Silfen Skrevet 24. mars 2002 #1 Del Skrevet 24. mars 2002 Irettesett meg om jeg tar feil, men er det ikke temmelig viktig å spise nok mat (karbohydrater spesielt?) når man trener? Syns jeg leser flere innlegg her der man skryter av å trene masse og spise så og så lite. Det kan da ikke være riktig med 2 små måltider om dagen, uansett hvor mye grønt/frukt og vann som går ned. syns å huske at jeg ble fortalt på et sykehjem jeg var i praksis på at selv rullestolbrukere som jo sitter i ro, trengte noe sånt som to skiver til frokost. To poteter/kjøttkaker til middag, frukt/youghurt til kaffen og to skiver til kvelds. Jeg ser ikke helt poenget med å sultetrene. Kroppen vil jo gå saktere ned i vekt etter en tid om man driver den på sparebluss, eller hva?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 24. mars 2002 #2 Del Skrevet 24. mars 2002 Løvemamma, du har rett i at det er viktig å få i seg nok mat (spesielt) når man trener. Det er derfor det sies det er vanskelig å slanke seg (mye) og bygge muskler samtidig. To måltider er jo aldri positivt. Flere små måltider er ideelt, men da trenger du ikke spise så mye hver gang. Når man snakker om å trene mye og spise lite, er vel "lite" sett i forhold til omstendighetene; treningsmengde, form osv. Jeg trener selv ganske mye, og spiser akkurat passe i forhold til det. Mye nok til å bygge opp musklene etter øktene, lite nok til ikke å legge på meg fett. Spiser du for lite får du ikke utbytte av treninga, og da er du jo like langt. ...så jeg joiner Løvemamma her, det er litt viktig å få frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussi* Skrevet 27. mars 2002 #3 Del Skrevet 27. mars 2002 Løvemor For personer uten vektproblem er det trolig fornuftig å spise kullhydrater iforbindelse med trening. Men er det slanking som er poenget, er det andre regler som gjelder. Da er det etter nyere forskning mer protein og mindre kullhydrater (kun kullhydrater med lav GI-index) somgir best resultat. Det er også fornuftig å ha flere måltider, det øker forbrenningen. _________________ Sussi med stjerne1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi* den 2002-03-27 23:31 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå