Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 bor i en blokkleil i en by, og har trådløst nettverk. men det som gjør meg så irritert er at på enkelte rom detter vi ut og må evt koble oss på andre trege nettverk, men det er ikke alltid det går heller. det som er så rart er at min faste dataplass nå ikke funker! jeg må flytte meg en meter til venstre, da kommer jeg på nett. dette er vel ikke normalt, eller?!
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Vet ikke hva som er normalt, men hos meg fungerer nettverket på tvers av etasjer og rom. Kanskje det har noe med materialet i veggene å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 hmm...det er en murgård. men jeg får vel kanskje sjekke det ut med next gen tel.
Lolelitta Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Er det router du bruker? Tror ikke nettleverandøren kan hjelpe deg da... Du må ev reklamere på routeren tror jeg.... Det er viktig å ha en router som har stor nok rekkevidde . Hvor stor er leiligheten din? Mvh, Lolelitta!
Gjest Eir Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 hmm...det er en murgård. men jeg får vel kanskje sjekke det ut med next gen tel. ← Ingen vits i å ta dette med nettleverandøren, du må snakke med de som selger den trådløse routeren. De avstandene som står på routeren tar utgangspunkt i fri linje, dvs at signalet kun må bevege seg gjennom lufta. Alle hindringer av ulike slag vil forårsake forstyrrelser og/eller stoppe signalet. Treverk slipper signalene greit forbi, derfor fungerer det som regel i trehus, mens mur er ett alvorlig hinder, og kan ofte stoppe signalene helt. Bor du i en murgård ville jeg ikke anbefalt deg en trådløs løsning i det hele tatt, med mindre alt befinner seg i samme rom. Det kan kanskje blir bedre med en kraftigere router, men det er sannsynligvis lite å gjøre med det. Så det enkleste er nok å kjøpe en nettverkskabel, og legge til den faste plassen din.
abelille Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Ellers er et tips jeg har hørt å sette routeren så høyt som mulig. Dersom du har to antenner kan du også sette en rett opp og en ut til siden slik at det blir 90 graders vinkel mellom antennene. (men aner ikke om det er noe i de tipsene jeg har hørt.)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 takk for svar folkens. jeg aner ikke om jeg har en kraftig router eller ei. den står i gangen, ganske lavt ned... får se om jeg finner noe høyere den kan stå på. kjøpte forresten routeren av nettleverandøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå