Gå til innhold

Drømmekjolen!

Gjest "Grønn-brud"

Anbefalte innlegg

Gjest "Grønn-brud"
Skrevet

Jeg har funnet drømmekjolen i utlandet, derfor har jeg noen spørsmål til dere som ikke er like grønne som meg i dette gamet!

Drømmekjolen er en Maggie Sottero mod Mandy:

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ge=0&style=J164

Det jeg lurer på er hvor mye koster denne ca i Norge? (sparer jeg noe på å kjøpe den her??)

Når man kjøper kjole i Norge får man da rabatt på tilpassningen eller koster det det samme om jeg tar med en hvilken som helst kjole til skredderen?

For er det rabatt og kjolen bare litt billigere så er det ingen vits i å kjøpe den her!

Kan få den tilpasset her men det vil da bli litt over et år før jeg skal bruke den, så det er vel egentlig liten vits i.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg har ikke kikket i Norge i det heletatt enda...

Tusen takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har funnet drømmekjolen i utlandet, derfor har jeg noen spørsmål til dere som ikke er like grønne som meg i dette gamet!

Drømmekjolen er en Maggie Sottero mod Mandy:

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ge=0&style=J164

Det jeg lurer på er hvor mye koster denne ca i Norge? (sparer jeg noe på å kjøpe den her??)

Når man kjøper kjole i Norge får man da rabatt på tilpassningen eller koster det det samme om jeg tar med en hvilken som helst kjole til skredderen?

For er det rabatt og kjolen bare litt billigere så er det ingen vits i å kjøpe den her!

Kan få den tilpasset her men det vil da bli litt over et år før jeg skal bruke den, så det er vel egentlig liten vits i.

Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg har ikke kikket i Norge i det heletatt enda...

Tusen takk for all hjelp  :)

Dette med pris kommer jo litt ann på hvor i utlandet du er, men stort sett så vil jeg tro at kjolen er betraktelig billigere i utlandet (kan desverre ikke gi deg priser)

Når man kjøper kjole på slong så er det vel litt blandet praksis, men det mest vanlige er at mindre tilpasninger gjøres på salongens regning, men større ting må du betale for selv. Det å sy inn og ut litt i siden er en typisk mindre sak. Men det koster jo heller ikke masse å få gjort det så den store utgiften er det ikke. Dersom du skal legge opp kjolen så kan det være litt jobb (kommer ann på modell) så det ville jeg få gjort i utlandet, bare kjøp skoene først så du er sikker på høyden.

Har du funnet drømmekjolen så kan du uansett ikke vente ett år med å kjøpe den, da den kan gå ut av produksjon. (med mindre du ønsker å kjøpe brukt da)

Skrevet

Ingen som vet ca pris?? Hadde håpet at jeg skulle slippe å sitte våken i natt for å ringe Norge :)

Skrevet

Hvor i utlandet er du da og hva koster kjolen der?

Litt interessant for oss andre også å se prisforskjell på Norge og andre land på samme kjole.

Gjest "Grønn-brud"
Skrevet

Her i Sydney koster den ca 8500.

Så vet ikke om det lønner seg å kjøpe den her hvis jeg må betale 1500 ekstra for å få den tilpasset i Norge...

Skrevet

TViler på at du får den billigere i Norge. De fleste nye MS kjoler koster rundt 10-12.000 her...også har du unntakene.....min var fra en Couture collection..eller noe sånt og kostet 18500 ny...(heldigvis fant jeg den billigere brukt).

De fleste brukte MS kjolene på www.finn.no koster jo rundt 6-8.000kr så jeg tviler på at du får den billigere her i Norge.

*Emma* ikke innlogget....

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg kjøpt den i Sydney. Tror det blir helt umulig å få den billigere i Norge. Og mange brudesalonger tar betalt for å justere på lengden/bredden på kjolen selv om du har kjøpt den hos de (koster alt fra 500-1500). Venninna mi kjøpte kjolen i utlandet og måtte sy den inn litt. Hun fant en syerske som gjorde det for 600kr i Bergen. Så kjøp kjolen i Sydney og forhør deg litt rundt når du kommer til Norge om priser på syersker. Tror du kan spare noen tusenlapper på å gjøre det sånn. Men jeg vet ikke om du må fortolle kjolen. Så sjekk slike ting også. Og lykke til! Kjolen var helt fantastisk!!! Minnet meg litt om min :ler:

Skrevet

Den er helt sikkert billigere der du er..

Og for en NYDELIG kjole!!!!!!! Den var virkelig lekker!!

Jeg fikk tilpasset min kjole hos en sydame (erfaren selvfølgelig) for bare 1000 kroner. Brudesalongene ville ikke gjøre det fordi de har det så travelt allikevel...

Gjest Grønn-brud
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Skal prøve den igjen til uken å bestemme meg da. Men tror jeg kjøper den i Syd :ler:

Skrevet

vil bare si at det er en nyyyydelig kjole! har faktisk tittet på den til min venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...