Eowyn Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Uansett... saken er den at jeg har funnet min drømmemann, men han bor i London. Har tenkt litt på det begge to at en av oss kanskje skal flytte på oss, men slikt er det jo sikkert regler for.. Noen som vet hvordan man kan finne ut av slikt?? Klem fra en forelsket Eowyn
Arwen Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Må bare spore av litt her og si at det er veldig hyggelig å se deg igjen
Gjest Gjest_loquita_* Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 heihei! Er i en litt lignende situasjon selv, bare at det er jeg som studerer i London og min kjære bor i Norge. Jeg blir boende her, men han flytter muligens hit. Jeg vet ikke hvordan det er for en engelskmann å flytte til Norge, men det er ingen restriksjoner for nordmenn som vil komme og jobbe her. Jeg ville tatt en tur innom aetat, (eller nav som de kanskje kaller seg nå?). Jeg fikk hjelp av de før jeg flyttet til spania for å jobbe for noen år siden. Lykke til !!! ps/ Er veldig interessert i å høre hvordan det går
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Er i samme situasjon selv, har funnet drømmemannen rett utenfor London! Vi har funne ut at det passer best at jeg flytter dit, og det skal jeg så snart jeg får orden på noen finansielle problemer. Ta en titt hos www.udi.no Der finner du mye informasjon om det å flytte til Norge. Og www.workpermit.com/uk/eea_swiss.htm for info om å jobbe i England.
Eowyn Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 Takk for tips Ramboline! Skal dit å besøke han om to uker, får ta en liten prat da om hvem, hva og hvor.. Blir spennende dette her!!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Dette er innen EU, så det er ikke noe som helst problem med oppholdstillatelse, arbeidstillatelse etc. verken den ene eller andre veien. Noe ganske annet er jo kulturelle forskjeller og denslags, men kjærligheten overvinner vel alt?
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Det er faktisk enklere å flytte fra Norge til England enn motsatt. Har undersøkt dette opp, ned og i mente det siste året! Og nå ser det ut til at når jeg reiser dit rett før jul trenger jeg ikke å reise tilbake.
Gjest -eline- Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Det er faktisk enklere å flytte fra Norge til England enn motsatt. Har undersøkt dette opp, ned og i mente det siste året! Og nå ser det ut til at når jeg reiser dit rett før jul trenger jeg ikke å reise tilbake. ← ...men oj så kjipe lønninger, lange arbeidsdager og dårligere sosialt system det er i UK...
Eowyn Skrevet 9. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2006 Til og med DET kan kjærligheten overvinne
Gjest -eline- Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Til og med DET kan kjærligheten overvinne ← Joda, vi overlevde avstandsforhold mellom Norge og UK i 2,5 år, så alt går an Men bare så du er klar over at det er endel ting med Norge som er bedre... Men det er jo klart at så lenge han ikke snakker norsk så er det nok enklere for deg å få deg jobb der borte (spesielt om du ikke er for kresen...). Men han kan jo lære seg norsk og dere kan flytte over til Norge igjen senere om dere ønsker det... (ingen umulighet å få seg jobb i Norge uten å snakke norsk heller om han har utdannelse etc).
Morea Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 Kjenner meg igjen i dette ja. Ganske mange viktige valg og hensyn å ta. For meg kan jeg nok få jobb i internasjonale firmaer, men har nå muligheter for et par meget interessante jobber i Norge. Kommer nok til å flytte tilbake dersom jeg får noen av disse, og så får vi bare se hvordan vi løser det. Klarer ikke å kaste 7 års utdannelse og god arbeiserfaring etterpå på båten. Min kjære er også engelsktalende, men kunne nok få jobb i Norge, men det er andre faktorer som gjør det veldig vanskelig å løse. Men vil man det nok kan man nok få det til å fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå