Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Kontantstøtte fjernes fra 1.1.07? Det er isåfall krise!!!! Noen som vet?
Cilla Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Har ikke hørt noe om det. Synes det er helt greit at de fjerner kontantstøtta MEN IKKE FØR DET ER 100% BARNEHAGEDEKNING OVER HELE LANDET!!!!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Kontantstøtte fjernes fra 1.1.07? Det er isåfall krise!!!! Noen som vet? ← det stemmer ikke
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Stemmer ikke, kontantstøtten er "fredet" til jan 2008, så vidt jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 det var da enda godt! De kan våge seg å rote med ordningen før de har ordnet med full barnehagedekning!
Gjest "gjest" Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg synes den kan fjernes med øyeblikkelig virkning, den er ei sovepute for kjerringer som ikke er så lysten på å jobbe.
Scorpina Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Jeg synes den kan fjernes med øyeblikkelig virkning, den er ei sovepute for kjerringer som ikke er så lysten på å jobbe. ← At det var???? Kunne du være så yndig å forklare hva du mener med det?! Nå er det noen år siden vi hadde kontaktstøtte og da var den på 3000,-. Det beløpet er IKKE stort nok til å skulle være et slags substitutt for en vanlig mnd.lønn på f.eks 20.000 brutto. Den ble bl.a brukt for å betale dagmamma - IKKE for å gå hjemme med soveputa under armen...
Gjest "gjest" Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Og ble ikke dagmammaene dyrere etter kontatstøtten kom?
monja Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 At det var???? Kunne du være så yndig å forklare hva du mener med det?! Nå er det noen år siden vi hadde kontaktstøtte og da var den på 3000,-. Det beløpet er IKKE stort nok til å skulle være et slags substitutt for en vanlig mnd.lønn på f.eks 20.000 brutto. Den ble bl.a brukt for å betale dagmamma - IKKE for å gå hjemme med soveputa under armen... ← Enig! Det hadde blitt smalhans her i huset om vi skulle gått hjemme og levd på kontantstøtta istedet for å jobbe.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Skulle ønske det var håp om beholde kontantstøtten fram til ca 2012.. Jeg har nemlig lyst til å benytte meg av den i 2011 og 2012.. Men det e vel alt for lenge til.. JEG synes det er horribelt at staten "subsidierer" folk for å "sette bort" barn som er så små.. Barnehagen er et godt tilbud for barn over 3 år, men for de som er i "kontatnstøttealder" synes jeg absolutt at folk bør få velge bedre løsninger!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 2011 og 2012?? Hvordan kan du planlegge så langt frem.. Barnet du snakker om er jo ikke i magen engang..
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 2011 og 2012?? Hvordan kan du planlegge så langt frem.. Barnet du snakker om er jo ikke i magen engang.. ← sikkert fordi man får kontantstøtte fra barnet er ett år og i tre år, er det ikke slik? Hvis hun da får barn om litt over et år, i 2008, så kan hun få kontantstøtte i 2009.2010 og 2011. Høres ut som fornuftig tenkning. Må da være lov å planlegge et år fram i tid vel?
Totalya Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Jeg synes den kan fjernes med øyeblikkelig virkning, den er ei sovepute for kjerringer som ikke er så lysten på å jobbe. ← Du må bare kalle meg ei kjerring om det får deg til å føle deg ovenpå Nå er ikke saken at jeg ikke har lyst til å jobbe, men neste år vil jeg ha en ett åring og en førsteklassing, og med mann som jobber skift, og selv gående i turnus er det lite familieliv... Ved å være hjemme neste år, slipper jeg å ha ettåringen i fulltidsbarnehage, og førsteklassingen i fulltidsSFO, og samtidig pusle sammen barnevakter på ettermiddagene og kveldene (fra barnehage/SFO stenger til 22:30) Det er mulig dette passer for enkelte, men jeg har lyst til å være litt sammen med barna mine, og at de skal slippe å være kasteball mellom skole/barnehage, besteforeldre og venner. Vi jobber i helgene begge to, så også da ville vi bli nødt til å ordne med barnevakt. Vi vil nok ikke få mye å rutte med, men det er ikke det viktigste!
Gjest "gjest" Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 (endret) Men staten skal da ikke betale fordi du velger å være hjemme med dine barn når du kunne ha jobbet fulltid? Endret 8. november 2006 av "gjest"
Totalya Skrevet 8. november 2006 #15 Skrevet 8. november 2006 Men staten skal da ikke betale fordi du velger å være hjemme med dine barn når du kunne ha jobbet fulltid? ← Hvorfor ikke? Jeg ville ikke hatt råd til å vært hjemme med barna ellers. Uten kontantstøtte ville det bare vært de rike som kunne vært hjemme med barna sine. "...når du kunne ha jobbet fulltid?" Hva mener du?
Gjest "gjest" Skrevet 8. november 2006 #16 Skrevet 8. november 2006 De rike menneskene av i dag er ikke hjemme med sine barn, de jobber.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 8. november 2006 #17 Skrevet 8. november 2006 (endret) for hjemmegående uføretrygdede mødre er jo dette en gave! Endret 8. november 2006 av Miss.Chanel
Totalya Skrevet 8. november 2006 #18 Skrevet 8. november 2006 De rike menneskene av i dag er ikke hjemme med sine barn, de jobber. ← Hva er galt med at noen vil være hjemme med barna sine utover barselspermisjonen? Det virker som du har problemer med det, kontantstøtte eller ikke...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #19 Skrevet 9. november 2006 ... som for eksempel svart dagmamma, mener du? Ikke lenge siden jeg hørte på nyhetene at barn av kontantstøttemottagere fikk under to timer mer sammen med foreldrene enn barn av fulltidsarbeidende foreldre. Det er hva jeg kaller feilslått politikk... ← Og for et par år siden var det fremme at mellom 70 og 80 prosent av kontantstøttemottakerne brukte støtten til dagmamma. Av dagmammaer jobber anslagsvis 80 prosent svart. Og så blir de forundret over at det er svart arbeid rundt omkring, jfr. nyhetene i går.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #20 Skrevet 9. november 2006 Kontantstøtte fjernes fra 1.1.07? Det er isåfall krise!!!! Noen som vet? ← Ja, de SKAL a full dekning neste år, så det må o være fint for alle parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå