Gjest gjesta Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 hei..... vi har nå begynt å gå så smått i en misjonkirke...... og har nå vært der 4 søndager på rad på gudstjeneste..... i går var det et stort fat med noe drikke oppi.. og noen fat med små brødbiter.. og dette gikk folk å spiste og drakk.... så vi følte at vi oxo måtte det..... men drikka var grusomm ekkle.. kunne minne meg om rødvin..... noen som kan fortelle hva dette heter? og hva det er vits for?
Gjest Elfrida Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Det høres jo ut som nattverd? Det er en seremoni hvor man gjentar et måltid Jesus og disiplene hadde sammen, hvor Jesus delte ut vin, og sa at det var hans blod, og brød, og sa at det var hans legeme. Og gjennom å delta i denne seremonien får man syndsforlatelse, gjennom at man mottar Jesus som sin frelser eller noe sånt. Beklager hvis jeg forklarer dette feil, jeg er ikke kristen men refererer fra det jeg i sin tid lærte på skolen
SW20 Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 (endret) Det er nattverd! Rett og slett et måltid til minne om Jesus. Nattverd er et fysisk symbol på at man tror at Jesus døde og sto opp igjen. Dere trenger slett ikke å ta del i nattverdsmåltidet hvis dere ikke tror på Jesus eller ikke har lyst. ”For jeg har mottatt fra Herren det jeg også har overgitt til dere: At Herren Jesus i den natt Han ble forrådt, tok et brød, og da han hadde takket, brøt Han det og sa: ”Ta, et! Dette er Mitt legeme som er brutt for dere. Gjør dette til minne om Meg!” På samme måte tok Han også kalken etter måltidet og sa: ”Denne kalk er den nye pakt i Mitt blod. Gjør dette så ofte dere drikker den, til minne om Meg.” For så ofte dere eter dette brød og drikker denne kalk, forkynner dere Herrens død, inntil Han kommer.” - 1. Kor 11:23-26 Edit: skrivefeil Endret 12. november 2006 av SW20
Gjest Shoreh Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 hei..... vi har nå begynt å gå så smått i en misjonkirke...... og har nå vært der 4 søndager på rad på gudstjeneste..... i går var det et stort fat med noe drikke oppi.. og noen fat med små brødbiter.. og dette gikk folk å spiste og drakk.... så vi følte at vi oxo måtte det..... men drikka var grusomm ekkle.. kunne minne meg om rødvin..... noen som kan fortelle hva dette heter? og hva det er vits for? ← Hvor uopplyst går det an å bli?
SW20 Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Hvor uopplyst går det an å bli? ← Ikke le... ikke alle har samme bakgrunn :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå