Gå til innhold

saba self sit

Gjest jude

Anbefalte innlegg

livredd for at denne skal forsvinne.........føler at det bare er meg som bruker det :sjenert: men det er det eneste som hjelper de første tre dagene. først da kan jeg gå over på noe annet. ser for meg at jeg må rundt og hamstre for år med bruk av saba :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en pakke hver gang du handler mat o.l. Det vurderer jeg og gjøre med bade/toalett papir. Får aldri nok av det. Fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mareritt om Saba self sit i mange år, det var det eneste jeg brukte de første årene jeg hadde mensen; mor sto for innkjøpet og dette brukte hun. Synes det var en tjukk klump mellom beina og ble sjeleglad første gang jeg fikk "mannet" meg opp til å kjøpe noe tynnere :)

Forresten: sjekk på apoteket, de har garantert denne bind-typen inne.

Endret av Susannah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :)

For oss som har kraftige blødninger så funker det utmerket.

Kjøper det selv innimellom.

Men merker at jeg er litt flau over det... Det er jo liksom det ultimate kjerring-bindet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :)

For oss som har kraftige blødninger så funker det utmerket.

Kjøper det selv innimellom.

Men merker at jeg er litt flau over det... Det er jo liksom det ultimate kjerring-bindet.

Kan da ikke være så ille og kjøpe det, har da sett pakken..og den er rosa joo :hjerter_rundt:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et litt kraftig nattbind gjør ikke samme nytten?

Jeg husker også Saba self-sit med gru... Kraftige blødninger er ofte et tema her i huset også, men ved å skifte Libresse Good Night ofte så overlever jeg

Edit: skrivefeil

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de største tampongene da? Glad jeg går på p piller jeg, blør nesten aldri..

Endret av Lola83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke bind lenger, men Saba Self-sit var faktisk min favoritt. Det eneste bindet som ikke ble klamt. :sjenert:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tena lady er for tynt til å fange opp kraftig mens. Har prøvd. Fikk overskuddspakker av min mormor. De funker kun til normal mengde. Det er jo ikke akkurat som de som bruker Tena lady TISSER PÅ SEG, men de "skvetter en dråpe" hvis de for eks. nyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tena lady er for tynt til å fange opp kraftig mens. Har prøvd. Fikk overskuddspakker av min mormor. De funker kun til normal mengde. Det er jo ikke akkurat som de som bruker Tena lady TISSER PÅ SEG, men de "skvetter en dråpe" hvis de for eks. nyser.

Ok..trodde de var mere som en bleie jeg. Men da går jo ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Tena Lady finnes i flere størrelser. Er noen ganske solide noen ja. Vet om flere med kraftig mens som bruker de.

Hilsen helsesektoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, finnes det ennå? Husker det fra butikkhyllene før vi fikk mensen selv, må ha vært på slutten av 70 - tallet. Har aldri kjøpt den typen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, finnes det ennå? Husker det fra butikkhyllene før vi fikk mensen selv, må ha vært på slutten av 70 - tallet. Har aldri kjøpt den typen selv

Mange år siden jeg brukte det selv. Var vel det alternativet som var da jeg fikk mensen. Husker at bind alltid ble pakket inn så det var ingenting du slang i handlevogna.

Godt at verden har gått framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Hadde mareritt om Saba self sit i mange år, det var det eneste jeg brukte de første årene jeg hadde mensen; mor sto for innkjøpet og dette brukte hun. Synes det var en tjukk klump mellom beina og ble sjeleglad første gang jeg fikk "mannet" meg opp til å kjøpe noe tynnere :)

Signerer denne. Husker med gru når jeg fikk mensen som 11 åring og mamma kom drassende med saba self sit'en. Var en rimelig spinkel 11 åring så jeg syntes bindet satt som en gedigen klump og følte alle så det på hønerompa jeg fikk av bindet at jeg hadde mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dette kan kanskje väre redningen min:) Bruker nå tampax (den störste) og var den eneste tampongen jeg kunne bruke da jeg gikk på p-piller og blödde mindre.. Men nå som jeg har sluttet på pillene funker den ikke så godt lenger. Og bind synes jeg er ekle og klamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid trodd at Saba var SÅ EKKELT, men fikk mitt første barn nå nylig og ble anbefalt det under renselsen(langvarig blødning etter fødsel). Og jeg ble skikkelig positivt overrasket! Ikke klamt som bind, pluss at de sitter godt uten teip... Kommer til å bruke det når den kraftige mensturasjonen er tilbake ja, men bare de verste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Funket aldeles utmerket etter fødselen. Renselsen varte jo lenge, og alt annet ble så klamt. Men til vanlig bruker jeg always.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de var helt forferdelig! Mener å huske at det loet igjennom den hårnettaktige overflaten. Det føltes som om jeg gikk med et sykkelsete mellom beina, og jeg er veldig glad for tampong. Bind generelt kjennes ekkelt ut synes jeg.

Og så har jeg med denne tråden fått vite enda flere ekle ting om fødsel som jeg ikke ville vite.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...