trebarns mamma Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Er det noen som har fått feriepengene fra dagpengene?
Gjest Anne_Karin Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 Nei,men siden de skal komme i slutten av januar-betyr det vel at de kommer i morgen fredag 31.januar. Anne Karin
Gjest Anne_Karin Skrevet 31. januar 2003 #3 Skrevet 31. januar 2003 Hei gijen! Jeg ringt Aetat idag og pengene kommer på konto 3.-4.februar - over hlgen med andre ord! Ha en god helg! Anne Karin
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2003 #4 Skrevet 31. januar 2003 Er det noen som har fått feriepengene fra dagpengene? Man i sv*** hæ*****, får man feriepenger på dagpenger også nå da. Når fikk arbeidsledige behov for ferie??? Pass språket ditt. Deler er endret. Moderator
Tusenfryd Skrevet 31. januar 2003 #5 Skrevet 31. januar 2003 Jeg kan glede gjest med at ordningen om feriepenger av dagpengene er opphørt fra 1.1.2003. Om arbeidsledige trenger ferie er en annen diskusjon. Men det vitner om lite innblikk og empati i andres situasjon med denslags uttalelser.
trebarns mamma Skrevet 2. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2003 Det var da voldsomt gjest. Du burde kanskje ikke uttale deg før du hvet situasjon til den enkelte. Tror du alle synes det er moro å være arbeidsledig??? Kanskje noen har legeerklæring på jobber de ikke kan ha. Når man ikke har noe særlig utdannelse er det begrenset hva en kan gjøre. Du gjest må tenke deg litt om før du glefser til. Vi er vel mennesker forde om vi går arbeidsledig......eller.......?
trebarns mamma Skrevet 2. februar 2003 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2003 Det var da voldsomt gjest. Du burde kanskje ikke uttale deg før du hvet situasjon til den enkelte. Tror du alle synes det er moro å være arbeidsledig??? Kanskje noen har legeerklæring på jobber de ikke kan ha. Når man ikke har noe særlig utdannelse er det begrenset hva en kan gjøre. Du gjest må tenke deg litt om før du glefser til. Vi er vel mennesker forde om vi går arbeidsledig......eller.......?
Gjest Zalomine Skrevet 3. februar 2003 #8 Skrevet 3. februar 2003 Og klart arbeidsledige har bruk for ferie. Man har da vel kanskje lyst til å kunne reise bort (ikke noe dyrt kanskje om økonomine er stram, en ei uke i fjellet, eller hos slekt man ikke ser så ofte?) Og man får jo ikke dagpenger når man er på ferie (eller er syk). Tipper denne gjesten innbiller seg at arbeidsledige går rundt og har ferie hele tida jeg. Tipper denne gjesten er en liten unge som inne helt vet hvordan verden fungerer. Det er liv til å sette seg inn i realitetene før man komemr med slike krasse utbrudd. For ja, arbeidsledige er også mennesker, og mennesker har da vel krav på litt ferie en gang i blandt? Det var bare mitt lille "utbrudd" tidelig en mandags morgen. Burde jeg snart skjønne at KG før klokka 7 om morgenen ikke er noe for meg? Ha en ellers fin dag.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2003 #9 Skrevet 3. februar 2003 Man i sv*** hæ*****, får man feriepenger på dagpenger også nå da. Når fikk arbeidsledige behov for ferie??? Klar arbeidsledige kan ta ferie, men da mister vi dagpenger for den perioden vi tar ferie. Vi betaler også skatt på dagpengene, var du forresten klar over det? I det store og hele er det å få dagpenger regulert på samme måte som en vanlig lønn, har du ikke opptjent ferie får du heller ikke dagpenger, men du får det på etterskudd for den perioden du har arbeidet/fått dagpenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå