man har en felles forståelse av økonomiske og praktiske ordninger på forhånd. Det er også viktig å gi hverandre litt pusterom, men det høres det ut som om du har tenkt på allerede :)

Skrevet

Gode tips over her, og kjøp dopapir og tannkrem i "stort" sånn at dere aldri går fri. (Har spart oss for mange krangler at vi begynte med det) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...