Gå til innhold

Skattejakt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har arrangert skattejakt i barneselskap? Hvordan gjorde dere det? Ungene er 3 - 5 år og kan ikke lese. Ser for meg at jeg må lage et slags skattekart, men vet ikke helt hvordan. Skal ungene få ett hver eller ett på deling? Hvordan gjorde dere det med skatten, litt til hver eller?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei winnie

Du kan inndele skattejakten i flere poster og på hver post legge et nytt skattekart med tegning av den neste post. For eksempel røde gummistøvler, vaskemaskin, sykkel, søppeldunk, seng o.s.v. Jeg har gjort det flere ganger for de minste og det har fungert bra.

Det er vel morsomst for barna hvis alle får en bit av skatten.

Vennlig hilsen

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

sønnen min har en kiste (fått en av sjørøver må vite he he) og der la jeg alle kartene. så fikk han et skattekart hvor jeg tegnet kisten og oppi der lå det ett skattekart til hver av de andre barna - men bare en fikk lov å finne om gangen. på denne måten tok det litt tid og det ble morsomt for alle.

jeg gjør det samme til påske, men da lager jeg fra påskeharen, dvs jeg tegner en liten hare på hvert ark, og så må barna gå fra sted til sted (som trille skrev) jeg har to barn og de får lov å lete annenhver gang. det er utrolig morsomt, men litt slitsomt også fordi du innimellom kanskje må legge ut noen kart.

lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg har også gjort det slik som Trille beskrev. Har også prøvd å ha et skattekart til hvert barn, men det ble mye tull og tøys når de var så små så jeg syntes det var lettere at de leita sammen. De fikk et kart som alle måtte være med å tyde, slik at de fant neste kart, så neste igjen osv.

Skatten var i dette tilfellet mange små godteposer, faktisk akkurat en til hvert barn!

Ponita

• 4 år senere...
Skrevet

Var i bursdag der de som organiserte gravde ned skatten ute (høst og regn, men ungene hadde med regntøy). Som spor la de ut en liten haug med sagspon... Ungene så sponet og løp til neste post. Ved skatten stod selveste Sabeltann og voktet, og ungenen ble selvførgelig litt skremt! De fikk beskjed om å skremme bort ved å hyle, og tok i. Så gravde de frem skatten, og alle var fornøyde! Det var gullmynter i sjokolade til alle!

Alle var glade, og hadde noe å fortelle om etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...