Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Er det nokon av dykk som har erfaring med bruk av Sangenic bleiebøtte? Er det verdt utgiftene, eller hadde de klart dykk like greit med ei vanleg bøtte med lokk?
Grooo Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Vi har den blå avlange fra IKEA som kan skrus opp på en skinne på veggen så den ikke står på varmekablene, den holder helt på lukta og koster vel 29 kr eller noe sånt. Helt super.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Har to bleiebarn, og synes det holder lenge med et vanlig bosspann med lokk.. Går ofte ut med bleiene da, for å unngå lukt. Når eldstemann (14 mnd) har bæsjebleier, vipper jeg bare bæsjen over i do, for å unngå lukt (bleiene hans lukter død og fordervelse!)
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Vi har den blå avlange fra IKEA som kan skrus opp på en skinne på veggen så den ikke står på varmekablene, den holder helt på lukta og koster vel 29 kr eller noe sånt. Helt super. ← Den hørtes smart ut - har du navn eller link?
Chiquita Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Vi bruker sangenic, og vi synes den er kjempekjekk. Har brukt den siden januar i fjor, og har vel ikke brukt mer enn max 6 refillbokser enda. Vi bruker den bare til bæsjebleier - tissebleiene går i den vanlige do-søpla. Dette sparer vi ganske mye penger på, vil jeg tro. Vi synes sangenic'en er så kjekk, at vi kjøpte enda en bleiebøtte nå for noen uker siden, som vi har stående hos svigermor nå når vi skal være der i lengre tid. Vår bøtte (våre bøtter) står på gulv med varmekabler, og vi merker ikke noe lukt...
14062003 Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Vi hadde den forrige modellen før, men med bæsjebleier begynte den raskt å lukta (den må stå på varmekabler). Den nye modellen har vi hatt i et drøyt år og den lukter ikke. Tar bæsjebleiene (ikke da babyen bare fikk pupp) i sånn svart hundepose og ut på trappa. Å kaste tissbleiene i vanlig søppel lukter raskt her med varmekablene... Vi hadde klart oss uten, men nå som vi har synes jeg det er greit.
tingeling Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Bortkastede penger spøør du meg. Vi bruker svarte hundeposer og kaster de med vanlig søppel. Går jo som regel ut med den hver dag uansett. Har også alltid hundeposer med i stellevesken. veldig greit og veldig billig. tingeling
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Kor mykje kostar det å bruke Sangenic-bøtta, sånn ca? Kjenner det hadde vore kjekt å hatt ei sånn... Vi har eit stykke til bosset ute, så håpar å sleppe å måtte kaste søppel kvar dag.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 og hvor mye koster disse hundeposene? Og hvoro kjøpes de? Mener jeg har sett noen på rema, men de jeg så var ikke billige.
Orthia Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Vi har ikke hatt behov for bleiebøtte. Bæsjebleier gikk i hundeposer e.l. Vi kaster uansett søppel minst en gang daglig, og jeg syns det er like greit å få brukte bleier ut av huset så fort som mulig.
Grooo Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 Rationell kildesorteringsbøtte Lokket holder som sagt på lukta. Det lukter såklart vondt i de sekundene man har lokket åpent og bittelitt rett etter, men det synes jeg ikke er noe problem i det hele tatt. Tømmer den kanskje hver tredje dag eller noe, synes dette fungerer veldig greit.
tingeling Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 og hvor mye koster disse hundeposene? Og hvoro kjøpes de? Mener jeg har sett noen på rema, men de jeg så var ikke billige. ← Kjøper de på rimi/ica/meny. Koster ca 10,- for 100 stk.
Gjest Gjest_GJest_* Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Solgte min Sangenic bleiebøtte jeg. Syntes det var bare tull. Like greit med ei vanlig søppelbøtte og poser som man knytter igjen. Eller at man kaster bæsjebleier umiddelbart etter hvert skift.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Vi bruker brødposer, (60 for 9,-) slår knute på dem og har en diger kurv som står bak stellebordet. Varmekabler har vi, men det lukter ikke, vi bærer ut et par-tre ganger i uken.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 Vi hadde slik Sangenic-bøtte. Bortkastede penger! Det luktet (selv om det sies at det ikke lukter). Det eneste som holder lukten unna er å kaste bæsjebleiene ut med en gang. Vil tippe at denne IKEA-bøtten er vel så bra, men bæsjebleier bør kastes ut med en gang. Og det er slik at man som foreldre til bleiebarn blir litt vant til slik lukt, men jeg kjenner det ofte når jeg er hos andre.. Æsj - det lukter (også hos de som har "skikkelig" bleiebøtte).
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. november 2006 #16 Skrevet 6. november 2006 Og det er slik at man som foreldre til bleiebarn blir litt vant til slik lukt, men jeg kjenner det ofte når jeg er hos andre.. Æsj - det lukter (også hos de som har "skikkelig" bleiebøtte). ← Dete har eg opplevd hos andre fleire gonger, og det er det som er grunnn til at vi vurderer Sangenic-bøtta... Men det luktar med den også altså? Uff uff...
Wildy Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 kjøp heller en vanlig bøtte, godt med poser og få bleiene ut i søppeldunken raskt. billig og enkelt....
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #18 Skrevet 6. november 2006 Dete har eg opplevd hos andre fleire gonger, og det er det som er grunnn til at vi vurderer Sangenic-bøtta... Men det luktar med den også altså? Uff uff... ← Jeg synes ikke det. (Ikke hos andre heller, før jeg fikk barn selv.)
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Trur vi prøvar med vanleg bøtte med lokk først, så kan vi heller gå over til Sangenic etterkvart om behovet blir stort. Takk for fine innspel.
abelille Skrevet 7. november 2006 #20 Skrevet 7. november 2006 Vi har eit stykke til bosset ute, så håpar å sleppe å måtte kaste søppel kvar dag. ← Men du skal vel kanskje ut på trilleturer de fleste dager? Da kan du kanskje legge turen forbi bosset? Husker ikke hvordan du bor, men kanskje er det mulighet for å oppbevare posene på trappa utenfor? Da husker man det hver gang man går ut og tar det med seg når man likevel går forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå