Gjest Gjest_Trollet_* Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Jeg er ca tre uker over IKM men alle mine graviditetstester er negative. Har slutta på pilla for 8-9 mnd siden og hatt stabile sykluser siden juni. Hvis jeg ikke er gravid, hva kan det da være? Begynner å bli litt redd, hva kan det være? Har aldri vært så forsinket før... Har bestilt legetime til uka, men det er jo så lenge til?? Hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 - Du har ikke hatt EL denne måneden, da blir ofte mensen forsinket eller borte en syklus. - Hormonkluss, selv om ikke du har hatt det før så må en gang være den første. Dette er de vanligste årsakene til manglende mens med negativ test.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Om du VET du har hatt EL, så kan det være en "corpeus luteum cyst" eller hvordan det nå staves. Det er enkelt forklart at det ubefruktede egget går litt amok og pøser ut det hormonet som holder mensen borte. Ufarlig, men irriterende. Men om du ikke vet om/når du har hatt EL så holder jeg en knapp på at det er den som er treg eller at graviditetstestene slår sent ut på deg.
Gjest Gjest_Trollet_* Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 OK, takk for svar. Gruer meg veldig til legetimen, ønsker ikke å være en sånn som hysterisk oppsøker legen for alt og ingenting... I tillegg er det vel en grad av "jeg vil egentlig ikke vite at jeg ikke er gravid og vil heller leve i håpet", tror jeg. Men tviler egentlig på at jeg er gravid egentlig, har ikke noen tydelige svangerskapstegn heller. Litt vondt i hodet den siste tiden/sliten, men det trenger ikke ha noe med graviditet å gjøre. Vet ikke om jeg har hatt EL eller ikke, er ikke så aktiv prøver. Men det som er så rart er at jeg alltid har hatt regelmessig mens og derfor stusser jeg litt når den uteblir akkurat nå...
Gjest Gjest_Trollet_* Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Hei igjen! Ja, det var ikke særlig oppløftende å gå til legen... Hadde med en urinprøve, men den viste negativt (det visste jeg jo, har jo testet sikkert 15 ganger hjemme de siste 6 ukene... ) Han sa at han ville ikke ta noen blodprøve ennå, fordi at dersom jeg var gravid så ville det slått ut på graviditetstesten. Ikke har jeg hatt noen andre symptomer på graviditet heller (ømme bryster, kvalme el.l). Jeg fikk beskjed om å kontakte han igjen dersom jeg ikke fikk mensen innen 1 uke. Han trodde at jeg bare hadde hoppet over en eggløsning pga stress el.l, men... Ut i fra mine regelmessige sykluser skulle jeg da hatt mensen i går, men det har jeg ikke fått... Så hvis jeg ikke har fått mensen i morra, skal han henvise meg til en gynekolog. Jeg gir litt opp nå, jeg. Vet ikke om jeg orker dette.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Synd du ikke kunne få vite mer hos legen! Men det må da være bedre å fortsette med undersøkelser enn eå gå videre i uvisshet? Lykke til!
Leyla77 Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Du må ha lykke til. Krysser fingrene for at tanterød kommer så du får starta på en ny pp.
Gjest StoreSky Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Det tar ca 1 år før alle hormoner er ute av kroppen etter p-pillebruk. Det vil si at i denne perioden kan det lett skje forrandringer i syklus. Og/eller hoppe over hele eggløsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå