Annie Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Vi har endel furumøbler som endelig skal skifte farge. Tenkte jeg skulle beise dem hvite, og har hørt at man bare kan tynne ut vannbasert maling med vann. Men hvor mye vann og hva skal jeg bruke til påføring? Svamp? Kost? Fille? Har noen erfaring og tips og komme med?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Jeg kan ikke svare helt på det du spør om, men... Jeg har beiset en del furumøbler (kjøpmannsdisk o.l.) mørkere. Har da påført beisen med svamp (sånne tipakninger i forskjellige farger). Har tatt litt på svampen, og gnidd det forsiktig utover. Det blir lett ujevnt, så det gjelder å være nøye! (Husk å begynne på møbelets minst synlige sted!) En venninne brukte pensel på sine møbler. Det ble veldig ujevnt, og alt måtte pusses ned og gjøres på nytt (med svamp!)
Drua Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Jeg brukte pensel, to strøk. Oljemaling av type dør/list. Ble veldig bra
Annie Skrevet 7. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2006 Har kjøpt maling som jeg skal vanne ut, i dag og skal påføre med svamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå