Gå til innhold

HASTER - Bacon på Pizza

Gjest Chenin

Anbefalte innlegg

Holder på å lage Pizza nå og lurer på en ting:

skal baconet stekes før man tar det på Pizzaen?

Føler meg litt dum her nå, men håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å gjøre det (steker alt mulig før jeg tar det på pizzaen, er kaskje litt sær...), men hvis du legger det på toppen så trenger du ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt seint å svare nå, men jeg steker det alltid først og legger det så på mot slutten av steketiden. Hvis du ikke venter til slutten, kan det bli litt svidd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzaen ble kjempegod den. :ler:

Stekte baconet litt og la det så på kjøkkenpapir så fettet rant av,

stekte pizzaen nesten ferdig før jeg puttet på baconet helt på slutten.

Hva man skal lure på, godt man har et sted med mange kloke hoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg steker også alt før det legges på pizzaen... bakt bacon kan da umulig være særlig godt...? :klø:

Jeg legger baconet helt på toppen, altså oppå osten, dermed blir den ikke bakt, men sprøstekt og god.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm hva m kyllingbiter da...?

De svisjer jeg lett på panna, og legger dem under osten.

Samme gjør jeg med kjøttdeig.

Det gjør jeg av hygeniskeårsaker, siden kjøttdeig må være gjennomstekt og kylling kan ha salmonella (veldig uvanlig i norge, men ikke umulig)

Bacon legger jeg oppå osten, da blir det sprøstekt og godt som arkana sier.

Det er jo saltet og røkt, så det er ikke så mange bakterier som trives der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakt bacon er ikke noe godt nei, vi gjorde den feilen første gangen vi hadde bacon på, det trengte jo ikke stekes... men vi la det altås under osten (jeg legger alt UNDER osten, og tenkte da ikke på at de som sa det ikke skulle stekes la det oppå)

Ikke noen godt i det hele tatt.

Oppå er nok en annen sak ja.

Men jeg steker det meste før jeg har det på pizza. Ikke pølser, for de er jo ferdige allerede (jeg kjøper atså ikke rå pølser, men ferdige pølser som bare skal varmes, og da trenge de ikke steking før de skal på pizza) Og ikke skinke heller, for den er heller ikke rå. Men kjøttdeig, kylling, kjøtt eller bacon, jeg steker det først. For jeg har det stort sett under osten ja. (men bacon gjør seg kanskje best oppå? Aldri blitt den helt store slageren hos oss det baconet. Kansje fordi det burde vært oppå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode skal osten være øverst, så da tror jeg at jeg holder meg til å steke alt før jeg har det på gitt ;)

Vi hadde alltid osten øverst før, da stekte vi mye vi også. Men siden alle pizzarestaurantene har osten nederst begynte vi med det vi også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre med osten nederst, synes jeg, og da slipper man å steke baconet på forhånd også. Genialt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...