Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 God morgen! Jeg har kjøpt sort lakk til smijernsgelenderet vi har ved inngangen, men jeg la merke til nå at det er sprukket opp i flak etter gammel lakkering. Hvordan får jeg det jevnt? Det kan vel ikke fungere med sandpapir? Hvis jeg skraper det med en malingsskrape får jeg vel ikke underlaget helt jevnt? Noen som har prøvd?
Gjest Kråkebolle Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Prøv med stålbørste. Det bør gå bra.
Gjest Lea Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Bruk stålbørste eller en drill med stålbørste på enden. Om det er rust på gelenderet er det lurt å bruke en lakk som kan brukes på rust. Vi har en port i smijern som var skikkelig stygg og gikk over med drill med stålbørste. Fikk bort nesten alt det gamle og fikk et ganske jevnt resultat til slutt.
Gjest Kråkebolle Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Hammerite anbefales på det sterkeste.
pellegrino Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Ja, drill med stålbørste først. Etterpå hammerite i den fargen du vil ha. Vårt utendørs trappegelender ble veldig bra etter denne typen behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå