Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Ble litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, moderator får evt. flytte det til passende sted. Jeg skal til tannlegen for å trekke en visdomstann. Noen som vet hvor mye dette pleier å koste? Har hørt at det er mulig å få refundert en del av pengene fra trygdekontoret, stemmer dette? Hvor mye er dette i såfall snakk om og gjelder dette alle i norges land eller bare spesielle "grupper"? Takker for svar
Majka Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 (endret) Da jeg trakk den ene nedre visdomstannen kostet det ca 2000 kr (inkl undersøkelse og røntgen). Jeg fikke dekket ca halvparten. Tannlegekontoret gav meg et skjema de hadde fylt ut som jeg skulle levere på trygdekontoret. Jeg tilhører ingen spesiell gruppe. Var student på den tiden, men tror ikke det spillte noen rolle her. Endret 5. november 2006 av Majka
shiva Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Det kommer an på om det er en enkel eller mer komplisert trekking. Visdomstennene oppe er som regel lette å få ut, og prisen blir da det samme som for en vanlig trekking. (ca.5-700kr) Da får en selvfølgelig ikke refundert noe. Visdomstennene nede pleier å være litt vanskeligere å få ut, og da hender det man må operere de ut. Da blir prisen ca. 1600 kroner, og man får da refundert litt over 1000 kroner.
Flugelhorn Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Har alle rett på refusjon?? Trakk en av de nedre visdommstennene i fjor, og må ta resten også.... Hørte aldri noe om at jeg kunne få tilbakebetalt litt av pengene Hvis jeg kan få det så har jeg jo faktisk råd til å få fikset resten også (hvorfor skal tannlege være så sinnsykt dyrt????? )
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Alle som må operere ut en visdomstann har rett på refusjon. Kan tenke meg at man som oftest må minne tannlegen på dette, fordi utfylling av papirer til trygdekontor ikke er en tannleges favorittområde;-)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Har alle rett på refusjon?? ← Nei, det er kun hvis du må operere ut visdomstennene.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Hvor mye koster det når man er 19, da?
jolie Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Jeg måtte operere ut en tann (ble skjært litt i altså), og det kostet meg ca 70 kroner. Mao fikk jeg tilbakebetalt så godt som alt. Om du er 19 kan du fortsatt gå til skoletannlegen og betale kun egenandel.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Denne hører hjemme under "Forbruker" eller "Kropp og helse".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå