Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, leggetid-tråd nummer 15 000.

Men jeg sitter på jobb og har ikke tid til å søke etter gamle svar :sjenert:

Har etter en leggetid for treåringer tråd her inne bestemt å legge treåringen litt tidligere. Men hun er jo vant til å ha litt leketid etter at lillebror er lagt.

Så da begynte jeg å fundere på hva som egentlig er vanlig leggetid for ettåringer?

Han går i barnehage, så han får bare én lur på dagtid.

Våkner tidlig (halv seks/seks), det kan jo til og med hende han sover lenger hvis han legger seg tidligere.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er oppe så tidlig og har en lur i løpet av dagen ville jeg tenkt at sju var normal leggetid for han... Kanskje til og med halv sju da, men det som er da er jo at ettermiddagen blir så utrolig kort når de skal legge seg så tidlig. Nå er dattera mi to, men det siste året har jeg lagt henne mellom sju og åtte. Det har blitt mye åtte hos oss da, men det er fordi hun har hatt mulighet til å sove lengere om morgenen og det har benyttet seg av så da har hun holdt så lenge. Jeg ser på når hun sto opp, om hun har sovet lenge i bhg og hvor sliten/suttrete/trøtt hun er til kvelden, hender nok hun fyker fortere i seng enn normalt om hun er skikkelig suttrete og sliten en dag og hennes mor ikke har allverdens med tålmodighet på ettermiddagen :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Mine har vært i seng 18.30. Vi tok "nattastellet" før barnetv, så hadde vi bare tannpussen igjen etter barnetv.

3 åringene mine var i seng ca 19

Skrevet

Oliver legger seg mellom 18 og 19, som regel litt over halv sju.

Han er 15 måneder.

Skrevet

Det høres omtrent likt ut som min. Tidligere la vi ham 19, men nå begynner vi nattstellet litt over 18, som regel. Han trenger jo ikke se barne-tv ennå.

Storesøster prøver jeg å starte stellet på kl. 19, men det blir mye "skal bare, skal bare..." :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...