Gå til innhold

Tørre lepper?

Anbefalte innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Nå om vinteren blir både hud og lepper tørre som bare det, føler jeg tørker helt ut. Hva bruker dere på tørre lepper? Noen som har en "vidunderkur"?

Sånn jeg er hjemme bruker jeg å smøre inn med fuktighetskrem, noen ganger også sink salve (aner ikke om det har noe for seg, men den er jo ganske fet, så da funker det i mitt hode). Ellers er det hyppig bruk av lypsyl, rosebud og jason lips bee better lebepomader, men syntes egentlig ingen av fungerer helt optimalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå om vinteren blir både hud og lepper tørre som bare det, føler jeg tørker helt ut. Hva bruker dere på tørre lepper? Noen som har en "vidunderkur"?

Sånn jeg er hjemme bruker jeg å smøre inn med fuktighetskrem, noen ganger også sink salve (aner ikke om det har noe for seg, men den er jo ganske fet, så da funker det i mitt hode). Ellers er det hyppig bruk av lypsyl, rosebud og jason lips bee better lebepomader, men syntes egentlig ingen av fungerer helt optimalt.

Vaselin på meg..

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Vaselin på meg..

Funker det da?

Vaselin har jeg også brukt en del, det blir vel egentlig det samme som rosebud, det er vel bare "bensin". Ser ikke helt for meg at kan gi fuktighet egentlig, siden det ikke inneholder vann. :forvirret:

Skrevet
Funker det da?

Vaselin har jeg også brukt en del, det blir vel egentlig det samme som rosebud, det er vel bare "bensin". Ser ikke helt for meg at kan gi fuktighet egentlig, siden det ikke inneholder vann. :forvirret:

Ja..skjønner problemet om du skal bruke den ute..siden den inneholder vann, og vann fryser osv.. Prøv en blanding av honning og mandelolje.. Bland det sammen i en liten krukke. Har du ikke en liten krukke kan du spørre om og få et lite beger som de bruker til prøver på parfymeriet. Hvis du ikke er keen på en hjemmelaget en så har Decleor noen leppepomader som er gode om vinteren.

Ellers er også Savex sin Cherry veldig god. Selges på Vita.

Skrevet

Lypsyl synes jeg nesten virker mot sin hensikt, selv om jeg synes den med aloe vera er ganske bra. Med de vanlige synes jeg leppene blir så fort tørre igjen og at man blir avhengig av hyppig påføring. Har bedre erfaring med en som heter Lepo fra helsekostbutikk, Weleda har visst også en bra en, men den har jeg ikke funnet i de butikkene jeg har vært i...

Bruk noe som er basert på bivoks framfor noe som inneholder bare parafin og lanolin.

Skrevet (endret)

Jeg bruker savex, og er veldig fornøyd. Blir ikke avhengig av den, sånn som med mange andre, og smører meg bare ca to ganger om dagen.

Endret av Meep
Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Takk for tips.

Skal prøve savex

Den fra jason som jeg bruker inneholder bivoks, kanskje jeg skal kjøpe den skiftform (har den nå i boks) eller spør på helsekostforretninger om andre.

Er det ellers noen som har noe som fungerer som slags kur nå som de er ekstra tørre? Som man kan om natten for eksempel. Smøre meg inn i honning, hehe :ler:

Skrevet
Takk for tips.

Skal prøve savex

Den fra jason som jeg bruker inneholder bivoks, kanskje jeg skal kjøpe den skiftform (har den nå i boks) eller spør på helsekostforretninger om andre.

Er det ellers noen som har noe som fungerer som slags kur nå som de er ekstra tørre? Som man kan om natten for eksempel. Smøre meg inn i honning, hehe :ler:

Hihi.. du får mumifisere hele deg med honning ;)

Har du prøvd Eight hour cream fra Elisabeth Arden? Den er veldig god på leppene.

Skrevet
Hihi.. du får mumifisere hele deg med honning ;)

Har du prøvd Eight hour cream fra Elisabeth Arden? Den er veldig god på leppene.

Jeg bruker også Eight hour cream på leppene. Den er kjempegod! :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Eight Hour Creme er notert! :)

Hva med kremer fra apoteket, noen som kan anbefale? Husker ikke alle navn nå, men vet jeg jeg har brukt mentholatum, og noe i en hvit og orange tube når jeg var yngre.

Skrevet
Eight Hour Creme er notert! :)

Hva med kremer fra apoteket, noen som kan anbefale? Husker ikke alle navn nå, men vet jeg jeg har brukt mentholatum, og noe i en hvit og orange tube når jeg var yngre.

Mentholatum salven er bra ja.. Prøver og komme på flere gode..

:sikle:

Skrevet

Jeg bruker stiften fra Weleda. Kjøpt på helsekost. Leppene blir myke og friske :)

Skrevet
Jeg bruker stiften fra Weleda. Kjøpt på helsekost. Leppene blir myke og friske :)

Den er rett og slett genial, og leppene blir ikke avhengige.

Bruker Carmex når det nød (skikkelig såre, sprukne lepper), men ikke for ofte, den blir jeg avhengig av.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Mentholatum og Savex fungerer fint for mine lepper og jeg blir ikke avhengig. Savex har vel også litt solfaktor såvidt jeg husker..?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Bruker Blistex (Lip Conditioner) sin krukke jeg, den er ikke like sterk som Savex. Liker den veldig godt.

Endret av *MissA*
Skrevet

Skriver under. Jeg har prøvd alt det som er nevnt over her, Savex, Rosebud, vaselin, Mentholatum og Blistex, men denne stiften er det eneste som fungerer. Stiften er drøy i bruk og inneholder bl.a shea, bivoks, jojoba og rosevoks.

Skrevet

Mentholatum er min redning. Syns mange leppepomader bare gjør at leppene fliser seg mer. Et kjerringråd er å pusse leppene med tannkosten. Den pusser av det ytterste flisete laget og øker blodtilførselen (har jeg hørt). Uansett om det er økt blodtilførsel eller hva som gjør det, det har alltid god effekt på mine vinterlepper!

Skrevet

Eight hour er genialt, med mindre man ikke vil stinke død og fordervelse..

Min favoritt er Vitamin E fra Body Shop. Jeg fikk så utrolig tørre lepper av Roaccutan, men denne berget meg :) Synes denne er bedre enn Weleda sin, selv om den er ok den også.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Weleda og Jason, bytter litt på de. Weledaen sitter uten tvil bedre på leppene, mens Jason gir litt glans.

Eight hour, mentholatum, vaselin og rosebud gir alle tørrere lepper på lang sikt dersom du ikke smører de konstant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...