Gjest mialinn Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 her er en god oppskrift som jeg gjerne deler med dere... jeg er selv ingen kløpper på kjøkkenet, men denne klarte til og med jeg: ) og i disse dager er slikt populært, så hvorfor ikke lage noen til middagen, lunsjen? de er ypperlige ved siden av gryteretter, pasta, karri osv.... eller bare som snacks:) ikke er det så usunt heller og meget lett og kan fryses men de er ekstremt gode når de er varme chapati: 6 del mel, eller 350 gram 1 1/2 dl vann og litt olje. bland dette godt sammen og sett deigen til heving i ca 30 min.. så deler du deigen i 10 emner, og bruker enten hendene eller en kjevle til å rulle ut i runde emner, tynnest mulig da de skal være tynne og heves under steking. sett stekepanna på full guffe...og smør den med olje...så steker du dem 3 min på hver side.. perfekt enkelt:)
Gjest Sveanina Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Hvordan kan den heves uten noen form for gjær elle rbakepulver da? Og sunt kan det jo heller ikke være, viss det bare består av mel, som jo ikke er så næringsrikt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 synes denne så enkel og god ut jeg. takk for oppskriften.. ikke ta hensyn til sveanina, utakknemlig... sunn er den nok ikke rett ut, men den er trossalt ikke så meget fetende heller... den skal vel hvile ikke heve tenker jeg:
salsera Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Chapati er godt! For dem som vil ha det sunnere, kan kanskje denne oppskriften være noe: 250 g sammalt hvete fin litt salt ca. 1,5 dl varmt vann, ellers samme framgangsmåte som trådstarter beskriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå