Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg er ganske forvirret når det gjelder dette, og er sikker på at jeg har feil størrelse. Er den klassikse 75 b'en - har ikke peiling på hvilken størrelse jeg har så jeg bare går for den. Jeg prøvde å måle meg for så å regne det ut i en slik nett kalkulator, og den sa jeg er en 70 a, noe jeg IKKE er. Herregud, har jo ikke brukt 70 a siden sjuende klasse og flirte meget for noen dager siden da jeg fant en gammel 70 a bh. De eneste forholdene jeg kunne brukt 70 a ville vært dersom jeg skulle tatt dristige bilder der puppene hang utenfor bh'en :)

En annen ting, er 68 cm hva skal jeg si, "rundt, under" brystene, hva er da mest vanlig, å gå opp til 70 eller ned til 65? Jeg vet, det enkleste ville vært å dra og få hjelp et sted de kan slikt, men jeg er en sjenert skapninge, har ikke all verdens av økonomi så må nok holde meg til lindex, så ja. Er ganske tynn, og har ikke noen enorme pupper, men små er de heller ikke, og i hvertfall ikke 70 a, nei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoghurt
Skrevet (endret)

sorry, kan ikke hjelpe deg, men har heller ikke serlig gode erfaringer med slike online kakulator ting.. hm, kanskje vi gjør feil? :ler:

Endret av Yoghurt
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Hvis omkretsen din er 68 ville jeg gått for en 70, ikke 65. Du kan jo prøve litt forskjellig neste gang du er i en butikk og prøver undertøy? Prøv f.eks. 70B og 70 C (siden du er 68 i omkrets) og 75 B siden det er det du pleier å bruke, og så kjenner du etter hva som er best. Prøv gjerne andre størrelser også. Det er vel bare på den måten du kan finne ut noe som fungerer for deg :)

Og en annen ting: onlinekalkulatorer er ikke alltid så troverdige ;)

Skrevet

Hvis du er 68 rundt, så er det i hvertfall lettere å finne bh'er i 70 enn 65 på Lindex.

Det greieste er kanskje å rusle inn på Lindex og finne bh'er i 70B og 70C og se om noen av dem funker på deg. Mulig du må lete litt, og at forskjellige modeller gir forskjellig passform. Det er mest sannsynlig lettere å finne noe i 70 B og C enn f.eks. 70D, men jeg har funnet alle disse størrelsene på godt utstyrte Lindex-butikker.

Gjest Deception
Skrevet

Hvor mye måler du midt over brystet, der det er bredest? Jeg måler selv 67 under (tror jeg), og enten 84 eller 85 over, og bruker stort sett 70C. Hvis jeg hadde gått til en ordentlig undertøysbutikk, kunne jeg kanskje funnet BHer i 65, men det har jeg ikke orket foreløpig.

Cubus har endel OK BHer i 70C, og ikke så veldig dyre.

Skrevet

Deception: tror jeg målte 81 eller 82 cm midt på brystet.

Til dere andre, tusen takk. Får vel bare gjøre som dere sier, prøve meg litt fram :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg ville prøvd 70C. Når du går ned en størrelse i omkrets (i ditt tilfelle fra 75 til 70), så må du samtidig opp en størrelse i cup for at den skal være like stor. Så sjekk først 70C, gjerne i flere modeller.

Jeg er nok som deg, jeg fikk 70a på den nettkalkulatoren, har før brukt 75B, men nå er de fleste bhene mine enten 70C eller 70D og de passer fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...