Gå til innhold

Hvor lenge sparte dere til bryllup?

lillen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor lenge folk har spart til bryllupene sine...

Jeg og min kjære bestemte oss i sommer for at vi skulle gifte oss "snart", men det ble ikke så snart som vi trodde, fordi det koster så vanvittig mye. Har begynt å spare nå, og regner med at vi gifter oss sommer-05!!

:roll::hoppe:

(Vi har i utgangspunktet satt alle utgifter på oss selv, for vi vet ikke om vi får noe hjelp fra familien... Det er ikke alle som vet at vi skal gifte oss ennå, for vi synes det er litt for tidlig å si noe...)

Lillen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss i sommer og når sant skal sies står det 0 kroner på sparekonto akkurat nå. Vi bestemte oss for å bruke dette års feriepenger, og det skal gå det. I utgangspunktet skal vi betale alt selv, men nå har mamma sagt ja til å betale kjolen og svigermor skal betale 1/4 av middagen, svigerfar skal ordne velkomstdrink til hele flokken, så litt hjelp har det da blitt. Vi har satt en grense på 40 000 og så langt ser det ut som om det blir nok det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt bryllupsdato i fjor sommer. Vi har spart penger hele tiden, men ikke som mål for bryllupet.

Vi har en sparekonto som vi bruker f.eks til å betale "store regninger" o.l

Bryllupet våres blir delt på tre, svigers, oss og mamma & pappa.

Regner at bryllupet vil koste rundt 60.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifte oss i mai neste år, så vi har god tid til å spare. Vi sparer et fast beløp hver måned, så vi vet at vi kommer i mål økonomisk. Bryllupet kommer til å koste ca. 60000 og vi skal betale alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje spart så veldig mykje. Og vårt bryllup med bryllupsreise kjem på ca. 125000. Men får litt hjelp frå foreldrepara.

Vi har vært sammen i 11 år(vært sammen sia vi var 18 og 19), og han fridde i haust. Har nok hatt tid til å spare, men har prioritert hus og heim.

Vestlandstausa, som kan spare til 2. august...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Han fridde i fjor vår, men tidspunkt/dato ble ikke bestemt før i høst. Uansett så er vi studenter, så det er ikke snakk om at vi har så mye å spare... Men han har arvet noen penger som står på konto, og så har jeg satt av en del av studielånet, så det skal nok gå bra... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er også studenter, men skal prøve å sette av 2500 i snitt i mnd frem til sommer05!

Ser ut som de fleste har ting ganske klart...! Good for you!

Min kjære ville først opp i 100000 kr, men den er jeg ikke med på. Vi har ikke egen leilighet, og da er det litt kjipt å plutselig sitte med en fin startkapital, SELV OM vi gleder oss til å gifte oss og å endelig være gift!

Har dratt budsjettet ned til 60000, jeg da! Synes det er nok for et perfekt bryllup, sånn som JEG ser det.

(Det er ikke ment som kritikk mot de av dere som bruker mer... Jeg unner de som har råd til det å bruke mer penger!

Lykke til

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt nervøs, selv om vi har relativt god tid til å spare, er det ikke lett, da vi skal flytte sammen nå i februar, og utgiftene rekker akkurat til regninger og bittelitt til.....

men jeg har arv tilgode (tror jeg får nærmere 100.000kr), halvparten skal gå til studielånet og resten setter jeg av til bryllupet. vi må betale alt selv, mamma har ikke en øre til overs (uføretrygdet med kommunal leilighet). men det KAN være svigers betaler litt altså. men men gifte oss skal vi uansett, om det så skal være bare oss to og foloverne, i et lite treskur med et par blomster nøstet i naboens hage :ler:

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rakk faktisk ikke å spare opp noe til bryllupet vårt, for vi forlovet oss julen 2001 og giftet oss i august 2002. I mellomtiden var det ikke så mye vi fikk spart, men det meste av pengene våre gikk med til bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke spart noe... Egentlig så er jeg litt flau over det, for jeg arvet ganske mye penger for 1.5 år siden og nå er det så lite igjen at sambo ikke vil at jeg skal bruke dem på oss....

Vi må derfor låne penger, noe jeg egentlig syns er helt tullete..., men hva gjør man ikke for den store dagen sier jeg bare... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparade inte något speciellt till bröllopet.

Min man friade i april 2002 och vi gifte oss i 2 augusti samma år. Bröllopet var billigt och vi hade lite pengar sparat för semester etc som vi använde. Sedan fick vi lite hjälp till kläder av min mor och mat av hans mor.

Det behöver inte kosta mycket men har man lust och råd är det väl ok att göra som man vill. Har man inte råd tycker jag det skulle vara svårt med flera tiotals tusen till ett bröllop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi setter av penger til diverse hver måned. Ellers så eier vi leilighet som

vi er i ferd med å refinansiere nå. Blir noen kroner til overs da.

Hilsen Louise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spart siden våren 2002, og har til nå spart 38 000 kr!

Men så bor jo vi hjemme da, og betaler ikke så mye selv der.

men vi sparer mest til å flytte etter bryllupet. Sviger skal betale hele bryllupet og mamma og bestemor betaler kjolen. Så vi er veldig heldige!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei !

Mannen min fridde i sommer og vi har satt dato 31.5.03.

Det er ikke lenge igjen og vi har ikke spart en krone.....

Lever litt på at alt ordner seg for snille mennesker :oops:

Kjenner panikken begynner og krype inn i meg...vi skal ha 80 mennesker på middag og fri bar :-?

zeta5

glemte å logge meg på ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også begynt å spare nå og skal gifte oss i september 2004. Regner med at vi bør klare å sette tilside ca 100 000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har ikke spart noe.

Han fridde i april 2003 og vi skal gifte oss til sommeren :oops:

Men vi handler inn litt og litt av det vi kan, ellers så har vi ferie og skattepenger til å dekke de 70000,- som det kommer på.

Nå har vi fått høre at foreldrene våre skal være med på å betale en del :hoho:

DA ble vi glad, kanskje det blir ferie på oss også...

snartgift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har heller ikke spart noe. Det er fordi vi har kjøpt hus og ganske enkelt ikke har så mye å sette til side. Foreldrene mine har sagt at de vil hjelpe oss med å betale festen, dessuten har de betalt kjolen min. De er veldig snille ! Ellers så skal årets feriepenger brukes på bryllupet. Så dette skal gå bra.

Vi gifter oss 24 mai 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...