Gekko Skrevet 22. november 2006 #21 Skrevet 22. november 2006 (endret) Vi har vært forferdelig frekke og invitert alle mine søskenbarn, men ingen av mannens. Årsaken er enkel: Jeg har 5 søskenbarn. Jeg har hatt mye kontakt med dem alle i barndommen. Har ikke fullt så mye kontakt med dem nå lenger, men setter stor pris på dem og vil gjerne ha dem i bryllupet. Jeg har også vært i deres brylluper. Mannen har 30 søskenbarn. Disse bor langt unna og han har ikke sett eller snakket med noen av dem på minst 15 år. Skulle vi invitert alle disse hadde vi fått dobbelt så mange gjester i bryllupet (120 i stedet for 60) da de tross alt må inviteres med følge. Og det har vi verken råd til eller lyst til å bruke penger på. Og hvorfor i all verden skal man invitere mennesker man overhodet ikke kjenner i bryllupet sitt? De av mannens søskenbarn som er gift har ikke invitert ham i sine bryllup. Det var litt kjipt å måtte bestemme seg for "mine, men ikke dine", men det ville vært veldig feil å ikke invitere mine søskenbarn fordi mannen ikke har noen kontakt med sine. Endret 22. november 2006 av Gekko
L.v.b.s Skrevet 15. januar 2007 #22 Skrevet 15. januar 2007 De i familien som man kun treffer i brylluper og begravelser,og heller ikke har noen telefonkontakt med,ser jeg ingen grunn til å be.Jeg hadde heller ikke regnet med å bli bedt i dems bryllup.Synes man skal be de som står brudeparet nær,slektstevne er en mere egnet fest for å be alle de i familien som man nesten ikke eller ikke har kontakt med.Dette mener jeg fordi jeg synes et bryllup er en personlig hyllest til kjærligheten mellom to mennesker.
shi Skrevet 15. januar 2007 #23 Skrevet 15. januar 2007 Jeg er ganske slektsbundet, så det vil være naturlig for meg å invitere mine søskenbarn i et eventuelt bryllup, også fordi slike begivenheter ofte nyttes som "slektssamlinger" i min familie fordi vi ikke har så mange anledninger til å treffes ellers. Siden jeg også ønsker å feire med alle mine/hans og våre venner så er jeg forberedt på en ganske så lang gjesteliste, fremtiden får vise hvor mange som faktisk blir bedt. Når det er sagt så har jeg forståelse for at mange velger å utelukke enkelte av diverse personlige årsaker, enten det er økonomi, relasjoner osv. Som flere sier, det er deres dag og da bestemmer man hvem man vil feire sammen med. Samtidig håper jeg at man også vurderer hvilke konsekvenser dette kan skape og dermed er forberedt på sårede følelser og konflikter som kan oppstå, slik at man ikke blir plaget med dårlig samvittighet i etterkant over å ha utelatt noen.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 15. januar 2007 #24 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har gjort det veldig enkelt med min side av familien. Vi mener det er vår dag, og er det noen vi ikke bryr oss om at ikke kommer, så inviterer vi ikke. Jeg har invitert flere fra min mors side, selv om jeg ikke ser dem mer enn 1-2 ganger i året. Fra min fars side blir det bare han. Dette er fordi jeg ikke har sett dem på 15 år, og det er 7 år siden jeg sist så han. Hvorfor invitere noen jeg ikke ville kjent igjen på data?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå