Gjest thasa Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Hei. Jeg lurer på om jeg er gravid, har ikke fått kjøpt test ennå. Men jeg er så utrolig kvalm. Blir det spesiellt etter at jeg har spist. Det eneste som hjelper litt er veeeldig sur brus. Kan noen fortelle hvordan det føltes denne kvalmen. Var den annerledes enn andre kvalmer osv.? Domt spm. men men Klem fra håpfull..... :-?
Gjest tobarns mor Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 Kvalmen er mer intens og som regel er man svimmel i tillegg.Man blir kvalm på tom mage. Men kvalm kan man jo være uten å være nødvendigvis gravid,derfor må du nok kjenne etter om du har andre symptomer i tillegg som: Ømme bryster Tretthet kvalme Irritabel Begynner å spise noe du normalt ikke spiser mye av Ellers kan det være noe som går... Ta en test.Da vet man svaret etter kort tid.
Adrienne Skrevet 30. januar 2003 #3 Skrevet 30. januar 2003 Jeg er konstant bilsyk (eller sjøsyk) og det har jeg vært siden uke 6. Før det var kvalmen ikke så fremtredende, værst var det når jeg kjente spesielle lukter og når jeg ikke hadde spist på en stund. I tillegg til kvalme har jeg ømme pupper (ikke så ille nå som i starten) og oppblåst mage. Er ikke så voldsom trett og heller ikke noe svimmel, annet enn når jeg reiser meg for fort. Men dette varierer veldig fra person til person. Husk at over halvparten av de som er gravide ikke er kvalme i det hele tatt.
Mamma til 3 Skrevet 31. januar 2003 #4 Skrevet 31. januar 2003 Godt råd mot kvalme er ingefær. Jeg kjøpte meg faktisk en ingerfærrot i en helskostbutikk, den "suttet" jeg på når kvalmen kom. Hjalp det... Det er fælt å være kvalm. Noen mariekjeks og litt å drikke før man står opp hjelper også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå